























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
par eXeMple! schreef:Dit ziet er ook aardig uit, en is lekker dichtbij!
Net even gebeld. Onderkant portieren een beetje roest. Verder OK. Ach voor 900 euro… Wel het bekijken waard denk ik. Even weer de turbo2 knop in m’n hoofd uitzetten.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sleutel je zelf er lekker oplos, Peter?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
garagestmarien schreef:Sleutel je zelf er lekker oplos, Peter?
Yep, ik sleutel graag zelf, pourqoi?
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Pascal schreef:Voor wat betreft serie II en roestgevoeligheid…hiero:
-> http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192279
Als je een slecht hart hebt, eerst gaan zitten….
Stel dat ik zo’n serie 2 bekijk, zijn die plastic dorpelstrips er dan makkelijk af te trekken? En hoe zit het met de strips van een serie 1 Pallas?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
par eXeMple! schreef:pourqoi?
Ook de elektronica?
Er zit namelijk best een beetje verschil tussen een serie 2 GTi T2 en een 2400 serie 1, zonder T.
Waarbij de hele berg van de T2 slechts een gedeelte is van de hele draadboom en het bergje in de tweede foto is de volledige draadboom van een S1.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
par eXeMple! schreef:En hoe zit het met de strips van een serie 1 Pallas?
Zelfde verhaal. Er blijft water achter hangen en de fiepeltjes waar de strips aan vast zitten rotten gewoon weg met als gevolg grote gaten in de dorpels. Ook een Prestige/Limousine kwaal.












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
par eXeMple! schreef:Tjerk schreef:Die rooie hebben we gister nog bekeken! Echt een geweldige kleur en auto, wordt nog belastingsvrij:
Bijna perfect, alleen is het zo ver weg…
Pa, misschien eens een lijstje maken van wat je wensen zijn? En welke auto’s je nou op het oog hebt?
Die is al verkocht….
Om nog even op de rode terug te komen…
Ik vraag me af of het wel echt een 86er is of dat ze er niet een jaartje naast zaten…
Een Turbo 2 is pas vanaf ergens 87 geleverd volgens mij.
Of de achterklep is een keer vervangen met een Turbo 2 plaatje






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Nee ik hoor vaak dat de Turbo 2 al eind 1986 geleverd was. Hier nog zo 1:
Die is wel veel te duur en dus niet voor de zoektocht bedoelt
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3














































Totaal aantal Berichten: 43342
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Daarbij zou ik daar nog geen tweedehands fiets kopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
garagestmarien schreef:par eXeMple! schreef:En hoe zit het met de strips van een serie 1 Pallas?
Zelfde verhaal. Er blijft water achter hangen en de fiepeltjes waar de strips aan vast zitten rotten gewoon weg met als gevolg grote gaten in de dorpels. Ook een Prestige/Limousine kwaal.
Toen ik mijn Athéna kocht heb ik de strips aan één kant er eerst af gesloopt. De verkoper was ietwat ontstemd maar liet me uiteindelijk toch mijn gang gaan. “fiepeltjes” heb ik volgens mij niet aangetroffen
Wat bedoel je daarmee?
Overigens zat er een lekkere laag Dinitrol tussen dorpels en RVS strips.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Om precies te zijn, de Gti Turbo 2 is geleverd vanaf na de zomerstop van Citroen in 1986, dat is iets van augustus of september 1986. Dat is dus modeljaar 1987.
ORGA 3553 = 1 Augustus 1986
ORGA 3584 = 1 September 1986
Mijn eigen CX heeft er ongeveer een maand over gedaan om in NL op kenteken gezet te worden, als je dit als stelregel aanhoudt, zouden ze in NL op kenteken kunnen staan vanaf 1 Sept of 1 Okt 1986. Wij hebben er in de stalling nog wel een staan, een Gti T2 uit 1986.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27948
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké dan zijn de Turbo 1’s die in 87 nog geleverd zijn eigenlijk nog oude showroom auto’s.
Want die zie je ook nog wel eens voorbij komen.
Eigenlijk is dus de serie 2 Turbo 1 maar erg kort geleverd, iets van een jaartje ofzo?






















Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Arjan Verkade schreef:Oké dan zijn de Turbo 1’s die in 87 nog geleverd zijn eigenlijk nog oude showroom auto’s.
Want die zie je ook nog wel eens voorbij komen.
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
waterman771 schreef:Daarbij zou ik daar nog geen tweedehands fiets kopen.
Deze staat niet in België, lijkt me.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
waterman771 schreef:Daarbij zou ik daar nog geen tweedehands fiets kopen.
Interessant. Dit bedrijf staat toch iha goed bekend…
garagestmarien schreef:par eXeMple! schreef:pourqoi?
Ook de elektronica?
Er zit namelijk best een beetje verschil tussen een serie 2 GTi T2 en een 2400 serie 1, zonder T.
Waarbij de hele berg van de T2 slechts een gedeelte is van de hele draadboom en het bergje in de tweede foto is de volledige draadboom van een S1.
Haha, da’s nogal een verschil zeg! Maar gelukkig ben ik elektrotechnisch aardig onderlegd. Ik kan ook redelijk goed met de elektronica van een XM overweg.
Maar als ‘t eenvoudig is, des te beter…
Waarom krijg ik toch de indruk dat je geen serie 2 fan bent?