7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
de picasso van picassoke en de problemen van zijn picasso
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 19 januari 2009 11:12 PM
  [ # 91 ]

Misschien of-topic, je dealer is inderdaad heel belangrijk. Ik heb veel soorten auto’s gereden en ik weet dat het beslist geen Renault of Peugeot meer wordt en niet om de auto. Ik heb eeb hele goede Citroen dealer die zijn best doet mijn problemen op te lossen maar ook vaak gebonden wordt door Citroen Nederland

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 19 januari 2009 11:16 PM
  [ # 92 ]

Ben ik het geheel mee eens. Het is zeer belangrijk. En juist dat hebben we hier bij toyota wel en bij citroen niet.
In een andere streek is het mss omgekeerd (toyota slecht en citroen goed) maar ik ben nu ook niet van plan om 50 km te gaan rijden om bij men dealer te gaan.
De service van toyota is hier prima, goedkoop, goede organisatie, correcte service, gratis vervangwagen,...

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 20 januari 2009 12:06 AM
  [ # 93 ]

Tja, wat wil je nog meer

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 januari 2009 12:36 AM
  [ # 94 ]

Eerst zien wat ze er in brussel van maken.
Ik hoop dat er een oplossing komt voor men rammelkar Laughing

Al voel ik ook wel iets voor de prachtige techniek van de nieuwe prius (zonnecellendak voor verwarming en airco, adaptive cruise control, prachtige automaat, muisstil, snel, laag verbruik, prachtig interieur,...)

Het uiterlijk is echter nog altijd een ramp Crying or Very sad En het comfort van de stoelen en ophanging zal waarschijnlijk ook het niveau van men C4P halen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 20 januari 2009 12:44 AM
  [ # 95 ]

Tja, Piccasoke, je kent mijn mening over de Prius maar betrouwbaar is ie zeker.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 januari 2009 12:53 AM
  [ # 96 ]

Ja het uiterlijk is een ramp, dat klopt.
Bij de nieuwe is het nog steeds even erg. Maar vanbinnen vind ik hem echt prachtig.

http://www.autoweek.nl/video.php?id=1163

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 20 januari 2009 01:05 AM
  [ # 97 ]

Ik heb je video helemaal uitgekeken en je hebt gelijk, van binnen ziet de auto er 10 x beter uit als van buiten, ik realiseerde me dat ik er ook nog nooit een van binnen had gezien, meestalk had ik aan de buitenkant genoeg. Maar ervaringen van collega’s (ik werk in een groen bedrijf) zijn positief.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 20 januari 2009 01:09 AM
  [ # 98 ]

Het oude model was van binnen ook niet veel soeps. Dit model van de video komt ergens in 2009 uit. Maar zoals het altijd het geval is: eerst in het echt zien.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 februari 2009 08:20 PM
  [ # 99 ]

De laatste tijd (sinds het weer wat warmer wordt lijkt me) heb ik weer meer last van men resonantie.
Wel is me vandaag iets nieuw opgevallen.
Vanaf ongeveer 3250 kreeg ik al sinds het begin een extra duw in de rug en plots een ander motorgeluid. Minder gebrom, meer motor.
Vandaag op de snelweg in 5e gereden ipv in 6e en dan draait de motor rond de 130 zo een 3250trm. En het was hemels stil binnenin. Letterlijk niet van de motor te horen.
Als ik dan terug naar 6e ging en zo rond de 2500-2750trm zat was het gebrom weer duidelijk te horen.
Terug naar 5e en het was weg.
Ik heb niet getest wat het geeft op lagere snelheden omdat ik liever niet in 2e tegen 3500rpm door de bebouwde kom snor.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 februari 2009 01:33 AM
  [ # 100 ]

Op welk toerental sluit de EGR-klep eigenlijk?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 01 maart 2009 01:21 PM
  [ # 101 ]

Gisteren was het weer erg aangenaam rijden in de picasso, zo aangenaam zelfs dat je niet of nauwelijks kon verstaan wat de passagiers op de 2e rij te zeggen hadden. Het is al enkele dagen dat ik er opnieuw erg veel last van heb. Maar gisteren is het daar niet bij gebleven.
De motor had bijna niets van kracht.
Invoegen of versnellen op de snelweg ging slecht.
Op zeer licht oplopende baan versnellen van 110 naar 120 nadat je moest remmen voor iemand ging enkel als de bak terugschakelde naar 5e. Verder ook erg weinig kracht, bij het versnellen gebeurde er niet veel, de versnellingsbak raakte na een tijdje ook helemaal van slag door het gebrek aan vermogen. Na een paar keer wat verder doortrekken in de toeren ging het gelukkig iets beter, maar nog altijd trager dan op zijn goede momenten.

Verder was er ook op bepaalde momenten een sterk gefluit van de turbo te horen.
ZAl deze ook ver aan het einde zijn? Ik hoop het niet, want dit zou er nog aan ontbreken.

Tenslotte heeft de hoogteverstelling van de passagiersstoel het ook begeven, pompen met het hendeltje resulteert enkel in een geklak. Maar dit heeft niet echt iets met mijn resonantiemisterie te maken.

Verder blijf ik het een leuke auto vinden, en een aangename auto. Maar zowel de probleemoplossendheid van Citroen BELUX als de algemene bouwkwaliteit blijven me ontgoochelen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 01 maart 2009 02:57 PM
  [ # 102 ]

Net van iemand gehoord dat binnen een maand (ongeveer) de prijzen van de nieuwe toyota prius bekend gemaakt zouden worden, en dat de huidige prius niet meer gemaakt wordt.

Verder ben ik er ook achter gekomen dat een audi A4 interessant is op vlak van prijs (26000-27000 euro met een redelijk goede uitrusting)

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 02 maart 2009 02:01 AM
  [ # 103 ]

Piccasoke, ik denk dat je hier weinig Audi A4 fans en ook weinig Prius fans gaat aantreffen. Ik heb zelf (prive) een Opel Astra Cabrio en ik kan mij voorstellen dat ook daar de handen niet voor op elkaar komen, maar ik ben er heel erg tevreden mee en deze auto is bijzonder stil en comfortabel maar dit forum gaat over de Grande dame. Toch ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Pablo Picasso
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 05-11-2008

Gepost: 02 maart 2009 11:40 AM
  [ # 104 ]
hbeck schreef:

Piccasoke, ik denk dat je hier weinig Audi A4 fans en ook weinig Prius fans gaat aantreffen. Ik heb zelf (prive) een Opel Astra Cabrio en ik kan mij voorstellen dat ook daar de handen niet voor op elkaar komen, maar ik ben er heel erg tevreden mee en deze auto is bijzonder stil en comfortabel maar dit forum gaat over de Grande dame. Toch ?

hbeck, je bent niet de enige. Voor de Picasso heb ik 180.000 km afgelegd in een Vectra Station. Prima auto hoor. Stil, snel en zuinig en in die 180.000 km heeft hij precies 3 keer de garage gezien voor slechts regulier onderhoud.

Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 02 maart 2009 11:46 AM
  [ # 105 ]
Pablo Picasso schreef:
hbeck schreef:

Piccasoke, ik denk dat je hier weinig Audi A4 fans en ook weinig Prius fans gaat aantreffen. Ik heb zelf (prive) een Opel Astra Cabrio en ik kan mij voorstellen dat ook daar de handen niet voor op elkaar komen, maar ik ben er heel erg tevreden mee en deze auto is bijzonder stil en comfortabel maar dit forum gaat over de Grande dame. Toch ?

hbeck, je bent niet de enige. Voor de Picasso heb ik 180.000 km afgelegd in een Vectra Station. Prima auto hoor. Stil, snel en zuinig en in die 180.000 km heeft hij precies 3 keer de garage gezien voor slechts regulier onderhoud.

En mijn collega heeft een Vectra Station en die staat gemiddeld 1 keer per maand bij de garage voor iets dat het niet meer doet of dat stuk is gegaan.
Dit gaat weer helemaal nergens over. Je kan gewoon pech hebben, of geluk met een auto.  Confused

Overigens is dit volledig   Surprisedfftopic

Profiel  
 
 
7 van de 18
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook