Totaal aantal Berichten: 5492
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Je kunt ook via http://www.mijnalbum.nl een album aanmaken.
Dan kun je jouw foto’s via de computer uploaden naar jouw aangemaakte album.
Om de foto’s op deze site te zeten, klik je de foto zo aan dat je de eigenschap van de foto krijgt. Dan kopieër je de Adres (URL) van de foto
En plaats je de kopie hier tussen .
Je ziet dan de foto hier in jouw bericht. In plaats van een link naar de foto.
Succes,
Leuke CX trouwens!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ieder lek moet je kunnen traceren,waarschijnlijk zal ze even de brug op moeten.
Bij zo,n minimale lekkage zal het wel een retourleiding zijn.
Grote kans dat het de octupus is,even zoeken op het forum voor een plaatje.
Gr Raymond
Het was een cx of niks

Totaal aantal Berichten: 3907
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
ray schreef:Ieder lek moet je kunnen traceren,waarschijnlijk zal ze even de brug op moeten.
Bij zo,n minimale lekkage zal het wel een retourleiding zijn.
Grote kans dat het de octupus is,even zoeken op het forum voor een plaatje.Gr Raymond
je bedoel toch het retour blokje, ligt onder reserve wiel ??
indien defect, even melden bij garagestmarien / Wendela !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Mocht je nog toevallig een linker koplampglas nodig hebben: ik heb vorige week de linker koplamp vervangen omdat de reflector aangetast was. Daar kwam ik pas achter toen ik het glas eraf had. Stuur in dat geval even een pb’tje
..en niet onbelangrijk: ik woon in Den Bosch
Dusss dan doe ik dit…
en dan zou er een foto moeten staan?
Jaaaaa! Ik snap het!
en dan nog deze
Dit is helemaal te gek!
Ik heb de auto op bokken gehad, maar ik kan van onderaf echt niet zien waar de oorsprong van het lek zit. Zou ik er wat aan hebben als ik rechts het wiel verwijder en plastic kappen van het binnenscherm?
Oh ja, en nog iets, de mistlampen voor, zijn die hetzelfde als van een BX?

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Mooi, mooi, mooi!!

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Nette auto, mooi!

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Ge-wel-dige kleur
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Re: Er komt weer een Gti op de weg!
je hebt ondertussen al een lijstje aan zaken om aan te pakken.
als je handig bent, een binnengarage, gereedschap, om kan gaan met hydraulisch leidingwerk kan je alles zelf wel oplossen, evt met wat hulp.
ik kan zelf ook wel wat, maar dan moet je daar ook nog tijd voor hebben…. en een professionele cx garage doet dat dan meestal ook nog een stuk sneller dan ik het zou kunnen. en je hebt ook nog wat laswerk.
weet je al een echte cx garage in de buurt bij jou ?
als die lekkage (is het LHM ?? ontluchtingspotje koelvloeistof achter de luchtinlaat voor het interieur lekt ook nog wel eens) niet een retour bundel is, dan zou ik ergens een afspraak maken voor een aantal van die zaken die je noemt. als je het zelf kan is dat nog beter / leuker.
maar dan heb je gelijk een grote beurt, vele zaken opgelost. en kan je verder zweven.
mistlampen zelfde als BX, zelfde ook op de peugeot 309, 405 geloof ik.
her en der wel nieuw te vinden, soms MP/ebay.
Venzo schreef:Hallo allemaal, ik heb mij net aangemeld op dit fantastisch forum. Ik heb aan het eind van afgelopen jaar een GTI (type 2) gekocht,
Er moeten nog een paar klusjens aan gebeuren, te weten: kleppen stellen, handrem stellen en eventueel -blokken vervangen (grote beurt), koplampglas links vervangen en ze lekt ergens een beetje LHM, ergens onder de verwarmingsunit. Ze heeft een zeiknatte achterbak, en dat zal waarschijnlijk komen door de achterruit (opnieuw kitten). Naast de plek waar de kofferbakverlichting zit zit ook een flink roestgat. Maar buiten dit gat is de wagen zo goed als roestvrij!de mistlampen voor, zijn die hetzelfde als van een BX?
Groeten
Sven
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Venzo schreef:Oh ja, en nog iets, de mistlampen voor, zijn die hetzelfde als van een BX?
Jep, BX GTi is hetzelfde (GT en andere type 1 niet).
Stuur anders Ron even een pb:
Via hem zijn ze nieuw te krijgen als hij ze nog heeft, kan je nog kiezen tussen wit en geel ook
Mooie CX overigens, goed te zien dat er weer 1 extra op de weg is
Op dit moment ben ik tijdelijk uit de running omdat ik mijn enkel gebroken heb (fietsen is echt niet gezond!!)
Maar ik ben wel redelijk handig. Ik heb garagefaciliteiten (brug, compressor, lasapparaat), want ik sleutel al een aantal jaar aan oude Renaults.
De CX is voor mij een nieuwe uitdaging, de techniek boeit mij enorm. En daardoor rijdt ik ook met veel plezier in mijn CX!
Aangezien ik nou een R16TS in de garage heb staan om te spuiten, heb ik niet zoveel plek meer om de CX ook binnen te zetten, maar sleutelen gaat prima!
Zodra mijn enkel weer ‘werkt’ ga ik aan de slag, maar voorlopig blijft het bij de probleempjes beschrijven en bedenken wat de oplossingen kunnen zijn.
Dus dan ga je ook bedenken wat voor een accessoires je nog wilt hebben. Maar ja, de voiture is zo goed uitgerust dat ik alleen de mistlampen als extra kan bedenken.
Er komt nog wel een uitgebreide stereo in. Het hoeft niet hard, maar het moet wel mooi klinken.
Dus ik ga ook nog iets met de hoedenplank doen.
Weer bedankt voor alle tips en adviezen!!
Oh ja, en ik ben vrij lang, dus ik denk eraan om de hoogteverstelling van de bestuurdersstoel te verwijderen.
Iemand daar ervaring mee?
Dat kantelmechanisme kan ertussen uit. Echter ik ben ook lang en zonder dat kantelmechanisme zou ik niet in de auto willen zitten…..
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Evan schreef:Dat kantelmechanisme kan ertussen uit. Echter ik ben ook lang en zonder dat kantelmechanisme zou ik niet in de auto willen zitten…..
yep, stoel los vd bodem. met paar boutjes kantelmechnisme los van de stoel en los van de rails die op de vloer zit.
de bijrijdersstoel heeft afstandbusjes tussen stoel en rails zitten, zodat je op dezelfde hoogte uitkomt als de bestuurdersstoel.
en inderdaad, ik zou niet willen rijden zonder maximaal goede/comfortable positie. maar probeer maar eens te zitten in de bijrijdersstoel…..
leuk dat je garagefaciliteiten / kennis / kunde hebt, dat maakt het makkelijker ! en leuker !!
hoedenplank: losse opbouw speakers kan. grote gaten zagen kan….... maar met name dat laatste vindt niet iedereen een chique oplossing.
ik heb een custom hoedenplankopbouw/oplossing. dikke plank, goede inbouwspeakers er in, en hoedenplank+opbouw strak bekleed. zie flickr linkje in mn onderschrift voor paar fotootjes op pag 4.
sterkte met je enkel !