Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
stilaan begin ik rond te zien voor de aankoop van een andere wagen, namelijk de C5 tourer. hierbij had ik nog enkele vragen, wanneer komen de nieuwe benzine motoren uit, deze genieten mijn voorkeur boven een diesel.
ten tweede, als ‘t dan toch een diesel moet zijn twijfel ik tss de 2 bovenstaande modellen. wat zijn de voordelen van beide (heb al gereden in de 2.7). een automaat vind ik wel leuk maar zeker geen noodzaak. Als ik het goed bekijk denk ik dat de prestaties ongeveer gelijk zijn, klopt dit?
Als derde: nog veel liever had ik de C6 gehad, maar waarom zijn deze zoveel duurder dan de C5
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
De antwoorden zullen niet gelijk opgaan tussen Nederlanders en Belgen!
Waarom? Omdat een 2.7 in België,fiscaal een stuk duurder is dan de 2.2.
In Nederland word je belast op het gewicht,en daar scheelt een 2.7 niet veel ten opzichte van een 2.2.
De C6 is veel duurder omdat je heel wat meer krijgt dan in een C5.
En ik zou eerst eens gaan vragen bij een dealer want de C6,word serieus afgeprijst nu.
Tijdens het salon ging er voor een exclusive, bijna 9000 € af van de catalogusprijs.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Je kan voor rond de 40.000 euro een C6 hebben in exclusive.
De hoge prijs komt door de hoge uitrusting en vergeet niet dat je in het segment van een mercedes E en co zit, waar de prijzen wat hoger liggen bij gelijke uitrusting.
De 2.7HDI is een redelijk dure motor, zowel op vlak van belasting als op vlak van verbruik. Als je die automaat niet broodnodig vind, en je moet alles zelf betalen dan zou ik voor de 2.2 gaan. Zowel in de C5 als in de C6.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Als je vaak zware lading moet trekken lijkt me een 2.7 handig, anders zou ik zeggen een 2.2 is meer dan voldoende….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
dat van de C6 was eerder sarcastisch bedoeld, dat is naar mijn mening een auto die als automaat moet gereden worden aangezien het een echte limo is. In die uitvoering te duur voor mij. het ging me er om bij de C5 welk model het aangenaamste motorkarakter heeft, bvb heeft de 2.7 een soepeler motorkarkater dan de 2.2, is de 2.2 lawaaieriger dan de 2.7, zo’n dingen bedoel ‘k meer. Er zal nooit iets moeten getrokken worden met deze auto of iets dergelijk. Zal voor woonwerkverkeer gebruikt worden op onze Belgische(auto)wegen (+/- 200 km per dag)
mvg
Als je het geld ervoor (over) hebt dan zou ik altijd 2.7 kiezen. Heerlijke motor!!
valt ook tebekijken hoe lang je ermee wil rijden
kan me voorstellen als je over een x aantal jaar weer een andere wil dat een 2.7 hdi moeilijker verkoopt 2ehands dan een 2.2 hdi…
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Op vlak van geluiddemping ofzo hoef je niet veel te vrezen.
Automaat is wel aangenaam, zeker bij comfortabele km-vreters zoals een C5.
Maar als je die automaat niet nodig acht is een 2.2 de beste oplossing volgens mij. Vermogen zat, laag verbruik, goede restwaarde,...
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
c6 is nu toch ook als automaat leverbaar in 2.2HDI +de 22HDI idrrn moderner motorblok dan de 2.7
over geluid hoef je geen schrik te hebben
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
bxsport schreef:c6 is nu toch ook als automaat leverbaar in 2.2HDI +de 22HDI idrrn moderner motorblok dan de 2.7
over geluid hoef je geen schrik te hebben
In België is de 2.2 HDI nog steeds niet leverbaar met automaat
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Dit is idd een groot nadeel van Citoën België dat ze niet alle motorversies leveren. Heb vandaag navraag laten doen bij mijn dealer of het mogelijk zou zijn om in België de C5 met de 3.0 benzine te laten leveren, mss kunnen jullie al uitsluitsel geven of dit eventueel mogelijk is.
mvg
Blooper1963 schreef:bxsport schreef:c6 is nu toch ook als automaat leverbaar in 2.2HDI +de 22HDI idrrn moderner motorblok dan de 2.7
over geluid hoef je geen schrik te hebben
In België is de 2.2 HDI nog steeds niet leverbaar met automaat
Is hier eigenlijk een specifieke reden voor te bedenken?
Heb overlaatst met een 2.7 gereden en die beviel me reuze, maar inderdaad qua taksen zal die wel wat duurder uitvallen dan de 2.2
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
skremar schreef:Dit is idd een groot nadeel van Citoën België dat ze niet alle motorversies leveren. Heb vandaag navraag laten doen bij mijn dealer of het mogelijk zou zijn om in België de C5 met de 3.0 benzine te laten leveren, mss kunnen jullie al uitsluitsel geven of dit eventueel mogelijk is.
mvg
Ik vrees er eigenlijk een beetje voor, die 3.0V6 heeft echter in mijn ogen geen enkel voordeel tov de 2.7.
Het is een oude motor, die erg veel verbruikt, minder betrouwbaar is dan een 2.7HDI, meer kost aan belastingen, en uiteindelijk op vlak van prestaties onder moet doen.
Het enige wat je erbij krijgt is de zachte, prachtige V6-benzine klank. Maar die 2.7 HDI klinkt nu ook weer niet zo slecht
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
stalsie schreef:Blooper1963 schreef:bxsport schreef:c6 is nu toch ook als automaat leverbaar in 2.2HDI +de 22HDI idrrn moderner motorblok dan de 2.7
over geluid hoef je geen schrik te hebben
In België is de 2.2 HDI nog steeds niet leverbaar met automaat
Is hier eigenlijk een specifieke reden voor te bedenken?
Heb overlaatst met een 2.7 gereden en die beviel me reuze, maar inderdaad qua taksen zal die wel wat duurder uitvallen dan de 2.2
In FR is hij gewoon leverbaar, blijkbaar volgt citroen BELUX nog niet, en dat is jammer want voor de fleet zou het toch een goede aanwinst zijn.
Maar in het algemeen kan je stellen dat citroen BELUX nogal veel aan zich laat voorbijgaan. Als ik even kijk wat voor mogelijkheden er zijn voor een C4P in FR (zowel van bekledingen als opties) dan vind ik dit toch een sterk nadeel.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
stalsie schreef:Blooper1963 schreef:bxsport schreef:c6 is nu toch ook als automaat leverbaar in 2.2HDI +de 22HDI idrrn moderner motorblok dan de 2.7
over geluid hoef je geen schrik te hebben
In België is de 2.2 HDI nog steeds niet leverbaar met automaat
Is hier eigenlijk een specifieke reden voor te bedenken?
Heb overlaatst met een 2.7 gereden en die beviel me reuze, maar inderdaad qua taksen zal die wel wat duurder uitvallen dan de 2.2
In FR is hij gewoon leverbaar, blijkbaar volgt citroen BELUX nog niet, en dat is jammer want voor de fleet zou het toch een goede aanwinst zijn.
Maar in het algemeen kan je stellen dat citroen BELUX nogal veel aan zich laat voorbijgaan. Als ik even kijk wat voor mogelijkheden er zijn voor een C4P in FR (zowel van bekledingen als opties) dan vind ik dit toch een sterk nadeel.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 243
Geregistreerd: 30-03-2007
- C3 1.4 HDI 16v exclusive
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
- DS 3 1.6 THP Sport&Chic
- Xantia V6 Exclusive
Het lijkt mij idd ook een gemiste kabs om niet alle mogelijkheden aan te bieden, zo kan je momenteel ook het volledig lederen interieur (criollo) ook niet meer bestellen . de voornaamste reden van de benzine is idd de motorklank, ben namelijk nogal een benzine fan. Vond het anderhalf jaar geleden ook zeer jammer dat er op de GC4picasso geen nekel degelijke benzinemotor te bestellen was.
mvg