Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 12-03-2007
- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Na 40 cm sneeuw op de voorruit van mijn BX break in de Franse Alpen een barst van 40 cm horizontaal midden over de voorruit, ja, een putje zat er allang. Er zit nog ergens een putje. Ik overweeg vervangen van de ruit. Is dat een verstandige overweging? De auto heeft 230 Mm gelopen, het is een nette 19tgi break, ik wil er nog wel even mee doorrijden. Is het een APK-kritisch iets?
Belangrijkste vraag Kan ik de ruit zelf vervangen, als ik op de sloop er een demonteer, kan ik die zelf er in lijmen, of is dat een klus die je beter aan mensen met meer ervaring over kunt laten. Heeft iemand idee van kosten?
Gerhard
Normaliter krijg je het grotendeels vergoed via de verzekering.
Ik heb inmiddels twee keer een nieuwe voorruit gekregen (binnen één jaar!). Heeft me niets gekost. (Interpolis)
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een ruit er heel uithalen is bijna onmogelijk. Erin lijmen is simpel. Koop dus een nieuwe ruit bij carfix of zo en lijm em erin. Niet te veel spanning erop zetten
Een scheur in het zicht is APK afkeur!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Sable Doré schreef:Normaliter krijg je het grotendeels vergoed via de verzekering.
Ik heb inmiddels twee keer een nieuwe voorruit gekregen (binnen één jaar!). Heeft me niets gekost. (Interpolis)
Dat geldt alleen als je WA+ hebt, met alleen WA krijg je dat niet.
Ich bin ein Breaker
bogaard77 schreef:Een ruit er heel uithalen is bijna onmogelijk. Erin lijmen is simpel. Koop dus een nieuwe ruit bij carfix of zo en lijm em erin. Niet te veel spanning erop zetten
Een scheur in het zicht is APK afkeur!
Tja, waar kijk je… het hangt ook van de vorm van de scheur af.
Alleen goede (vrijwel nieuwe) ruiten laten zich er heel uit snijden; als je een goede snijset met echt snijdraad hebt krijg je ‘m er echt wel uit. De kit is vrij prijzig en vies spul, alleen daarom al zou je eens moeten checken bij een ruitenboer (niet degenen die het hardst adverteren) wat het kost om het te laten doen. Wie weet….
Het risico op lekken is groot, zeker als je niet weet hoe het moet. Een glasboer zou het voor 200 a 300 eur moeten kunnen denk ik.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
neem is contact op met de jongens van auto focus in deventer, heeft mij destijds 60 euro gekost voor het vervangen (had zelf een ruit en rubber meegebracht)
Daar ga ik zelf niet voor lopen…....
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: voorruit vervangen
landweer schreef:Na 40 cm sneeuw op de voorruit van mijn BX break in de Franse Alpen een barst van 40 cm horizontaal midden over de voorruit, ja, een putje zat er allang. Er zit nog ergens een putje. Ik overweeg vervangen van de ruit. Is dat een verstandige overweging? De auto heeft 230 Mm gelopen, het is een nette 19tgi break, ik wil er nog wel even mee doorrijden. Is het een APK-kritisch iets?
Belangrijkste vraag: Kan ik de ruit zelf vervangen, als ik op de sloop er een demonteer, kan ik die zelf er in lijmen, of is dat een klus die je beter aan mensen met meer ervaring over kunt laten. Heeft iemand idee van kosten?
Gerhard
Kort geleden heb ik de voorruit van mijn CHIC (getint glas) laten vervangen. Kosten € 180,00 AllIn. AUTOGLAS VEGHEL.
Succes ermee!
Groeten, Géphil
karel schreef:Sable Doré schreef:Normaliter krijg je het grotendeels vergoed via de verzekering.
Ik heb inmiddels twee keer een nieuwe voorruit gekregen (binnen één jaar!). Heeft me niets gekost. (Interpolis)Dat geldt alleen als je WA+ hebt, met alleen WA krijg je dat niet.
Heb inderdaad een WA-plus verzekering
Ik heb de ruit van de Polo van mijn vriendin vandaag laten vervangen voor 200 euro all in. Hij vertelde dat ook het huidige raam door de keuring komt. De APK voorwaarde is dat er geen vertakkingen in mogen zitten. Biede scheuren liepen dwars door het zicht. Begonnen allebei aan de bestuurderskant in het midden bij de stijl en liepen naar de bijrijderskant boven respectievelijk naar onder.
Gevaarlijk is het dus niet, echter mensen die wel eens meereden twijfelden aan de technische staat vann de auto bij het zien van de ruit met scheuren.