Citroen SAXO 1.1SX Heeft last van stilvallen bij bochten
ALDEBIJL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4

Gepost: 25 februari 2009 05:18 PM

Bij deze had ik een vraag of iemand mij zou kunnen helpen met een probleem met mijn citroen saxo 1.1 SX bouwjaar 1997.

Het probleem is als volgt.

Als ik een bocht naar rechts neem valt de moter even stil, op het moment dat ik gas geef gebeurt er dan niks, naar een seconde loopt hij gewoon weer verder en doet het verder goed. Het probleem wordt ook erger als de tank leger wordt.

Ik denk zelf iets met de brandstof, maar kent iemand dit probleem of zou weten wat het zou kunnen zijn.

Alvast Bedankt

Profiel  

Danoontjepower
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 26 februari 2009 11:54 AM
  [ # 1 ]

tanken Smile

is dat een optie Razz

ik weet zo gauw ff niet iets. je zou eens kunnen kijken of dat je brandstof pomp nog naar behoren werkt, lijkt op een slechte opbrengst van het pompje…

Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.

http://www.sciroccoforum.nl

Profiel  

KJ
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 26 februari 2009 03:54 PM
  [ # 2 ]

Hmm, heb dit ook heel soms, motor slaat ook echt af soms. Nog nooit een groot probleem geweest, maar je schrikt wel telkens.

Profiel  

ALDEBIJL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 februari 2009 05:59 PM
  [ # 3 ]

Ik had zelf ook al aan de brandstof pomp gedacht, maar om willekeurig onderdelen uit mijn wagen te schroeven probeer ik te verkomen. Ik ga deze week ook nog een keer een dealer bellen om te kijken of die het zo weten.

En om iedere keer te gaan tanken als de tank voor 1/3e leeg is lijkt me ook niet echt een optie.

Maar alvast bedankt voor de hulp

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 26 februari 2009 08:20 PM
  [ # 4 ]

ik gok op de brandstof filter die wat “nat is”   
Zit bij de wielkuip rechts wel eerst je benzine leeg rijden !!! alvorens deze te demonteren   Very Happy

Profiel  

basmania74
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 30

Gepost: 26 februari 2009 09:59 PM
  [ # 5 ]

als de brandstof filter bij de pomp zit kan die wel eens lek zijn, maak ik wel eens mee bij motorfietsen, BMW / Ducati, nieuw filter erin en probleem over. (ben motorfiets monteur)

Profiel  

Saxofreak86
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 26 februari 2009 11:00 PM
  [ # 6 ]

Mja, 80 procent kans dat de benzinefilter is. Roestbrokjes stapelen zich op in de filter van de binnenkant van tank, na enkele jaren, waardoor deze verstopt kan raken.

Groeten,

saxo vts 1.4 8V

Profiel  

ALDEBIJL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 10 maart 2009 06:46 PM
  [ # 7 ]

Bedankt voor alle reactie’s ik ga denk ik binnenkort dan het benzine filter maar is vervangen.

Alleen dan de vraag hoe!

Ik ben best handig maar nog niet met auto’s iemand de mogelijkheid om een beetje uit te leggen hoe ik het filter vervang plus een inschatting van de kosten?

alvast bedankt!

Profiel  

ALDEBIJL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 juli 2009 03:19 PM
  [ # 8 ]

Na de vakantie naar zuid frankrijk ben ik nu toch echt van plan om iets te doen aan het wegvallen van de motor in de bochten.

Ergens deze week heb ik als het goed is een brug een dag lang tot mijn beschikking ga dan is kijken of ik het probleem gevonden kan krijgen. Ga samen met vermond (BX freak ook op dit forum te vinden)

Ik ga het brandstof filter vervangen dat kost maar een tientje! en toch maar even de benzine tank er onder uit halen. Nu is het probleem een beetje dat ik niet weet wat dat allemaal precies inhoud! heeft iemand tips waar ik op moet letten of hoe en wat? Alvast bedankt!

Verder viel de demper er ook onderuit tijden de vakantie (sinds tijden natuurlijk weer eens goed warm geworden) die al in frankrijk moeten vervangen maar ook de de rest is tich erg roestig en heb ook het gevoel dat ie ergens lekt! dus dat ook maar is vervangen!

Maar goed tips en adviezen zijn welkom!!!!

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 28 juli 2009 03:29 PM
  [ # 9 ]

Ik heb het zelf nooit meegemaakt, maar lees wel is van vocht in de brandstoftank en daarmee samenhangend dit soort problemen. Zou dat hier het geval kunnen zijn? Iig heel goed schoonmaken die tank als je hem er toch onderuit hebt…

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 31 juli 2009 03:21 AM
  [ # 10 ]

Ik zal even voor dhr de Bijl antwoorden Smile. We hebben vandaag de tank eronderuit gehaald. Het was wel een leuk werkje aangezien de tank nog voor 2/3 vol zat, en daarvan zit nu de ene helft in mijn shirt, en de andere helft in dat van ALDEBIJL Smile. De pret was er niet minder om. Maargoed, nieuw filter gekocht, en de tank eronderuit. Bij de tank was eigenlijk niks te zien. Het schotje, of afgesloten gedeelte bij de pomp zat allemaal goed vast. We hebben de boel weer teruggeschroefd en het gaasje van de pomp wat doorgeblazen. In eerste instantie leek het na terugschroeven over te zijn, maar ik kreeg vanavond al een sms dat het probleem weer opdeed.

Mijn idee zou zijn om een keer een andere pomp te proberen, en daarna eventueel met een andere pomp (bijvoorbeeld van een BX), en daarvan de slang van bovenaf in de tank te leggen, kijken of dat nog uitmaakt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook