Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Hier ook ruim 65000Km met mijn voorbanden op de C4. Ze hadden nog 5000Km langer gekund, maar met de vakantie in het vooruitzicht zijn ze preventief vervangen.
Ook hier met de XM’s de ervaring dat 60000 makkelijk haalbaar is. Zal met de C6 niet anders zijn.
Wat is er anders aan de nieuwe Premacy’s ?
Ik hoop dat ze minder snel gaan cuppen als hun voorganger.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Vraag aan Eviltwin ivm roet regeneratie
Beste Eviltwin,
In tegenstelling tot vroeger woon ik nu een stuk dichter bij mijn werk (verhuisd).
Daar waar ik vroeger +/- 2 X 55 km autosnelweg reed van en naar werk is dat nu 2 X 12 km op secundaire weggetjes. Ik heb gemerkt dat de motor +/- op temperatuur is als ik toekom op het werk.
Vraag:
Is die afstand voldoende als er een roerfilter regeneratiecyclus aan de gang is en is het dan een probleem om de motor af te zetten tijdens zo een cyclus?
Momenteel 70 K km.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: Vraag aan Eviltwin ivm roet regeneratie
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Is die afstand voldoende als er een roerfilter regeneratiecyclus aan de gang is en is het dan een probleem om de motor af te zetten tijdens zo een cyclus?
Momenteel 70 K km.
ik ben wel niet ET
maar dat kan geen kwaad hoor, als je de auto uitzet werkt hij toch zijn programma af..
dat hoor je dan doordat de ventilator nog na blijft blazen…
althans zo werkte het bij mijn vorige en mijn huidige C5
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Re: Verbruik blijft meevallen.
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:Vandaag weer een tank leeggereden en verbruik van laatste tank zit op 8.2 l /100km en totaal verbruik (sinds in gebruikstelling) op 8.4l / 100km.
Het feit dat de zomer periode begonnen is en er veel minder verkeer op de weg is (en aangezien ik 90% op autosnelweg zit) zal vast hier mee te maken hebben want mijn rijstijl is zeker niet minder rustig / onrustig geworden.
Sinds ik minder autosnelweg doe is het verbruik wel verhoogd. Ik zit nu aam 8.8l 100 km. Tegen 8.4 toen ik nog bijna uitsluitende autosnelweg deed.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Re: Verbruik blijft meevallen.
CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:
Sinds ik minder autosnelweg doe is het verbruik wel verhoogd. Ik zit nu aam 8.8l 100 km. Tegen 8.4 toen ik nog bijna uitsluitende autosnelweg deed.
Valt toch wel nog heel goed mee vind ik persoonlijk, gezien het gewicht van de wagen en het type ( inhoud ) van je motor.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Veel hangt af van de rijstijl, maar 8.4l op de autosnelweg is toch niet zo weinig (ook wanneer je rekening moet houden met het vermogen en cilinder inhoud)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
8.4l verbruikt een Corvette C6 ook op de snelweg en dat is een 6 liter V8 met 430 pk.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Dat lijkt me nu ook niet echt het geval, maar hoe dan ook vind ik 8.4L toch aan de hoge kant.
Nu die 2.7HDI is altijd al een motor geweest die graag een slok lust.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Texter schreef:8.4l verbruikt een Corvette C6 ook op de snelweg en dat is een 6 liter V8 met 430 pk.
het opgegeven gemiddelde voor de ECE cyclus heeft niet veel te maken met de werkelijke getallen:
http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/10-Chevrolet/62-Corvette.html?constyear_s=2003
met 8,4L/100 kom je zelfs uit onder het gemiddelde voor de C6 (9,1L/100km) maar ook onder de MB-E klasse:
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik vind het vrij veel ivm met enkele andere auto’s die ik ken. Hangt natuurlijk veel af hoe snel je over de snelweg rijd (zweeft in het geval van een C6)
Mijn C4P vrebruikt zo een 6.5-7l tegen een snelheid van 130km/h, maar dit is geen vergelijking.
De S 320 cdi van men nonkel verbruik op de snelweg tegen zo een 130-140km/h 7.5L/100km
De E 220CDI van men vader zo een 6L/100km (ook niet echt een vgl.)
De ML 280CDI van een andere nonkel zo een 9-9.5L/100km, wat gezien het gewicht 2.2 of 2.3 ton en de stroomlijn toch een zeer acceptabel verbruik is.
Maar die 2.7HDI is algemeen genomen toch een motor die vrij veel verbruik ivm de concurrentie. Dat verraad ook zijn leeftijd, en het is ook de reden waarom hij er binnenkort uitgaat.
Een tijdje geleden heeft men vader eens een testrit gedaan met zowel een E 280cdi als een C6 2.7hdi om een idee te krijgen van zijn volgende auto binnenkort. Maar bij de C6 zat hij op een gemiddelde van 9-9.5L/100km terwijl het bij de E met de zelfde rijstijl ergens rond de 8.5L/100km zat, dus toch een kleine liter verschil, terwijl gewicht en andere specificaties ongeveer gelijk zijn.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 871
Geregistreerd: 03-02-2006
- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
picassoke schreef:Ik vind het vrij veel ivm met enkele andere auto’s die ik ken. Hangt natuurlijk veel af hoe snel je over de snelweg rijd (zweeft in het geval van een C6)
Mijn C4P vrebruikt zo een 6.5-7l tegen een snelheid van 130km/h, maar dit is geen vergelijking.Een tijdje geleden heeft men vader eens een testrit gedaan met zowel een E 280cdi als een C6 2.7hdi om een idee te krijgen van zijn volgende auto binnenkort. Maar bij de C6 zat hij op een gemiddelde van 9-9.5L/100km terwijl het bij de E met de zelfde rijstijl ergens rond de 8.5L/100km zat, dus toch een kleine liter verschil, terwijl gewicht en andere specificaties ongeveer gelijk zijn.
Ik dacht dat je in België enkel E-220 cdi (1735KG) of een E-350 CDI (1825kg) kon kopen. In vergelijking met C6 dus 136kg (E-220 CDI) of 46kg (e-350 CDI) lichter.
citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue 22)Berlingo 1.5 HDI 23)Berlingo M 1.5 HDI XTR 2024 FO
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Bij het volgende model heb je de keuze uit de 220 250 en 350cdi.
Bij het huidige model heb je de 200, 220, 280 (3liter V6), 320 (zelfde 3.0 V6 met andere elektronica) en de 420cdi.
En je hebt gelijk ivm dat gewicht daar heb ik het even verkeerd.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
eviltwin schreef:het opgegeven gemiddelde voor de ECE cyclus heeft niet veel te maken met de werkelijke getallen
Hoezo ECE-cyclus? Een Corvette C6 heeft gewoon een lange zesde versnelling. Ton Roks van Autovisie heeft zelfs 1 op 12 gehaald in een Z06 met zijn 7 liter V8 en 500+ pk van A’dam naar Assen. Als je dus een eind op de snelweg zit en je je braaf aan de maximumsnelheid houdt, krijg je zo’n verbruik.
Spritmonitor.DE is trouwens niet bijzonder representatief voor het daadwerkelijke verbruik van auto’s gezien dat veel Duitsers nogal zware rechtervoeten krijgen op de Autobahn. Het gemiddelde verbruik voor de C6 2.7 HDI is daar trouwens 9,55 liter…vergelijk dat met de 8,53 die Jaguar rijders gemiddeld halen in hun S/XF/XJ-types met een cardan-as ertussen.
ach als je geld hebt voor een flinke C6 maakt die liter diesel op 100 km toch ook niet meer uit…
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Goh ja ik weet niet.
Mijn vader moet binnenkort een nieuwe auto kopen, en nu moet die uit eigen zal betaald worden.
En als je zoals men vader grofweg 70.000-80.000km per jaar rijd aan 1L/100km meer dan wil dit zeggen zo een 700-800 euro bij lage prijzen dat je uitspaard, bij de prijzen van pakweg een half jaar terug wil dit dan een dikke 1000 euro besparing zeggen. Gezien het budget dat je kwijt speelt (want een auto is altijd puur verlies) door afschrijving (40.000-45000 euro over 3 jaar) belasting, verzekeringen, verbruik, onderhoud,... is die 700-800 euro niet zo veel, maar hoe dan ook je kan er toch andere leuke dingen mee doen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km