Auto rijdt weerd
heerlijk! meteen LHM bijgevuld dus die is ook weer op niveau!
morgen ff de keuringcheck doen, ruiterwisserblaadjes en kleine dingen fine tunen. en dan hoop ik dinsdag naar de keuring te kunnen!
@ Bogaard Bedankt voor je snelle hulp+service
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig! Succes!
Citroen!
Mooi mooi mooi!! Ik hoop dat ie er in 1 keer doorheen rolt en je binnenkort dan echt van de gs kan gaan genieten
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Mooi man,
Indien je van plan bent een “tour de france” te doen ik weet nog een paar prima campings.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Goed werk Jasper! Ga lekker genieten. Veel suc6 bij de keuring
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag interieur gepoetst, en wat kleine dingetjes voor elkaar gemaakt zoals ruitenwissersproeier etc,.. en paar prachtige plaatjes gemaakt.
om jullie vast even nieuwschierig te maken. vind de onderste wel Bruud
Owja wat je op de foto’s ziet is de blauwe volvo 144 van me broer (welke een pakking aan het vervangen is tussen de bak en de motor)
De Witte DS 19 is van mijn pa
en de GS is uiteraard van mij!
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Veel succes Jasper!
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Aha mooie foto’s!
Volgens mi,j is de Ds van de eerste generatie. vooral met die aparte koplampen erop is een zeldzaam verschijning in NL. ik hoorde dat er maar 5 ervan. In NL rond rijden? (waarvan eentje bij mij in het dorp)
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Aha mooie foto’s!
Volgens mi,j is de Ds van de eerste generatie. vooral met die aparte koplampen erop is een zeldzaam verschijning in NL. ik hoorde dat er maar 5 ervan. In NL rond rijden? (waarvan eentje bij mij in het dorp)
ook met van die roostertjes er op dan?
Maargoed, vandaag keuring gebeld heb morgen 03-03-09 dus, een eendagskenteken. en sta tussen 8:00 en 12:00 bij de keuring. krijg dan alleen een importkeuring. die vraag ik zodra hij goedgekeurd is aan. word dan waarschijnlijk donderdag of vrijdag want ik denk niet dat ik mijn papieren heb voor donderdag,...
maargoed nu mijn vraag aan jullie
de grotelijn aandachtspunten voor (apk)keuring. want mischien dat ik dan nog ideeen op doe dat ik denk van o- SHIT vergeten te checken,
dit is al check:
banden
olie,
ruitenwisserbladen
lampen rondom
verder weet ik zo 1,2,4 niks uit mijn mouw te schudden.
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
jasper08 schreef:Aha mooie foto’s!
Volgens mi,j is de Ds van de eerste generatie. vooral met die aparte koplampen erop is een zeldzaam verschijning in NL. ik hoorde dat er maar 5 ervan. In NL rond rijden? (waarvan eentje bij mij in het dorp)
ook met van die roostertjes er op dan?
Nee, die zitten er niet op.
Maar veel succes morgen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Mooie foto, mooie GS! Voor de APK kan ik nog de remmen bedenken, speling op stuurkogels, fuseekogels, rubbers van bovengenoemde en aandrijfashoezen, en structurele roest.
En offtopic, je vader heeft een heel bijzondere DS. Die roostertjes werden na een paar jaar toegevoegd omdat de eerste neus DS-en (die je dus heeeel weinig ziet) een nogal ongunstige warmtestroming onder de kap hadden: de warme lucht kon er anders niet uit met oververhitting tot gevolg. Bij de vaker voorkomende, en ook heel mooie, tweede neus is dit netter opgelost.
Hey nog weer even een korte vraag aangezien ik goed voor de dag wil komen bij de keuring.
motor loopt ineens na te dieselen, heeft ie nog nooit last van gehad.
en heb gelezen dat het niet heel best is voor je motor,.. dus denk meteen maar even raad vragen aan me medecitroen rijders.
Zou het kwestie van onsteking zijn of gewoon euro 98 gaan tanken ipv 95?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Pingelen / kloppen is idd niet gezond voor de motor.
Hoger octaan brandstof kan beslist helpen. Daar zijn ook wel additieven voor te krijgen. Het kan ook veroorzaakt worden door kool aan je bougies dat nagloeit.
Volgens mij wordt de timing vaak wat te vroeg afgesteld om pingelen te voorkomen.
Snel te vergeten bij APK…
- Mistlamp en grootlicht indicatoren in je dashboard moeten branden als ze aan staan
- De tellerverlichting moet werken
- De claxon moet werken
Dat soort stommigheidjes.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Ja, maar vind het zo raar dat hij sinds het terugmonyeren dit doet heeft hij echt nog nooit gedaan. Maargoed zal boel nog wel eens goed nalopen. Nu eerst maar eens keuren!!! Owja mistlampen bij apk. Ga heeft toch geen mistlampen?
Huidige Auto: Citroen GS special 1980
Ex-auto’s: Saab 900 classic, Peugeot 306,Citroen BX chic 1.6 monopiont injectie 1992, Citroen GS 1973 Convertiseur (mis em), Porsche 924 1979, Volvo Amazone
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Nadieselen is wat anders dan pingelen.
Bij nadieselen loopt de motor door na het uitzetten van het contact. Bij pingelen ontbrand de brandstof voor het bdp.
Bij pingelen staat de ontsteking niet goed en je kunt loodvervanger toevoegen.
Bij nadieselen heb je vaak last van koolafzetting op je zuigers. Dat begint dan te gloeien en de brandstof te ontsteken i.p.v. de bougie na het afzetten van het contact.
Je kunt de kool weg krijgen door een reinigings middel in de brandstof te gooien.