Komt mij helemaal niet bekend voor, heb heel wat bakken in mijn handen gehad. Is dit van een standaard eend?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Dat lijkt me eerder een oliekeering dan een schroefdraad.
Welkom trouwens.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
haha,
ja dat is de prise as van een ouder type 602cc versnellingsbak. gebruikt in 2cv, ami 8, mehari, dyane en acadyane in combinatie met een “dik” vliegwiel en 3 vinger koppeling.
dat schroefdraad heeft in de auto geen functie.
CX GTi Turbo 2 - All Black
De schroefdraad op de priseas is voor de modellen met de eventuele centrifugaal koppeling.
Centrifugaal zou kunnen, heb ik nooit gezien., maar zoiets dacht ik ook al.
Het is niet het oude type koppeling met 3 vingers, want die pri as is wel anders, maar dat verschil is nagenoeg niet te zien.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
bedankt voor de snelle reacties.
ik heb de bak los gekocht bij een autogarage, die vermelde dat de bak uit 1988 was.er zaten in ieder geval remschijven op.
ik ga hem gebruiken met een dun vliegwiel en een diafragma drukgroep.
ik hoop niet dat julie het als een soort heiligschennis waar ik de bak voor gebruik, maar hier een link waar mijn modelbouwproject word bijgehouden (veel foto’s), mischien kunnen julie mij van advies voorzien of zo, (het bak verhaal begint op pagina 4)
groeten
eigenwijs is ook wijs
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wow, respect!!
Wat een fantastisch project!!
bedankt,
eigenlijk heb ik nog een vraagje over dezelfde foto, die inkeping helemaal rechts op de as waar is die voor. ik weet dat hier het toplager overheen schuift hetzij een naaldlager of een kogellager maar die inkeping is mij niet duidelijk.
en hoever komt dat toplager op de as ?
vriendelijk bedankt voor de reacties.
eigenwijs is ook wijs
Ik weet alleen dat het toplager een Naaldlager is. hoe groot deze is weet ik helaas niet. En ook niet waarom die inkeping erin zit.
volgens het werkplaatshandboek kan het ook een glijlager zijn.
eigenwijs is ook wijs