Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hallo,
sins kort (vandaag) heeft me zwager een saxo.
Tis een heel mooi bakkie eerlijk waar.
Vroeg hij aan mij wil je de radio ff aansluiten “ja dat wil ik wel”.
dus ik vrolijk aan de slag denk huh hoe zit dat nou?? van de draadjes de kleuren kloppen geen k*t van.
ik in het boekje kijken horen er mooie stekketjes aan te zitten die ontbraken dus heel mooi
mijn vraag welk draadje is wat?
ik heb 2 grijze een dunne en dikke
ik heb 2 groene
ik heb 2 rode
ik heb 1 gele
en ik heb 1 blauwe
bvd Daan en Daan
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Moet je even meten met een multimeter. Voedingen en massa pak je er dan zo uit. Boxdraden zal even wat meer werk zijn, maar dat is ook te doen met een multimeter.
Je kunt ook even een schema vragen bij een dealer en dan de draadnummers vergelijken. Kleuren zijn niet altijd gelijk namelijk.
Altijd leuk als ze de mooie stekkers eraf knippen .
Ik neem aan dat de draadjes die je beschrijft de draadjes in je auto zijn (en niet de draadjes aan je radio).
Als het goed is heb je 2*12V, 1* massa, 4*speakers en 1*antenne.
Speakers
In onze Saxo loopt naar elk voorportier een rode en een groene draad (voor de speakers). Dit wijkt dus idd sterk af van de ‘normale’ aansluiting met naar elke speaker een draad in één kleur en een draad in dezelfde kleur met een zwarte bies. Je kunt controleren of dit bij jou ook zo is door even de afdekplaat voor de speakers los te halen. Bij het aansluiten is het dan dus wel even uitproberen welke rode draad bij welke groene draad hoort.
Voeding en massa
Als het goed is houd je dan nog een massadraad over (waarschijnlijk één van de grijze draden) en twee draden waar 12V op staat, één permanent en één alleen als je sleutel op contact staat (één van de twee is waarschijnlijk de gele draad). Dit moet je dus echt even met een multimeter uitproberen! Ik vind het zelf het plezierigst om aan de kant van de radio beide aansluitingen voor 12V (permanent en niet permanent) aan te sluiten op de permanente stroombron in de auto, zodat de radio het altijd doet (maar smaken verschillen).
Antenne
Als je met de dikke grijze draad een kabel bedoelt, is dit waarschijnlijk de aansluiting voor de antenne
Succes.
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bedankt voor je reacties het is gelukt
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Leuk cadeautje van de vorige eigenaar zeg, de iso stekker araf knippen Zou verboden moeten worden, bij mij was het zo aan te sluiten via iso.
Maar het belangrijkste nu is doormeten met een multimeter en bij de boxen kijken welke draden er naar de boxen lopen. Dan kom je er wel uit.
Zo even uit het hoofd:
geel permanent +12v
rood contact 12v
grijs massa
rest dunnen draadjes voor speakers
een dikke draad voor antenne
Succes
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
- BX 14E
- C1 C1 Selection
McDean schreef:bedankt voor je reacties het is gelukt
Zit ik net te typen, is het al klaar
Gefeliciteerd
Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
- BX Sport MK2
- AX GT chic
hahaha jah ....
ik kwam aan het meten aan man man man…
wij na de sloop zoon stekker halen ff kroonsteentje er tussen
zo ff op de makkelijke manier
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Dus nu wel weer saxo met iso?
Nissan X-Trail ‘17