2 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Zoektocht naar een GTi Turbo I/II
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 26 februari 2009 12:37 PM
  [ # 16 ]

Dus 1000,- plus de opbrengsten van de verkoop huidige CX 22TRS geeft een leuke financiële ondergrond om eens in GTI T2-land rond te snuffelen dunkt me.
Heppie meteen alles terecht en kun je vanuit daar verder….
Wij zijn er al uit, nu de TS nog…

Laughing

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 12:46 PM
  [ # 17 ]

Als de kop er niet zonder aanpassing op te zetten is inderdaad dat niet echt een optie. Met alle aanpassingen die dan nodig zouden zijn, mocht het kunnen, is het niet te betalen waarschijnlijk. De hele motor overzetten lijkt me ook niet echt de optie omdat het veersysteem er in moet gaan bouwen en dan is dat (de J7T) net zo’n goede basis als elk ander blok. Het ziet er steeds meer naar uit dat de keuze wel een GTi moet TI/II gaat worden.

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 12:55 PM
  [ # 19 ]

Dat zijn volgens mij 667’s. Maar op zich, als ze hard zijn is het een prima begin. Ik zou wel even kijken of het mogelijk is om in te voeren als 666 zonder kat.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 01:06 PM
  [ # 20 ]

Is het enige verschil de katalysator die er dan op zit of zijn er wat meer verschillen tussen de 666 en de 667? Anders zou het niet te moeilijk moeten zijn om hem als 666 in te voeren lijkt mij of zie ik dit helemaal verkeerd?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 01:25 PM
  [ # 21 ]

Hoe groot is het probleem van de einige Durchrostungen aan het schuifdak van de CX van de eerste link? Is dit een overkomelijk probleem en duidt misschien op meer roest?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 26 februari 2009 01:44 PM
  [ # 22 ]

Met een 667 kom je, als je verder wilt met tunen, allerlei problemen tegen met de lambasensor en de computer. Gewoon een 666 zoeken.

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 01:50 PM
  [ # 23 ]

Nog steeds lekker aan het zoeken en weer wat tegengekomen;
 
 
Ze staan wel een eindje weg, maar toch..

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 02:28 PM
  [ # 24 ]

Eentje die wat dichter bij huis staat maar waar wel wat meer werk aan, misschien bekend bij een van jullie?
 

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 februari 2009 03:24 PM
  [ # 25 ]
Laurensvzb schreef:

Nog steeds lekker aan het zoeken en weer wat tegengekomen;
 
 
Ze staan wel een eindje weg, maar toch..

Die eerste is geen Turbo2!
Die tweede heb ik ook al op de korrel… Wink

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 februari 2009 03:29 PM
  [ # 26 ]
Laurensvzb schreef:

Hoe groot is het probleem van de einige Durchrostungen aan het schuifdak van de CX van de eerste link? Is dit een overkomelijk probleem en duidt misschien op meer roest?

Heel ernstig, zoek maar ‘ns verder op het forum. Niet nemen dus.  Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 februari 2009 03:42 PM
  [ # 27 ]
fluidphreak schreef:
Laurensvzb schreef:

Hoe groot is het probleem van de einige Durchrostungen aan het schuifdak van de CX van de eerste link? Is dit een overkomelijk probleem en duidt misschien op meer roest?

Heel ernstig, zoek maar ‘ns verder op het forum. Niet nemen dus.  Wink

Hoeft op zich niet te duiden op meer roest. Maar het is idd wel ernstig. Roest rond het schuifdak is (vrijwel) niet te repareren en te stoppen.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 04:22 PM
  [ # 28 ]

Mijn advies aan elke klant met een roestig schuifdak is het schuifdak er uit halen en er een niet-schuifdak van maken. Kost alleen wel wat.

Een 667 zou volgens mij toch geen grote problemen moeten geven trouwens. Serieus tunen heb je toch een ander motormanagement systeem voor nodig, en dan heb je iig al het gat voor de lambdasonde. Ik denk dat een 667 dus wel acceptabel is, in tegenstelling tot wendela. Je zou immers vrij gemakkelijk de kat er tussenuit kunnen halen en er een injectiecomputer van een 666 in kunnen zetten als je echt zonder de lambdasonde door het leven wilt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Laurensvzb
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 619
Geregistreerd: 19-01-2009

- C5 X Hypnos
Gepost: 26 februari 2009 05:41 PM
  [ # 29 ]

Kan ik het dan zo stellen als ik 667 heb, de kat er uit haal en de compu van een 666 er in zet dat ik dan in wezen een 666 motor heb of zeg ik dan iets heel raars?

Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 26 februari 2009 06:21 PM
  [ # 30 ]

Er zitten nog wel wat andere tierelantijnen op een 667 zoals een apart stelsel van buisjes en slangetjes die een of de andere anti-vervuilingsfunctie hebben, alsmede een lamdba sonde.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
2 van de 31
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook