11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 

XMine’s V6.24 - Mag op slot
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 25 februari 2009 07:51 PM
  [ # 151 ]
Mark Nijenhuis schreef:
Brian schreef:

Mijn ervaring is dat bij een climate control (en daar hebben we het hier volgens mij over) het motortje pas iets gaat doen bij een lopende motor. En dan hoor je het motortje echt niet.

Ik bedoel het motortje van de luchtklep warm/koud….. en niet de ventilator, bij mij pruttelt die bij het op contat zetten Wink.

Ik bedoelde eigenlijk de motor die verdeling over ruit/dashboard/voeten bepaalt. En die gaat pas wat doen als de clima control aan gaat. En die gaat pas aan bij een lopende motor, tenminste bij mij wel.
Ik ga er vanuit dat het motortje voor warm/koud net zo wordt aangestuurd.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

Ronker
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 139

Gepost: 25 februari 2009 10:13 PM
  [ # 152 ]

Voor zover als ik na heb kunnen gaan wordt alles van de clima unit pas aangestuurd nadat de motor loopt. Wordt volgens mij geschakeld door dat relais achter de koplamp. Maar ben nog steeds een beetje analfabeet als het gaat om bedradingsschema’s, dus zou me kunnen vergissen.

Zweven of sideways…..... that’s the question

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 februari 2009 11:26 PM
  [ # 153 ]

Ik heb het ook niet uit bedradingsschema’s hoor. Ik zie gewoon dat dat ding bij mij niets doet tot de motor loopt, een soort ervaring zeg maar.

Profiel  

ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 26 februari 2009 11:19 AM
  [ # 154 ]

mijn kachel wordt niet helemaal lekker warm, zou dat aan dezelfde servo kunnen liggen…....en wat is dat rode knopje aan de achterkant van het cc bedieningspaneel ?

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 26 februari 2009 11:23 AM
  [ # 155 ]
ronaldeponald schreef:

mijn kachel wordt niet helemaal lekker warm, zou dat aan dezelfde servo kunnen liggen…....en wat is dat rode knopje aan de achterkant van het cc bedieningspaneel ?

Ik heb het niet helemaal in mijn hoofd zitten, hoe de achterkant er uit ziet, maar bedoel je dat knopje met een C en een F er bij? Dat is om de temperatuur in °Celsius of °Fahrenheit te zetten

Profiel  

ronaldeponald
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 606

Gepost: 26 februari 2009 11:38 AM
  [ # 156 ]

Surprisedops:  ja….logisch….C of F ......... Surprisedops:

Rij nooit sneller dan je bescherm-engel kan vliegen
http://www.inkbros.nl

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 11:57 AM
  [ # 157 ]
Brian schreef:
Mark Nijenhuis schreef:
Brian schreef:

Mijn ervaring is dat bij een climate control (en daar hebben we het hier volgens mij over) het motortje pas iets gaat doen bij een lopende motor. En dan hoor je het motortje echt niet.

Ik bedoel het motortje van de luchtklep warm/koud….. en niet de ventilator, bij mij pruttelt die bij het op contat zetten Wink.

Ik bedoelde eigenlijk de motor die verdeling over ruit/dashboard/voeten bepaalt. En die gaat pas wat doen als de clima control aan gaat. En die gaat pas aan bij een lopende motor, tenminste bij mij wel.

Dat gaat bij mijn dame met een kabel….....

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 26 februari 2009 01:43 PM
  [ # 158 ]
Mark Nijenhuis schreef:
Brian schreef:
Mark Nijenhuis schreef:
Brian schreef:

Maar dan heb jij denk ik geen climate control (ECC), maar handbediende airco. En dat zou een hoop verwarring hier verklaren. Wink

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 03:08 PM
  [ # 159 ]
Brian schreef:
Mark Nijenhuis schreef:
Brian schreef:
Mark Nijenhuis schreef:
Brian schreef:

Maar dan heb jij denk ik geen climate control (ECC), maar handbediende airco. En dat zou een hoop verwarring hier verklaren. Wink

Uh?, eh… ik heb drie draaiknoppen en een schuifie, lekker simpel.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 26 februari 2009 03:36 PM
  [ # 160 ]

Ja dat is dus geen climate control. Die heeft 12 knoppen en een display met de ingestelde temperatuur.
Die hele doos krijgt pas spanning na aanzetten van de motor, tot die tijd gebeurt er dus niets: geen koeling, verwarming of ventilatie, alle schuifjes en klepjes blijven dan ook gewoon staan zoals ze stonden.

Profiel  

Mark Nijenhuis
> 1200 berichten

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 06:51 PM
  [ # 161 ]

Maar het klimaat word in mijn dame wel automatisch geregeld. Temperatuur kan ik instellen, en middels de voeler in de plafondconsole word de ventilator aangestuurd…...

Maar goed om kort te gaan ik heb een ander systeem dat niet overeenkomt met de TS.

Profiel  

Ronker
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 26 februari 2009 08:40 PM
  [ # 162 ]
Brian schreef:

Ja dat is dus geen climate control. Die heeft 12 knoppen en een display met de ingestelde temperatuur.
Die hele doos krijgt pas spanning na aanzetten van de motor, tot die tijd gebeurt er dus niets: geen koeling, verwarming of ventilatie, alle schuifjes en klepjes blijven dan ook gewoon staan zoals ze stonden.

Is niet helemaal waar Brian, je hebt een digitale en een handbediende unit met draaiknoppen, maar beide (even los van de airco) werken als climacontrol, ook de handbediende versie heeft een automatische stand, en qua aansturing zit er niet veel verschil in, alleen wordt bij de handbediende unit de luchtstroomrichting middels kabels versteld en bij de digitale met een motortje, dit geldt volgens mij niet voor de vermenging van koude en warme lucht, dat wordt bij beide middels elektrisch bediende kleppen geregeld, en dat werkt bij beide alleen als de motor loopt.

Er zijn natuurlijk ook versies met gewone kachel, zonder automatische stand, ik dacht dat die wel helemaal met kabels bediend wordt, maar die ben ik nog niet tegengekomen dus geen ervaring mee.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 27 februari 2009 12:07 AM
  [ # 163 ]
Ronker schreef:
Brian schreef:

Is niet helemaal waar Brian, je hebt een digitale en een handbediende unit met draaiknoppen, maar beide (even los van de airco) werken als climacontrol, ook de handbediende versie heeft een automatische stand, en qua aansturing zit er niet veel verschil in, alleen wordt bij de handbediende unit de luchtstroomrichting middels kabels versteld en bij de digitale met een motortje, dit geldt volgens mij niet voor de vermenging van koude en warme lucht, dat wordt bij beide middels elektrisch bediende kleppen geregeld, en dat werkt bij beide alleen als de motor loopt.

Er zijn natuurlijk ook versies met gewone kachel, zonder automatische stand, ik dacht dat die wel helemaal met kabels bediend wordt, maar die ben ik nog niet tegengekomen dus geen ervaring mee.

Die met die draaiknoppen zorgt toch alleen maar dat de temperatuur van de uitstroomlucht constant is op de ingestelde temperatuur? Tenminste zo werkte het bij mijn vorige XM (SX uit ‘96). Standje AUTO betekende dat het systeem zelf (automatisch) bepaalde of de airco aangezet meost worden. De andere stand was meen ik ECO, dan stond de airco uit.
De ECC zorgt dat de temperatuur in de auto constant is, gaat dus de uitstroomtemperatuur bijregelen.

Profiel  

Ronker
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 27 februari 2009 10:27 PM
  [ # 164 ]

@ Brian, ook bij een handbediende unit wordt de vermenging van koude en warme lucht middels elektrisch bediende kleppen geregeld, ik heb mijn unit er net een paar keer uit moeten halen en alleen de stroomrichting wordt met kabels bediend, de rest vd unit is elektronisch. Ik ben er niet helemaal zeker van of de temperatuur ook echt afgeregeld wordt in de auto stand, maar dat lijkt me wel logisch, anders heeft zo’n automatische stand weinig nut, en is de montage van een temperatuursensor in het interieur overbodige luxe.

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 27 februari 2009 11:48 PM
  [ # 165 ]
Ronker schreef:

@ Brian, ook bij een handbediende unit wordt de vermenging van koude en warme lucht middels elektrisch bediende kleppen geregeld, ik heb mijn unit er net een paar keer uit moeten halen en alleen de stroomrichting wordt met kabels bediend, de rest vd unit is elektronisch. Ik ben er niet helemaal zeker van of de temperatuur ook echt afgeregeld wordt in de auto stand, maar dat lijkt me wel logisch, anders heeft zo’n automatische stand weinig nut, en is de montage van een temperatuursensor in het interieur overbodige luxe.

Hmmm, tsja, klinkt zinnig. Het is ook alweer een tijdje geleden dat ik die XM had, en ik heb het dash toen ook nooit open gehad. Zullen we maar stoppen dit topic te kapen.  Wink Volgens mij zijn we het er wel over eens waar het probleem van TS zit.

Profiel  

11 van de 13
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook