Ik heb alweer een probleem met de elektra.
De richtingaanwijzer, achterruitverwarming en binnenverlichting werken niet meer. Dit alles zit op de 1e zekering. Zwarte draad met groen hulsje.
Zekeringkastje is doorgemeten. Boven in 12,85V en onder uit ook 12,85V.
Ik kan echter niet achterhalen waar deze kabel via de kabelboom het dashbord binnen komt. Waar gaat deze kabel het eerste naar toe? Krijgt hij wellicht een ander kleur hulsje?
In het elektrisch schema staat deze kabel als Ve (vert). Maar verder zie ik niet goed waar die naar toe gaat.
Iemand wellicht?
wat ik al had; 2cv6 / visa GT / GSA / CX / XM / Xsara Picasso…..en nu eindelijk….een DS23 pallas uit 1972. Oh ja..en nog een Grand C4 Picasso!
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De kabel komt binnen via de dikke kabelbundel linksvoor waar bijna alle kabels langs binnenkomen.
Zie deze link page 349 of 450.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Volgens het WPH wordt de groene draad zwart. Dus Ve 4 bij de zekering wordt N4 in de rest van het schema. Misschien heb je hier iets aan?
Eerste gaat die naar het contactslot en daarvandaan naar achterruit, spanningsregelaar en knipperautomaat.
De sigareaansteker zit ook op die zekering, doet die het nog wel?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Bekijk ik in het WP-handboek het electrische schema, dan zie je op de lijst, dat een bepaalde draad, bvb draad 2, vertrekt als groen, van de start motor en dan naar 7 verschillende eindpunten gaat.
Waar gebeurt die splitsing van 1 nr. 7? Ik zou denken op het zekeringkastje, maar dat is het blijkbaar niet.
Hoe interpreteer ik zulks? idem voor draad 10 etc.
in de bundel zelf, onzichtbaar?
dank je
Walther
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Inderdaad, in de draadbundel, onzichtbaar.
Hoe weet ik dat? Ik heb wel eens een draadbundel ontdaan van de linnen tape die er omheen zit. Dan kom je vertakkingen tegen.
Citroen!