10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
XMine’s V6.24 - Mag op slot
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 01 februari 2009 10:01 PM
  [ # 136 ]

dance Ik heb weer muziek in m’n auto! Matthijs (de vorige eigenaar) vertelde de beveiligingscode, die in de verste verte leek op de code die bij de autopapieren was geleverd…! Ingetoetst en voila!

Citroënloos

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 01 februari 2009 10:07 PM
  [ # 137 ]

Sorry dat ik hem toen niet verteld heb, kennelijk niet in mij opgekomen.
Maar goed, hij staat gelukkig ook onderop de radio, op een sticker.

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 01 februari 2009 10:11 PM
  [ # 138 ]

Maar ik neem jou ook echt niks kwalijk hoor! Ik ben er blind vanuit gegaan dat de code op de beide kaartjes dé code moest zijn en dat ik iets verkeerd had gedaan met het invoeren.

Ben allang weer blij dat ‘ie het doet!

Citroënloos

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 24 februari 2009 09:51 PM
  [ # 139 ]

Sinds drie dagen is het tropisch genieten in mijn voiture… Cool red

Er komt alleen maar warmte de auto in, wat ik ook met de climat control doe. Koelwatertemperatuur blijft netjes rond de 90 graden, motortemperatuur vind ik wel wat laag; zo rond de 70 graden. Deze temperatuur loopt enkel ietsje op bij zeer langzaam stadsrijden.

Mijn vermoeden: thermostaat heeft de geest gegeven. Klopt dit vermoeden of zijn er andere theorieën mogelijk?

Vanmiddag viel me ook op dat de toerenteller stationair 1500 toeren aangaf. Dit was na een ritje van zo’n 25 kilometer. Heeft dit er ook mee te maken? Of zal dit liggen aan de lambdasensor die volgens eerder uitgelezen foutmeldingen aan vervanging toe is?

Citroënloos

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 24 februari 2009 10:13 PM
  [ # 140 ]

Xmine, ik denk dat je thermostaat er niet zo gek veel mee te maken heeft, de temperatuursregeling wordt middels kleppen geregeld, en ik denk dat ze bij jou vol open staan (of dicht, ‘t is maar net of je naar de koude of de warme kant kijkt   Grin ) en daarom neemt je kachel zoveel hitte van de motor weg dat die niet lekker op temperatuur komt. Kachel zit namelijk niet voor de thermostaat, juist om op koude ochtenden snel wat warmte in je interieur te krijgen.

Kijk hier eens   http://www.citroen-ds-id.com/ (met dank aan Mark Nijenhuis) en dan op XM, technical data en heating system

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 februari 2009 10:16 PM
  [ # 141 ]

Als de thermostaat de geest heeft gegeven, dan zou dat volgens mij als gevolg hebben dat de koelvloeistof al via de radiator gaat terwijl de motor nog niet op temperatuur is. Dit zou dus eerder een te koude verwarming op leveren dan een te warme.

Ik zou de oorzaak meer gaan zoeken in de climacontrol zelf.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 24 februari 2009 10:17 PM
  [ # 142 ]

@Ronker: je was me voor, maar volgens mij zijn we het wel met elkaar eens Wink

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 24 februari 2009 11:03 PM
  [ # 143 ]

Wat bedoel je eigenlijk met “koelwater temp op 90” en motortemp op 70?
Heb je een aparte olie temperatuurmeter aan boord?

Zo ja, geen zorgen over maken. Het is koud en als jeje motor niet belast wordt je olie ook niet lekker warm. Ik weet niet of de v6.24 ook een warmtewisselaar aan boord heeft. (deze warmt de olie op (en koelt weer af) met koelwater).

Ik ga met de heren hierboven mee en dat er ‘gewoon’ een bedieningsklep van je kachel niet meer meedoet, servo gesneuveld waarschijnlijk

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 24 februari 2009 11:11 PM
  [ # 144 ]

Een 24V heeft inderdaad ook nog een aparte olietemperatuurmeter.

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 844
Geregistreerd: 05-12-2006

Gepost: 25 februari 2009 12:07 AM
  [ # 145 ]

Bedankt voor de antwoorden!

Bedenk me nu dat de kachelmotor, daar bij het dashboardkastje, de afgelopen week ook behoorlijk vaak een piepend geluid maakte. Heeft dat er ook mee te maken dan?

Citroënloos

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 25 februari 2009 12:12 AM
  [ # 146 ]

Nee niks hooguit dat het lager om een beetje olie vraagt.

Kijk maar naar de klepmotor uit het eerder genoemde topic, ik denk dat je probleem danwel verholpen is. In het slimste geval is de print naar z’n mallemoer.

Toen mijn verwarming het schlecht deed moest ik heel hard drukken op de temperatuurknop om de temperatuur omhoog of omlaag te krijgen (werkt met een soort sleepcontact)

Trouwens bij het op contact zetten van de auto (met je hoofd onder het stuur) moet je het klepmotortje kunnen horen lopen. Mijn ervaring is dat hij zich altijd even laat horen.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 25 februari 2009 12:16 AM
  [ # 147 ]

Mijn ervaring is dat bij een climate control (en daar hebben we het hier volgens mij over) het motortje pas iets gaat doen bij een lopende motor. En dan hoor je het motortje echt niet.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Ronker
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 16-07-2006

Gepost: 25 februari 2009 06:49 PM
  [ # 148 ]
Brian schreef:

Mijn ervaring is dat bij een climate control (en daar hebben we het hier volgens mij over) het motortje pas iets gaat doen bij een lopende motor. En dan hoor je het motortje echt niet.

Klopt helemaal! (we zijn het echt helemaal eens he Smile ) Clima werkt pas als de motor loopt, kwam ik helaas na een uur of drie achter, toen ik aan het uitzoeken was waarom de blower niet werkte met ingeschakeld contact, toen ik de dame starte begon ze meteen te blazen.  stupid Voor niks lopen zoeken, moet me echt aanleren schema’s te lezen hahaha.

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 25 februari 2009 07:45 PM
  [ # 149 ]
Brian schreef:

Mijn ervaring is dat bij een climate control (en daar hebben we het hier volgens mij over) het motortje pas iets gaat doen bij een lopende motor. En dan hoor je het motortje echt niet.

Ik bedoel het motortje van de luchtklep warm/koud….. en niet de ventilator, bij mij pruttelt die bij het op contat zetten Wink.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 25 februari 2009 07:49 PM
  [ # 150 ]
Ronker schreef:
Brian schreef:

Mijn ervaring is dat bij een climate control (en daar hebben we het hier volgens mij over) het motortje pas iets gaat doen bij een lopende motor. En dan hoor je het motortje echt niet.

Klopt helemaal! (we zijn het echt helemaal eens he Smile ) Clima werkt pas als de motor loopt, kwam ik helaas na een uur of drie achter, toen ik aan het uitzoeken was waarom de blower niet werkte met ingeschakeld contact, toen ik de dame starte begon ze meteen te blazen.  stupid Voor niks lopen zoeken, moet me echt aanleren schema’s te lezen hahaha.


Lijkt me niet logisch…. je wilt toch ook alléén kunnen ventileren. Behalve als je hem op automaat laat staan, ja dan heb je gelijk.

Maar zoals zo vaak is niet één citroen het zelfde Razz

Profiel  
 
 
10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook