Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dus 1000,- plus de opbrengsten van de verkoop huidige CX 22TRS geeft een leuke financiële ondergrond om eens in GTI T2-land rond te snuffelen dunkt me.
Heppie meteen alles terecht en kun je vanuit daar verder….
Wij zijn er al uit, nu de TS nog…
‘Spirit of avant-garde’
Als de kop er niet zonder aanpassing op te zetten is inderdaad dat niet echt een optie. Met alle aanpassingen die dan nodig zouden zijn, mocht het kunnen, is het niet te betalen waarschijnlijk. De hele motor overzetten lijkt me ook niet echt de optie omdat het veersysteem er in moet gaan bouwen en dan is dat (de J7T) net zo’n goede basis als elk ander blok. Het ziet er steeds meer naar uit dat de keuze wel een GTi moet TI/II gaat worden.
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
Had al ook wat zoekwerk gedaan naar een GTi Turbo en ben er twee in Duitsland tegengekomen;
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=1556568&__lp=3&scopeId=C&sortOption;.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption;.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=16&makeModelVariant1;.searchInFreetext=false&makeModelVariant2;.searchInFreetext=false&makeModelVariant3;.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString;=&lang=de&pageNumber=1
en
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=93830204&__lp=3&scopeId=C&sortOption;.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption;.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1;.makeId=5900&makeModelVariant1;.modelId=16&makeModelVariant1;.searchInFreetext=false&makeModelVariant2;.searchInFreetext=false&makeModelVariant3;.searchInFreetext=false&vehicleCategory=Car&segment=Car&siteId=GERMANY&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&export=NO_EXPORT&customerIdsAsString;=&lang=de&pageNumber=2
Zijn deze bij jullie bekend en zou een van deze twee een goede basis kunnen zijn om mee te starten?

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat zijn volgens mij 667’s. Maar op zich, als ze hard zijn is het een prima begin. Ik zou wel even kijken of het mogelijk is om in te voeren als 666 zonder kat.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Is het enige verschil de katalysator die er dan op zit of zijn er wat meer verschillen tussen de 666 en de 667? Anders zou het niet te moeilijk moeten zijn om hem als 666 in te voeren lijkt mij of zie ik dit helemaal verkeerd?
Hoe groot is het probleem van de einige Durchrostungen aan het schuifdak van de CX van de eerste link? Is dit een overkomelijk probleem en duidt misschien op meer roest?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Met een 667 kom je, als je verder wilt met tunen, allerlei problemen tegen met de lambasensor en de computer. Gewoon een 666 zoeken.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break

Totaal aantal Berichten: 2259
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Laurensvzb schreef:Hoe groot is het probleem van de einige Durchrostungen aan het schuifdak van de CX van de eerste link? Is dit een overkomelijk probleem en duidt misschien op meer roest?
Heel ernstig, zoek maar ‘ns verder op het forum. Niet nemen dus.

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
fluidphreak schreef:Laurensvzb schreef:Hoe groot is het probleem van de einige Durchrostungen aan het schuifdak van de CX van de eerste link? Is dit een overkomelijk probleem en duidt misschien op meer roest?
Heel ernstig, zoek maar ‘ns verder op het forum. Niet nemen dus.
Hoeft op zich niet te duiden op meer roest. Maar het is idd wel ernstig. Roest rond het schuifdak is (vrijwel) niet te repareren en te stoppen.

Mijn advies aan elke klant met een roestig schuifdak is het schuifdak er uit halen en er een niet-schuifdak van maken. Kost alleen wel wat.
Een 667 zou volgens mij toch geen grote problemen moeten geven trouwens. Serieus tunen heb je toch een ander motormanagement systeem voor nodig, en dan heb je iig al het gat voor de lambdasonde. Ik denk dat een 667 dus wel acceptabel is, in tegenstelling tot wendela. Je zou immers vrij gemakkelijk de kat er tussenuit kunnen halen en er een injectiecomputer van een 666 in kunnen zetten als je echt zonder de lambdasonde door het leven wilt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Kan ik het dan zo stellen als ik 667 heb, de kat er uit haal en de compu van een 666 er in zet dat ik dan in wezen een 666 motor heb of zeg ik dan iets heel raars?

Er zitten nog wel wat andere tierelantijnen op een 667 zoals een apart stelsel van buisjes en slangetjes die een of de andere anti-vervuilingsfunctie hebben, alsmede een lamdba sonde.