Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nu de SM rijdt kan ik binnenkort even wat klusjes aan de CX gaan doen. Als eerste ga ik een testregime tbv de koude start houden. Dan gaan de fusees en achterdraagarmen vervangen worden door de ABS varianten. Alleen moet ik weer even een sensor ergens scoren, want die ene die ik voor mezelf had gereserveerd zit nu op de auto van Arjan. We hebben vast nog wel ergens een andere.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
oeps ops:
Vergeet je bollen niet als je toch bezig ben
Dan veert die straks ook weer als de mijne.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja eerst even het onderstel en de koude start op orde, ik doe de bollen ook wel even mee. Dan gaan we even met de nieuwe motor aan de gang, en even alles samenstellen voor de grote motorwissel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens de Track and Trace ligt de koppeling nu daar waar ze er iets zinnigs mee gaan doen.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is mooi. Laten we hopen dat ze snel gaan zinnigen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Weet je al met je huidige motor gaat doen als die eruit gaat?
Ex: CX 22 TRS
Die kan jij toch niet zo in je CX hangen want de bovenste motorsteun zit niet op de goede plaats…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik verwacht ook wel dat EJ daar wel een oplossing voor weet om dit blok ergens in te plaatsen
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Was ook niet het idee erachter, vroeg me het ineens af want je hebt immers ineens een motor over. Maar bij mijn TRS zijn er toch ook nog andere onderdelen te eigenlijk te licht zijn om met een turbo motor te rijden lijkt me?
Ex: CX 22 TRS
tja die motorsteunophanging zit dus op het subframe en aan subframes mag officieel niet gelast worden dus dat ga ik hier ook niet propageren
De remmen en ophanging is van een 22trs en een GTiT gelijk.
De veercilinders schijnen anders te zijn (EJ….?). Maar die zijn eenvoudig te vervangen. De stabilisator zou ook wel anders kunnen zijn.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat dan?
Volgens mij zijn alleen Turbo bollen (voor) anders en misschien een extra stabilisator stang? Of was die er ook nog niet eens?
Remmerij is allemaal hetzelfde
Totaal aantal Berichten: 615
Geregistreerd: 19-01-2009
- CX 25 GTi Turbo 2
Het lijkt me inderdaad niet echt een goed plan om in het subframe te gaan lassen. Waarschijnlijk, aangezien ik dat niet zelf kan. duur en ook vragen om problemen. Dacht ook dat de bollen anders waren of in ieder geval de vering van de GTi T stugger is.
Ex: CX 22 TRS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Bollen anders, veercylinders anders, stabilisatorstang anders….
Ik weet nog niet wat er met dit blok gebeurt. Wil ‘em eigenlijk in de gti proppen op de originele korte 5 bak, maar volgens mij mag dat niet van m’n vriendin. Ik zou het vermogen op zo’n korte bak wel geinig vinden. 0-170 ofzo in zeer snel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ohja, vandaag heeft de Gti eens 2 nieuwe voorbandjes gekregen. Dat is voor het eerst sinds ik ‘m heb (27-10-2003), dus dat kon er wel af. Verder een LHM lekkage opgelost. Ik denk dat de deurknak nog even gemaakt gaat worden, en nog wat gele lampen.
Verder besloten deze maar eens kwa plaatwerk op te knappen. Er gaan dus nog 3 portieren in, en een andere motorkap, en dan denk ik dat hij een jaartje in St. Marien gaat wonen maar van Thijs mag dat pas als de zijne af is geloof ik.
Het Prestige projekt ligt totaal stil, de medesleutelaars lijken niet bereid te zijn er tijd voor vrij te maken. Dus maar eens zien hoe dat gaat lopen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat gaat de GTi dan in Frankrijk doen een jaar?
Ik ben erg benieuwd hoe die er uiteindelijk uit gaat zien.