Totaal aantal Berichten: 15709
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
garagestmarien schreef:Wat heb je dan nog voor los onderdeeltje? Ik zie het probleem niet zo, geloof ik.
Oh, wacht die hele ster is weg. Die zit nog op z’n plek?
Je bedoelt het bolletje waar dit klepje in draait? Ja, dat zit nog in het dashboard. Als die vakverbinding die tweede foto nou eens zou willen uploaden, dan kon je de hele onderverdeling naast elkaar zien

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Ja het duurt even, maar dan heb je ook wat, hier de tweede foto, nu de geredde onderdeeltjes in volgorden naast elkaar:

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Mijn theorie: Het pennetje van de draaiknop met het spiraalveertje doorheen het hart van de houder in het dashboard steken, dan het ‘tandwieltje’ er overheen schuiven, dit borgen met een veerplaatje (zoals je op de foto’s van Wendela kunt zien) en dan het tweedelige klepje eroverheen schuiven (dit klikt vast, maar ik vraag me wel af of daar nog een soort van borg op zou moeten).

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ja, mooi. Dan zou je dus inderdaad met een hoop gefrunnik en gedoe kunnen proberen een nieuw borgringetje erop te zetten. De volgorde ligt goed zo. Ringetje tussen vlinder en tandwieltje en dan prutsen maar. Of is het pennetje van het knopje afgebroken? Ik zie anders niet, hoe dat ringetje weg kan raken. Want het pennetje van het knopje zit nog in het gaatje van het vlindertje ook..
Jij liever dan ik hoor, maar dat is een ander verhaal.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
garagestmarien schreef:
Wendela, zou je deze foto nog eens voor me kunnen maken, maar dan met de klepjes open?

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
garagestmarien schreef:Ja, mooi. Dan zou je dus inderdaad met een hoop gefrunnik en gedoe kunnen proberen een nieuw borgringetje erop te zetten. De volgorde ligt goed zo. Ringetje tussen vlinder en tandwieltje en dan prutsen maar. Of is het pennetje van het knopje afgebroken? Ik zie anders niet, hoe dat ringetje weg kan raken. Want het pennetje van het knopje zit nog in het gaatje van het vlindertje ook..
Jij liever dan ik hoor, maar dat is een ander verhaal.
Ik denk dat het ringetje doorgeroest is of gewoon afgebroken/weggesprongen, het is er in elk geval niet meer bij. Het pennetje komt gewoon tot in het vlindertje ter centrering. Ik ga een borgveertje zoeken en dan even lekker prutsen (buiten werktijd natuurlijk )

- BX 1.9 TURD, de Euro
graddus schreef:(dit klikt vast, maar ik vraag me wel af of daar nog een soort van borg op zou moeten).
Die vlinder zit met pennetjes in de bol. De scharnierpennetjes. Dat zou genoeg moeten zijn. Zo zijn ze bij mij jaaaaaaaaaren blijven zitten.
Ik hoop wel, dat je nu met wat meer respect je dame gaat behandelen en als je toch bezig bent, kijk even welke deurpennen je allemaal weer even op hun plek moet rammen. Die willen zich echt het scharnier uitwerken.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Oh, ergens in bovenstaand verhaal een vergeten.
Sorry.

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Nu ik toch aan het struinen ben, hoort er in elke GTi een GTi stuur (dat met die aluminiumplaat met gaten tussen de spijlen), of is dat pas vanaf een bepaald bouwjaar? De mijne heeft nl. gewoon een kaal zwart stuur met alleen een GTi naafdop.

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Volgens mij wel. Althans de ‘79er GTi’s die ik gezien heb, hadden het allemaal wel.

Totaal aantal Berichten: 2529
- C35 Hilton XLS
Marc die lucht dingen zitten toch ook in die andere schitterende CX?
Citroen c32 Hilton XLS

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
Dat klopt Sjors, maar ik zit nu op mijn werk he Ik heb het net nog even goed bekeken en die van mij zijn net even anders dan die op de foto van Wendela. De uitsparing voor dat veerringetje zit er bij mij niet in, maar ik heb wel lijmresten ontdekt op het vlindertje, kortom het spel is eerder al eens uit elkaar gesprongen en gelijmd. Dat ga ik dan nog maar eens doen in de hoop dat het dan beter blijft zitten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Wat ga je precies lijmen dan? Het tandwieltje aan het pennetje?

- 2CV 2CV6 Spécial
- GS/GSA Special
garagestmarien schreef:Wat ga je precies lijmen dan? Het tandwieltje aan het pennetje?
Nee, het pennetje aan het vlindertje denk ik, zo heeft het in elk geval gezeten, al betwijfel ik de meerwaarde daarvan. Het tandwieletje aan het pennetje zal denk ik meer zoden aan de dijk zetten. Ik ga straks wel even droog oefenen (met een tapeje over het knopje zodat dat niet in het kanaal flikkert als ik de ‘kogel’ omdraai om bij het tandwieletje te kunnen.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Zorg wel, dat het springveertje genoeg ruimte heeft om dat te kunnen doen, wat het moet doen. Dat is weerstand creëren voor de vlinder, anders waait deze dicht bij het eerste zuchtje wind. Daar is dat veertje dus voor.