Nu wil het geval dat de meeste GTi TI/II’s in het buitenland staan. Wat zijn alle stappen die ik moet nemen om de CX dan te importeren? Wat valt er dan van tevoren te regelen met nummerplaat, verzekering e.d. zodat ik in een ruk van het halen van de auto naar een keuringsstation van de RDW en naar huis kan?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Kijk even in het topic van Ree. Daar is het nog een keer uitgebreid besproken.
Als je de compu van de 666 er op zet gebruik je de lambda sonde toch ook niet meer? Ik neem aan dat die tierlantijntjes niet echt invloed hebben op het vermogen dan wel de opbouw er van?
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ree schreef:Het is me duidelijk.
Van te voren zorgen dat je een fax met de carte gris hebt. Aan de hand daarvan kan je van tevoren twee weken vrijstelling regelen en verzekering. Dan binnen twee weken naar de RDW en de nieuwe platen erop. Dan rustig door de APK.
Als de koop niet doorgaat zal je vast het een en ander moeten afmelden bij de verzekering en de belastingdienst, maar dat komt dan wel goed.
Merci!
Ree
Meer info vanaf hier .
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als het een anti-vervulilingssysteem is heeft het vast invloed op het vermogen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:Je zou immers vrij gemakkelijk de kat er tussenuit kunnen halen en er een injectiecomputer van een 666 in kunnen zetten als je echt zonder de lambdasonde door het leven wilt.
Als je verder wilt tunen, dan wil je inderdaad zonder die lambdasonde door het leven. Dat ding gooit roet in het eten van het tunen.
Het makkelijkst lijkt me gewoon die 666 te zoeken. Scheelt ook alweer in kosten van een uitlaat, als die nog te vinden zijn.
Een computer vinden lijkt me namelijk ook al een hele opgave en een heel nieuw MMsysteem is misschien nog niet eens aan de orde.
Om zoveel mogelijk opties vrij te houden zou het simpelste zijn een 666 te vinden. Is mijn advies. Of liever het advies van John, maar dat mag duidelijk zijn.
@ tilanus; dank u!
@ Ree; dankjewel! Toen ik de reactie van tilanus las ben ik gelijk gaan zoeken. Toen ik ‘t gevonden en gelezen had zag ik je reactie .
Over het 666 / 667 verhaal; het vinden van een 666 scheelt een hoop moeite t.o.v. een 667 bij het tunen dan wel het aanpassen van een 667 naar een 666. Echter de 667 variant die in Duitsland staat heeft mooi zwart leer en die in frankrijk niet. Niet echt een probleem, maar wel misschien de extra moeite waard..
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Laurensvzb schreef:@ tilanus; dank u!
@ Ree; dankjewel! Toen ik de reactie van tilanus las ben ik gelijk gaan zoeken. Toen ik ‘t gevonden en gelezen had zag ik je reactie.
Over het 666 / 667 verhaal; het vinden van een 666 scheelt een hoop moeite t.o.v. een 667 bij het tunen dan wel het aanpassen van een 667 naar een 666. Echter de 667 variant die in Duitsland staat heeft mooi zwart leer en die in frankrijk niet. Niet echt een probleem, maar wel misschien de extra moeite waard..
Bovendien is die in Duitsland veel dichterbij!
Vanuit mijn huis in Deflt naar die in Frankrijk is 868 km (heen) en naar die in Duitsland staat 672 km. Allebei een goeie trip, maar denk dat het verschil in afstand dus niet de doorslag zal geven aangezien het allebei niet echt naast de deur is. Het hangt er dan meer vanaf wat jij, par eXeMple, met die uit Frankrijk van plan bent
Ex: CX 22 TRS, CX 25 GTi Turbo 2
Huidig: C5 X Hypnos












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
garagestmarien schreef:Het makkelijkst lijkt me gewoon die 666 te zoeken. Scheelt ook alweer in kosten van een uitlaat, als die nog te vinden zijn.
Tja de mijne is ook een 667, maar als mij kat ooit stuk gaat was ik niet van plan om er weer 1 terug onder de plaatsen
Of er echt veel qua prestaties in zit weet ik niet, nog nooit met een standaard 666 gereden, alleen in die van SP maar dat is niet echt een vergelijking
ik houd het lekker bij mijn 662, ik merk dat nu ik er ruim 5k mee gereden heb na een lange tijd stilstaan dat ie heel lekker rijdt. bijna zo goed als een turbo 2 en wat mij betreft merk je niet veel verschil. OK er zit dan wel een tussenkoeler bij in en een BOV.
ik heb nog wel wat 666 computers liggen en een uitlaat mocht je die nodig hebben
CX GTi Turbo 2 - All Black




















Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Evan schreef:ik houd het lekker bij mijn 662, ik merk dat nu ik er ruim 5k mee gereden heb na een lange tijd stilstaan dat ie heel lekker rijdt. bijna zo goed als een turbo 2 en wat mij betreft merk je niet veel verschil. OK er zit dan wel een tussenkoeler bij in en een BOV.
groot gelijk merk ook al dat verschil niet hoor….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
en nog een voordeel, die Turbo 1 wordt WEL belastingvrij
CX GTi Turbo 2 - All Black












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
In in ander draadje is te lezen dat sommige Turbo 2’s al in 86 geleverd zijn, dus die worden ook nog belastingvrij
jaja maar het merendeel is van 87 of later
de jouwe ook nietwaar?
CX GTi Turbo 2 - All Black