majestic3jay schreef:Foto met rood cirkeltje vlak voor linkerachterwiel.
Je ziet ook een spuitneveltje, dus volgens mij is het oude schade ofzo…
Op zich wel goed overgespoten hoor, goede kleur enzo, maar slecht uitgewaaierd…
Ik denk inderdaad ook een oude schade,lijkt me niet een punt waar water blijft staan.
Mooie zx trouwens,16 of 17 inch velgen?
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
How Bout 15.
Oogt groter he? Hoor ik wel van meer lui hoor.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:How Bout 15.
Oogt groter he? Hoor ik wel van meer lui hoor.
Lijken inderdaad groter.
Dat viel bij die volcane trouwens wel mee. Ik heb er eigenlijk helemaal geen roest kunnen ontdekken. Op die verote boutjes na dan.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Help toerenteller doet raar
Als de motor stationair draait geeft mijn toerenteller soms 2500 toeren aan en soms doet ie het wel goed,als ik een tijdje gereden heb of de auto een keer heb doorgetrokken tot 6000 toeren schiet de teller wel naar het juiste aantal toeren(ook niet altijd).Wat zou dit kunnen zijn??? Ik heb dit onderwerp al eens eerder aangekaart maar ben tot nog toe niet veel wijzer geworden.
Ik weet dat het niet levensbedreigend is voor de auto maar ik vindt het toch knap irritant.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
gasklephuis eens schoonmaken?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:gasklephuis eens schoonmaken?
ik begrijp niet wat het gasklephuis met de toerenteller te maken heeft.De motor loopt het goede aantal toeren alleen de teller geeft de verkeerde waarde aan.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
dan begreep ik je klacht compleet verkeerd
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:dan begreep ik je klacht compleet verkeerd
Ja dat vermoedde ik al,maar toch bedankt voor het meedenken.
motor loopt soms op drie pitten
Deze week heb ik al twee problemen gehad,dat de motor op 3 pitten liep.
De eerste keer was nadat ik uit de wasstraat kwam vervolgens de motor een uurtje laten afkoelen daarna weer gestart alles normaal.
De tweede keer was tijdens hevige regenval,auto weer stil gezet uurtje afkoelen en startte weer normaal.Kan dit iets met de bobines te maken hebben?Lijkt me namelijk sterk dat daar iets nat wordt als je ziet hoe de bobines verstopt zitten.
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Ik heb geen idee hoe je uitlaat constructie is maar als er teveel water terug de pijp in loopt kan dat er wellicht ook wat mee van doen hebben?
Zelf had ik dit namelijk ook met mijn vorige zx; een bezoekje aan de wasstraat was dan ook rot voor de motor, dan ging ie ook op 3 poten lopen.
Weet niet of je ook onder de auto schoon hebt laten maken… maar misschien dat de lambda sensor nat is geworden—> soort van kortsluiting maakt in zijn signaal naar de ECU (extreem hoge/lage waarden aangeeft)—> ECU ontregeld—> 3 poten lopen…:?:
Bobines zitten denk ik te diep weggestoken, daar zal geen vocht opeen kunnen hopen.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
majestic3jay schreef:Ik heb geen idee hoe je uitlaat constructie is maar als er teveel water terug de pijp in loopt kan dat er wellicht ook wat mee van doen hebben?
Zelf had ik dit namelijk ook met mijn vorige zx; een bezoekje aan de wasstraat was dan ook rot voor de motor, dan ging ie ook op 3 poten lopen.Weet niet of je ook onder de auto schoon hebt laten maken… maar misschien dat de lambda sensor nat is geworden—> soort van kortsluiting maakt in zijn signaal naar de ECU (extreem hoge/lage waarden aangeeft)—> ECU ontregeld—> 3 poten lopen…:?:
Bobines zitten denk ik te diep weggestoken, daar zal geen vocht opeen kunnen hopen.
Gisteren met droog weer liep de motor ook op drie pitten ik verdenk toch een van de bobines.Ik ga van de week de boel eens doormeten
Vandaag de bobine’s doorgemeten alle vier dezelfde waarde namelijk 1,3 ohm.Vervolgens injectie cleaner erin gekiept en nu maar afwachten of het helpt zoniet dan de injectoren utrasoon reinigen.Bij de citroen dealer wisten ze te vertellen dat de bougies om de 60000 km vervangen moesten worden ,lijkt me rijkelijk veel?
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Bougies houden het tegenwoordig wel een tijd vol, zo lang je maar de juiste plaatst. Maar gezien je problemen zou ik deze sowieso even vervangen, samen met de kabels.
Bij het blok in mijn BX zit er een plastic plaat boven de bougies, ik weet niet of dat bij de ZX ook zo is, maar ik had laatst ook een tijdje problemen met af en toe op 3 poten lopen (vooral met nat/koud weer) en ik kwam tot de conclusie dat 1 van mijn bougiekabels ooit klem had gezeten onder dat afdekplaatje en daardoor intern beschadigd was. Het was niet heel duidelijk te zien, maar het was wel zichtbaar dat de buitenmantel ergens een beetje geplet was. Wellicht dat jij dat ook hebt? Het probleem deed zich echt maar af en toe voor, en verdween soms ook voor enkele weken. Nieuwe kabels gestoken en nu al weken en 1000en kilometers nergens last meer van gehad.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Bougies in een 16v zitten er direct op dus van bougie kabels is geen sprake.
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002