Vanochtend geprobeerd de ID te starten om haar te gaan verplaatsten naar de stalling… motor draaid maar slaat niet aan. Dacht dat het de accu was, deze is niet zo bijzonder vandaar. Startkabels erop en via de ZX proberen te starten. Ook dat bleef zonder enig resultaat. Brandstof zit er genoeg in dus dat kan kan het niet zijn…
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Eerst kijken of je een vonk heb dan.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Is de accu van de ZX zwaar genoeg om OOK de DS te starten?
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
kwaliteit v/d startkabels is ook wel wat over te zeggen: de hele dunne alla graaibak ( 5 euro) is ook troep. (te) dunne kabels knijpen de stroom af. ofterwel hoe dikker hoe beter (lagere weerstand)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
is het al gelukt?
had ze en tijdje stil gestaan? dan kan de brandstof soms teruglopen waardoor starten lastiger wordt. In dat geval, even de luchtslang boven de carb eraf halen en je hand er opleggen. Dan trekt ie zo benzine aan..
Groet!
.komma
Ze is voorzien van een nieuwe accu… kan wel k*tten blijven met de oude steeds op te laden maar dat schiet ook niet echt op…
Dit weekend wil ik haar naar huis rijden (75 KM) dus dat word weer ouderwets genieten hoop ik haha
Als ik Mercedes wil rijden bel ik wel een taxi!
Maar als hij ook niet start met startkabels zou er dan geen andere oorzaak zijn?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
motor draait rond maar slaat niet aan:
- controleer vonk
- controleer benzine toevoer (dat er genoeg inzit wil nog niet zeggen dat het blok benzine krijgt…)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:- controleer benzine toevoer (dat er genoeg inzit wil nog niet zeggen dat het blok benzine krijgt…)
Idd. Al eens voor gehad met ons pugje. Eerste vraag van de garagist: als je het contact aanzet, hoor je iets zoemen? Maw hoor je de benzinepomp? Moet er wel bijzeggen dat je dit niet bij elke auto hoort
Als de pomp het probleem is: Probeer eerst eens met een tik op de pomp.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is wel een hele moderne gedachte bij een DS. Een tikje bij een weigerende pomp zal misschien bij een elektronische soms helpen, maar een mechanische zal je er niet mee genezen.
Of je tijdens het starten wel brandsof krijgt ruik je meestal snel genoeg.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
De eerste ID 19 B met een electrische pomp moet ik nog tegen komen.
Het kan zijn dat bepaalde delen op het eind zijn en dat spanningsproblemen dan de nekslag geven. Bijvoorbeeld een slechte boubine, matige puntjes o f rotte kabels. Met een goede accu kom je er dan net wel..
Is er vonk? (kabel van eerste bougie eraf trekken en vlak bij blok houden,, starten). Kleur moet blij blauw zijn.
Is er benzine? Luchtslang eraf trekken, hand erop (helemaal afdichten dioe zooi) en vier tellen starten. Dan je hand bekijken. Nat is goed, droog is doorstarten (max 10 sec), dan weet je hoe laat het is. Als ie puft, hand eraf, en klaar.
Groet.
D.
.komma