Ik heb een spoiler voor de achterruit die door de ruit bevestigt moet worden ( af fabriek ) maar heb een ruit zonder die gaten, heeft iemand ervaring met het lijmen van zo’n spoiler op de ruit ?
Groeten Bas
Totaal aantal Berichten: 176
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Hmm.. gaten in de ruit van een Saxo??
Ik denk dat je dan een spoiler voor een AX hebt gekocht..?!
Die heeft namelijk gaten door de achterruit..
Het onderdeel nummer wijst naar Saxo, navraag gedaan en er zijn types Saxo af fabriek met gaten in de ruit met zo,n spoiler, maar ik heb nu soort PU lijm gebruikt en blijft echt stevig en goed zitten.
Totaal aantal Berichten: 176
- C4 (2004-heden) coupe 1.6 vtr+
Oh dat wist ik niet? Zijn die spoilers dan af fabriek gemonteerd? Lijkt me nogal een risico om zelf gaten te boren in je achterruit..
Maar top dat het je gelukt is!! Heb je niet ergens een foto? Ben wel benieuwd naar die spoiler..
Totaal aantal Berichten: 694
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Waarschijnlijk gaat het dan over de eerste modeljaren van de Saxo die net na de AX zijn gekomen?
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
Gaten boren in gehard glas kan niet, dan knalt de ruit in splinters, maar ze zijn zo vanaf fabriek gemonteerd met 2 boutjes door gaten in de ruit.
hoe moet ik een foto hier in zetten ? dan zte ik er een op.
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
knight-rider schreef:Waarschijnlijk gaat het dan over de eerste modeljaren van de Saxo die net na de AX zijn gekomen?
nee , juist niet de eerste saxo’s hadden hem op de klep , sinds 2000 zaten ze door het raam gemonteerd
@ stephanie , bij de meeste auto zaken hebben ze wel ‘‘spoilerkit’’
daarmee blijven ze goed plakken , mits je wel alles ontvet natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 446
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
zijn wel meer mensen die een fase 2 spoiler op het raam gekit hebben , dus t kan wel
Totaal aantal Berichten: 825
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Zo’n spoiler plakken blijft prima zitten. Op mijn 14VTS Assics zit standaard GEEN spoiler, ik heb hem erop geplakt met de ruitenkit(en eerst primer), die ook meneer Carglass gebruikt. Als je het bij hen vraagt zijn ze wel bereid een staartje primer en kit aan je te geven/verkopen… Goed laten uitharden is wel van belang. Op de verpakking staat, dat het bij 26,3 graden na 3 uur uitgehard is.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.
De delen die elkaar raken eerst ontvetten, daarna héél licht schuren (korrel1000/1200), vervolgens licht insmeren met de primer. Dotten op rupsen ruitenkit aanbrengen op een van de twee raakvlakken en vervolgens goed kijken of het ding recht zit, want bewegen is al haast niet meer mogelijk.
Daarna erop drukken, goed aanduwen vastzetten met ducktape of iets zwaars erop en vervolgens minimaal(!) 12 uur laten rusten.
Komt nooit meer los.
ZX 1.4 break ‘95
Ik kan bevestigen dat je niet kan boren in de achterruit. Heb zojuist geprobeerd met een glasboor een fase 2 spoiler te bevestigen en nu ligt mijn achterruit aan diggelen. Als ik me eerst had geregistreerd op dit forum of meer verstand (van glas) had gehad was me dit leed waarschijnlijk bespaard gebleven. Zal nu op de sloop een andere achterruit halen, laten monteren bij Carglass en de spoiler erop LIJMEN.
leeuw123 schreef:Ik kan bevestigen dat je niet kan boren in de achterruit. Heb zojuist geprobeerd met een glasboor een fase 2 spoiler te bevestigen en nu ligt mijn achterruit aan diggelen. Als ik me eerst had geregistreerd op dit forum of meer verstand (van glas) had gehad was me dit leed waarschijnlijk bespaard gebleven. Zal nu op de sloop een andere achterruit halen, laten monteren bij Carglass en de spoiler erop LIJMEN.
Of je neemt nu meteen een ruit MET gaatjes. Dan kan je hem wel door de ruit monteren. Bij de C2 zit hier ook verschil. Mijn spoiler zit ook door de ruit bevestigd.
Heb even wat rondgebeld, Autotaalglas is het goedkoopst. Morgen wordt er een nieuwe ruit met gaatjes ingezet voor 250 euri’s all in. Al met al een dure grap voor een domme actie. Ik was ook slechts WA verzekerd anders had ik het nog via de verzekering vergoed kunnen krijgen.