12 van de 19
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Peteryed zijn C4,piepen in een linkerbocht
Gepost: 24 februari 2009 01:33 PM
  [ # 166 ]
picassoke schreef:

Ja ik klaag wel eens, dat is waar. En in het verleden heb ik teveel zitten klagen of eerder zagen. Maar de laatste tijd probeer ik er op te letten.

Maar zoals ik al zei vind ik 88.000 km erg vroeg, en ook op enkele autoweek reviews zag je vergelijkbare zaken bij de 1.6 benzine in andere PSA producten (bvb 307) en dan valt toch wel op dat het zeker niet om een aleenstaand geval gaat. Dus vandaar men vermoeden of beter mijn vrees voor de gekende franse slag. En vandaar dus mijn reactie.

Waarvan akte (en 88000 km is inderdaad belachelijk weinig voor een koppakking)

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 februari 2009 09:23 PM
  [ # 167 ]

Niks gehoort vandaag. Dus morgen nog een dag lang de C4 picasso Cool

Profiel  
 
Pimperklaas
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008

- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
Gepost: 24 februari 2009 09:27 PM
  [ # 168 ]

Meestal is de oorzaak niet de auto maar misschien de vorige rijder van deze koets? koppaking krijg je er niet zomaar uit!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2009 09:31 PM
  [ # 169 ]

Goed, tijd om even wat uit te leggen denk ik….

De genoemde kwaal is een OLIElekkage en géén KOELwaterlekkage. De feitelijke koppakking is dus niet doorgeslagen, maar de O-ring die het oliekanaal afdicht is van slechte kwaliteit en dus vroegtijdig gaan lekken. Dat heeft NIETS met de rijstijl van wie dan ook te maken, maar alles met een domme fout van de fabrikant door voor een goedkoop O-ringetje te kiezen, net zoals op bijna iedere TU-motor die in menig Bx,ax, saxo of xsaar zit.

Heel vervelend, dat wel, maar verder niets aan de hand met de kop. Gewoon ” even” een nieuwe pakking er tussen en eventueel nieuwe bouten. Kop vlakken is ook nergens voor nodig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 06-11-2008

Gepost: 24 februari 2009 10:10 PM
  [ # 170 ]

Peter,
met respect voor de uitleg van Waterman, maar kijk nog even naar een ouder topic van mij. De zelfde kilometerstand zal ongetwijfeld toeval zijn, maar toch Rolling Eyes

Succes en de groeten,
Erik

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2009 10:12 PM
  [ # 171 ]

Nogmaals: de auto van de TS lekt olie, geen koelvloeistof….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 24 februari 2009 10:15 PM
  [ # 172 ]

Even helemaal offtopic, C4-ever, met C4 oude type bedoelen ze hier op het forum dit:



Cool

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 februari 2009 10:29 PM
  [ # 173 ]

Ik wacht de dealer gewoon af. Wat Waterman zegt hij lekt enkel olie. En als alles meezit heb ik een auto met een nieuwe koppakking en alle toe behoren.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 24 februari 2009 10:30 PM
  [ # 174 ]
graddus schreef:

Even helemaal offtopic, C4-ever, met C4 oude type bedoelen ze hier op het forum dit:



Cool

Laughing

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 24 februari 2009 10:39 PM
  [ # 175 ]

De enige problemen die ik in bijna 170.000km C4 heb gehad zijn:
-1x storing emissie sensor, opgelost door reset
-1x storing cruise control
-trilling stuur, uiteindelijk opgelost door uitlijnen en ander banden

Jammer dat kennelijk niet alle C4’s zo betrouwbaar zijn…


simpel de auto is zo goed of zo slecht als degene die haar onderhoudt/cqonderhande neemt
er zijn ook goede dealers!!!!!

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 24 februari 2009 11:09 PM
  [ # 176 ]

Welke motor zat er in je C4?

Een auto is idd zo slecht als degene die er aan werkt, maar ook zo slecht als degene die ermee rijdt.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4-ever
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 62
Geregistreerd: 06-11-2008

Gepost: 24 februari 2009 11:21 PM
  [ # 177 ]

@ Waterman: Excuse Moi. iets te snel. . . . .
@ Graddus: Lol. Ik snap het af en toe niet meer met die types, nu ook al weer een nieuwe DS. . . . .

Suxxes,
Erik

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 februari 2009 12:48 PM
  [ # 178 ]
picassoke schreef:

Welke motor zat er in je C4?

Het gaat om een 1.4-16v. Gister heb ik nog gebeld en toen zou er een expert bij komen. Sindsdien niks meer gehoort. Ik wil me ook niet iedere keer opdringen maar ik wil eigenlijk wel weten wat er nu gaat gebeuren.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 26 februari 2009 12:57 PM
  [ # 179 ]

Gewoon bellen en vragen wat de stand van zaken is. Kan je meteen informeren naar wat die expert gezegd heeft.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 26 februari 2009 01:10 PM
  [ # 180 ]

Ik heb net gebeld en de expert wil geen koppakking vervangen. Hij lekt ook op een keerring en het filterhuis. Als dat niet de oplossing geeft wordt dan de koppakking pas vervangen. Als het meezit is hij morgen klaar. Dan hoop ik van ganze harte dat ik alleen nog maar voor onderhoud naar de garage moet.

Profiel  
 
 
12 van de 19
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook