Heren, wat doet een C5 (tourer) 2 ltr HDi ongeveer in de lease obv 40.000/4 jaar.
Zou dan een LB ofzo zijn met iig een schuifdak en xenon erin. Ambiance uitvoering oid. iig om en nabij de 35k.
en wat is ongeveer de levertijd van een c5 ?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Bel eens met een dealer cq lease-maatschappij…......
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik las meer dan een maand geleden volgens mij al een heel verhaal van je over de keuzes die je voor ogen had, waaronder deze C5 en nu kom je pas met de vraag wat ie zou moeten kosten? Verder kan ik slechts naar mijn voorganger verwijzen.
Voor een indicatie:
http://directlease.nl/DLNl/home.do
http://calculeer.leaseplandirect.nl/ppob/prog/nld/rslpd/lpd
Je hoeft niet in te loggen, gewoon auto kiezen
graddus schreef:Ik las meer dan een maand geleden volgens mij al een heel verhaal van je over de keuzes die je voor ogen had, waaronder deze C5 en nu kom je pas met de vraag wat ie zou moeten kosten? Verder kan ik slechts naar mijn voorganger verwijzen.
De alfa die mijn voorkeur heeft ligt wat slecht in de leasetarieven… vandaar dat ik ook nog eens naar mijn lijstje ben gaan kijken. Dat heeft ooa met de reputatie cq restwaarde van een alfa te maken. Daarnaast ook omdat de 159 er op niet al te lange termijn uit gaat….
Wat de tarieven op een site betreft, daar zitten enorme afwijkingen in tov de werkelijkheid. Is toch niet vreemd om het hier dan te vragen aan iemand die wellicht zo’n auto rijd momenteel in de lease ?
Het budget is best wel royaal te noemen. Een maatje kleiner een c4 of een seat Leon bijvoorbeeld kan zonder problemen fully loaded met een stevige motor genomen worden. Ik geef echter de voorkeur aan wat meer volume.
Op de site van leaseplan direct heb je zoal een verschil van 100 euro p/m in het voordele van de C5 tov de 159. Das scheelt best.
gompy58 schreef:Wat de tarieven op een site betreft, daar zitten enorme afwijkingen in tov de werkelijkheid. Is toch niet vreemd om het hier dan te vragen aan iemand die wellicht zo’n auto rijd momenteel in de lease.
Daar is echt geen touw aan vast te knopen Gomp. De meeste bedrijven hebben individuele afspraken met leasebedrijven en daar zit dan weer tig % korting in dus de ervaringen van mensen hier heb je waarschijnlijk vrij weinig aan. Je kan beter een x aantal leaseboeren opbellen en dan vragen om een prijs, daar heb je meer aan.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
prijzen op leaseplandirect komen aardig overeen met de prijzen die leasplan rekent voor ons bedrijf.
Leaseprijzen bepalen is een behoorlijke kunst. er zijn heel veel factoren waar ze bi een leasemaatschppij rekekming mee houden. denk daarbij aan afschrijving, kans dat de auto kapot gaat, onderhoudskosten, banden. Je kan dus nooit alleen kijken naar de verkoopprijs van de auto.
Als je prijzen wil weten dan zal je dat echt met offertes moeten doen bij verschillende mapijen (als je keus hebt uit verschillende).
StengelS is ongehinderd door enige vorm van kennis en intelligentie.
Bij ons bedrijf doen ze zaken met 3 leasemaatschappijen.
Diegene met de goedkoopste offerte mag leveren.
Blijkt beter te werken dan alles bij 1 leasemaatschappij (die gaan dan toch stiekem steeds iets hoger met de prijs zitten)
Ook de meer/minder km moeten sterk in de gaten worden gehouden.
Anders kun je met de ‘goedkoopste’ een dure eindafrekening krijgen
Kijk met de reactie dat Leaseplan direct redelijk overeenkomt met de werkelijkheid, daar kan ik wel verder mee.
Ik begrijp wel redelijk hoe de prijzen zijn opgebouwd en dat een aanschafprijs lang niet zo zwaar mee telt als de restwaarde.
Daarna is het idd gewoon “handjeklap” om de laagste prijs te vinden.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Het is ook nog eens zwaar afhankelijk via welk bedrijf je least (en dus voor werkt) ik bedoel niet de leasemaatschappij. Mijn werkgever heeft nog een stevige korting bij de meeste autofabrikanten geregeld op de auto’s geregeld. Dit kunnen ze ook doen omdat ze er zoveel leasen. Ook neemt mijn werkgever nog een aardig deel van de variable kosten voor haar rekening, dat scheelt ook een slok op een borrel…
Bij de meeste leasemaatschappij kun je online zelf een offerte maken met een offerte tool.
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Als je Xenon wilt ben je zowiezo aangewezen op een Exclusive. Daar kun je het als optie kiezen. Het is niet meer standaard zoals op Phase I en II.
Onze C5 is eind november besteld en 19 februari afgeleverd. Zo’n 3 maanden dus.
PSA schreef:Als je Xenon wilt ben je zowiezo aangewezen op een Exclusive. Daar kun je het als optie kiezen. Het is niet meer standaard zoals op Phase I en II.
Onze C5 is eind november besteld en 19 februari afgeleverd. Zo’n 3 maanden dus.
Ja zoiets vermoede ik al… mmmm maar ik geloof dat ik met een 35-37k aan budget het dan niet ga redden met een 2.0hdi…zeker niet als ik iig minimaal een schuifdak erin wil hebben mocht het de C5 worden.
In de C5 is ws veel eenvoudiger dan gewoon aftermarket xenon te proppen… Kost me 1 keer 200 euro…
Maar in ieder geval en dus ga ik binnen kort eens ff goed proefrijden. Zoals de C5 op dit momentent in die reclame met de sneeuw te zien is, is die erg goed te pruimen…
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ja, maar die is dan natuurlijk wel weer in ‘Vollausstattung’.
nah ja… zit ik nu eens ff goed in de lijst te spitten…
De 2.016v in exclusive uitvoering is geen enkel probleem qua eurie.
Wil ik echter de exclusive in diesel versie dan moet ik de 2.2 hdi nemen… en die is dan weer te duur
waarom wel een benzine eenvoudige motor excl. uitvoering maar niet bij de diesel??
Overigens, met welke gewone versies kun je de LB zo’n beetje vergelijken ?
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De LB is eigenlijk een opgeleukte versie van de combi tussen Dynamique en Comfort met nog extra’s als de NaviDrive.
Het is dus echt een uitvoering net onder de Exclusive.
tilanus schreef:De LB is eigenlijk een opgeleukte versie van de combi tussen Dynamique en Comfort met nog extra’s als de NaviDrive.
Het is dus echt een uitvoering net onder de Exclusive.
win je daar echt iets mee of is het maar zo zo… al die (vage) pakketten die tegenwoordig op de auto’s zitten…..
Ik vergelijk het bijv. ff met de alfa 159, die heeft ook zo’n soort pakket, maar dan kan er verder geen optie meer bij, thats it, ook geen andere kleur ofzo. Die dingen staan namelijk al klaar. Alles wat je er nog aan veranderd is aftermarket enzo…
Is dat hier ook ?
Ik wil namelijk du sgraag xenon maar iig een echt schuifdak. Dat ik daardoor weer aan de sedan vast zit…. Waarom nu weer geen schuifdak in een tourer? Is dat marketing technisch ofzo ???
De C5 die ik nu ff bij de dealer heb gezien was een comfi versie. En dat zag er best redelijk uit allemaal.
Mocht iemand sugesties hebben om iig pakket x of y te nemen… laat maar horen