Ik heb ze even overgeschreven:
Linksvoor: HCFBA2RX435
Rechtsvoor: FLFB A2RX187
Achter zijn ze gelijk:
FLFB A2RX394
Dotcode is een viercijferig of driecijferig getal
Dit geeft de productieweek van de band aan.
Driecijferig zonder driehoekje: 198X week XX
Driecijferig met driehoekje: 199X week XX
Viercijferig is het 20XX week XX. Die viercijferige beginnen voorlopig nog met een 0: volgend jaar komt daar een 1 voor in de plaats.
Ik heb dus het vermoeden (als je het getal goed hebt overgeschreven en ik het goed interpreteer) dat je banden uit ‘94, ‘91 en ‘93 zijn.
Ik heb alles overgeschreven wat er na “DOT” kwam.
De voorste banden zien er nog het best uit. De achterste liggen er al langer op en zien er wat “minder glad” uit.
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
een 1.4 heeft ook minder interieur delen als een bijvoorbeeld volcane geloof ik, en het is allemaal wat kaler, want echt lawaai vind ik mijn auto niet maken.
want heb wel eens in een 1.4 gereden en had het idee dat die toch iets meer herrie maken dan mijn volcane..
Ik rijd zeer graag met deze wagen maar zoals gezegd vind ik hem op de autosnelweg best lawaaierig. Misschien ligt dat aan het feit dat ik 130 (op de teller) rijd. Maar toch, als men in Frankrijk 130 mag rijden, dan moet deze wagen dat ook met “gemak” kunnen rijden.
Mijn vergelijkinsmateriaal is wel niet van het minste, mijn vader rijdt met een C5 ph2 V6 break Exclusive en de mama met een Peugeot 308SW met 1.6 aut. en beide wagens maken natuurlijk een heel pak minder lawaai
Maar toch, naar mijn mening moet de ZX beter kunnen !
Minder binnen levert ook meer lawaai op!
Vervang de matten maar eens door hoogpolig….
Minder binnen levert ook maar lawaai op?
Ja. Minder stof op de deuren, minder dashboard.
De kortste klap ook om geluidsoverlast van de buren te verhelpen is om zelf hoogpolig tapijt te nemen.