Ik overweeg de aanschaf van een C5 2.0 16V exclusieve uit 06-2001. Ik zou echter mijn Pioneer ANH P9R navigatie radio over willen zetten. Hiervoor heb ik echter ook het tacho (snelheids) -signaal en een achteruitrijsignaal nodig. Is dit al aanwezig in het ISO aansluitsysteem, heeft iemand hier ervaring mee, of moet ik dit echt door een dealer laten doen. Is zelf aansluiten niet vragen om problemen i.v.m. de aanwezigheid van multiplex bekabeling waardoor je na het eventuele aansluiten allerlei foutmeldingen krijgt?
snelheids in ieder geval wel maar ik zou niet weten hoe je dat aan zou moten sluiten….
Asls het snelheidssignaal in de stekker aanwezig is, dan zal het achteruitrijsignaal ook wel aanwezig zijn. er zitten dus nog wel gewone ISO stekkers in om de radio aan te sluiten?
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
beide zitten niet in de ISO stekker, helaas,
een moduultje van bijvoorbeeld Toma Car Parts uit Oldenzaal, “vist” in ieder geval het snelheidssignaal van het Can-netwerk en zet het om in een bruikbaar signaal voor jouw navigatie, achteruitrij signaal heb je eigenlijk niet nodig, maar voor het geval dat even opzoeken in de bundel naar achteren. Heb nu het scham boek niet bij de hand (bijdehand he) maar ik dacht dat ie links naar achteren loopt.
Vergeet ook neit een mooie plaats te zoeken voor je GPS antenne, bijvoorbeeld een zijruit achter
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Je mag de iso stekker met voeding e.d. niet zomaar gebruiken. Uit deze stekker zijn de constante plus en massa alleen bruikbaar en toegestaan om te gebruiken. De rest van de bedrading is data en voeding voor eht netwerk. Eeen originele radio hoort namelijk bij het netwerk.
Aangezien het een C5 1 is gaat dat verhaal met interface niet op, want dat geldt alleen voor de C5 II met Full-Can systeem.
Ik denk dat je het beste de draden door een dealer aan kan laten sluiten. Weet je zeker dat het goed gebeurd.
Bedankt voor je antwoord.
Inmiddels weet ik dat tussen het BSI module (?) en de koppeling een 6 pins stekker zit waar uit pin 1 een wit kabeltje komt (3769c) wat het snelheids signaal is. Ik weet dat het signaal een pulssignaal moet zijn, maar uit jouw antwoord begrijp ik dat het een digitaal signaal is wat eerst omgezet moet worden. Heb je een URL van het bedrijf uit Oldenzaal?
Het achteruitrij signaal haal ik gewoon van de achteruitrij schakelaar bij de bak zelf. Dit is het makkelijkst.
Phritz schreef:Bedankt voor je antwoord.
Inmiddels weet ik dat tussen het BSI module (?) en de koppeling een 6 pins stekker zit waar uit pin 1 een wit kabeltje komt (3769c) wat het snelheids signaal is. Ik weet dat het signaal een pulssignaal moet zijn, maar uit jouw antwoord begrijp ik dat het een digitaal signaal is wat eerst omgezet moet worden. Heb je een URL van het bedrijf uit Oldenzaal?
Het achteruitrij signaal haal ik gewoon van de achteruitrij schakelaar bij de bak zelf. Dit is het makkelijkst.
Dat draadje zal een pulssignaal zijn. Bij de C5 II is het digitaal en pak je het signaal van het netwerk d.m.v. het genoemde interface.
Geheel duidelijk. THNX
Frits