StengelS schreef:Toeters en bellen schreef:
Bij de dealers op het Stadionplein en Zuidoost hier in Amsterdam heb ik al verschillende LB C5-en op de 19’’ velgen gezien. Die worden dan los besteld en de 17’’ velgen worden dan nieuw ingeruild. Die worden dan weer aangeboden aan klanten voor een C5 Comfort. Dus 19’’ op een C5 LB is zeker te regelen.
is nog niet eens duur ook. kost 976 pleur. vind ik een mooie prijs voor 19”
Nah, dan zit ik bij de verkeerde dealer schijnbaar. Want in de prijsjlijst staan ze voor 1300, optie 20.. En Dijkstra Almere Dacht mij er 1350 + inril voor te kunnen rekenen.
Afgelopen week een bezoekje aan de citro dealer in Almere gemaakt.
Idd kun je op de LB eigelijk niks aan opties doen. Ik wil perse een opendak hebben. Het debiele is dat je die af fabriek alleen op de sedan kunt krijgen… Ik moet dan dus een sedan nemen.
Ik kreeg een + prijs van 1375 euro voor de 19” wielen onder een comfort versie. Dat was dan met inleveren van het huidige spul en een retour prijs van 100 per wiel… De opmerking dat als ik alleen al de banden bij hem zou bestellen ik meer dan 100 per band kwijt was vond hij niet relevant. Had toen overigens de prisj van 1300 nog niet gezien.
Zijn mening was overigens dat 17” er beter onder staat. Maar goed das persoonlijk. De c5 reclame geeft zet ‘m ook op 19”
Hij gaf aan dat ik ongeveer op een 2500 moest rekenen voor een aftermarket dak dat “gelijk” was aan een af fabriek. Voordeel is dan wel dat ik daar geen bijtelling over heb.
Een trekhaak bracht 750 extra op de nota. Toen ik aangaf dat ding er dan zelf wel onder te sleutelen verwierp hij dat idee direct./ Dat was onmogelijk want er moest in de computer eea ingesteld worden en hij had het over een kastje. (?) In de optie lijst kom ik ene trekhaak overigens niet tegen.
IS dat echt zo? volgens mij hang je zelf een trekhaak er zo onder en trek je de verlichting gewoon door.
Momenteel richt ik mij op een comfort HDO 2.0 sedan, schuifdak, trekhaak en nav. Dat laatste niet zozeer om de nav maar om de audio die beter zou zijn en idd die 30gb hd. De comfort omdat ik ook het stuur van de lb minder mooi vind en de voorkeur geef aan de velours bekleding van de comfort tov de LB
De troen carconfigurator is trouwens ook een lekker ding. Die geeft je geen optie ander dan de Dynamique…
sedan, 2.0 hdi HB6, hopeteee, een dynamique en verder zoek je het maar uit…
Het valt me overigens op dat de optie lijst sowieso erg beperkt is. Alles zit aan elkaar vastgeplakt in vastgedraaid. Neem je de comfort dan is xenon geen optie… en zo zijn er nog wel een paar dingen.
Maar goed, dat kom je tegenwoordig is me inmiddels duidelijk overal tegen. Het verknalt het overigens wle om echt je eigen wagen samen te stellen.
Wat xenon achteraf inbouw betreft.
Ik ga voor de HA3 versie dus hoogteregeling is geen probleem. Wat de sproeiers betreft… Pas na 3 jaar ga je voor de APK….
onder mijn huidige heb ik geen trekhaak meer.
maar onder de PH2 die ik had, heb ik wel een trekhaak laten plaatsen.
en idd er moest een kastje tussen,.
je kon niet zomaar de kabelboom aansluiten op je verlichting..
dat gaat storingen geven,
zo zag het uit
met bescherming erom
en open
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De trekhaak moet inderdaad mbv een kastje aangesloten worden en ingelezen in het systeem. Dit ook ivm de parkeersensoren die dan automatisch uitschakelen wanneer er iets achter de wagen hangt. Ook houden de sensoren dan rekening met het uitsteken van je sleurknots bij het aangeven van de minimale parkeerafstand.
waarschijnlijk heeft dat kastje te maken met het BUS systeem (canbus?) waar je lichten tegenwoordig mee worden aangestuurd.
StengelS is ongehinderd door enige vorm van kennis en intelligentie.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Een nadeel van multiplex electronica! Je klust het er zelf niet meer zo gemakkelijk op.
StengelS schreef:waarschijnlijk heeft dat kastje te maken met het BUS systeem (canbus?) waar je lichten tegenwoordig mee worden aangestuurd.
Tegenwoordig? Is al praktisch tien jaar het geval!
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Zijn er naast de gewone troen dingen nog zaken die momenteel echt spelen in C5 III probleem land ?
Ik heb begrepen dat er een heerlijk airco verhaal de ronde doet ? Hete voetjes enzo ?
anders nog iets waar ik echt op moet letten als ik in gesprek ga om een nieuwe te regelen ? Versie van de nav… etc.
gompy58 schreef:
Hij gaf aan dat ik ongeveer op een 2500 moest rekenen voor een aftermarket dak dat “gelijk” was aan een af fabriek.
Leuke handel voor hem, hij neemt de prijs van Webasto en telt er 1000 euro bij op.
Zo wil ik ook wel handel doen.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Klaverblaadje schreef:gompy58 schreef:
Hij gaf aan dat ik ongeveer op een 2500 moest rekenen voor een aftermarket dak dat “gelijk” was aan een af fabriek.
Leuke handel voor hem, hij neemt de prijs van Webasto en telt er 1000 euro bij op.
Zo wil ik ook wel handel doen.
mwah… ik verbaasde mij niet zo over die prijs hoor. In utrecht op de autoboulevard zit zo’n Webasto pipo.
Die rekende een 2700 euro voor een schuifdak in mijn xm met een gevelsde rand. Zonder gevelsde rand scheelde het een 200.
Let wel, ik heb het niet over een gewoon schuifkanteldakje he, maar een schuifdak dat helemaal IN het dak verdwijnt.
schuifdak
Ik kreeg bij Webasto in zwolle een prijs van 1500 en 1700 voor mijn C5-2 voor het normale glazen schuif-kanteldak zoals dat ook in Audi en Mercedes zit
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
Re: schuifdak
Klaverblaadje schreef:Ik kreeg bij Webasto in zwolle een prijs van 1500 en 1700 voor mijn C5-2 voor het normale glazen schuif-kanteldak zoals dat ook in Audi en Mercedes zit
kijk kijk dat bied dus perspectief. Ik ben inmiddels sowieso erachter dat die dealer in Almere niet die van mij zal gaan worden.
Misschien dat ik deze week maar eens ga kijken bij het Stadionplein in Amsterdam.
schuifdak
Ga dan naar Oldenhage in Nieuw Vennep, nog echte vaklieden en clubgarage van de C5 club.
C6-1 2.7 Hdif Gris Fer sinds 7-7-2015
C5-2 2.0 Hdif Gris Aluminium tot 7-7-2015
C5-II 2.2 Hdif LP Rouge Profond 21-03-2007
C5-II 1.6 Hdif 12-2005 ingeruild 21-03-2007
C3-1924
gompy58 schreef:
Idd kun je op de LB eigelijk niks aan opties doen. Ik wil perse een opendak hebben. Het debiele is dat je die af fabriek alleen op de sedan kunt krijgen… Ik moet dan dus een sedan nemen.
is niet zo debiel, de Tourer is namelijk te krijgen met een panoramisch glazen dak ivm de dakrails.
Technisch is het overigens wel een schuifdak, alleen schuift niet het glas, maar de verduistering aan de binnenkant
De berline is dan weer niet te krijgen met dakrails
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
eviltwin schreef:gompy58 schreef:
Idd kun je op de LB eigelijk niks aan opties doen. Ik wil perse een opendak hebben. Het debiele is dat je die af fabriek alleen op de sedan kunt krijgen… Ik moet dan dus een sedan nemen.
is niet zo debiel, de Tourer is namelijk te krijgen met een panoramisch glazen dak ivm de dakrails.
Technisch is het overigens wel een schuifdak, alleen schuift niet het glas, maar de verduistering aan de binnenkant
De berline is dan weer niet te krijgen met dakrails
ja en dus ?
Als ik geen panoramisch dak heb, zit er dus gewoon een metalen dak. En laat je daar nu net als de sedan gewoon een gat in kunnen maken….
Definitie van schuifdak is voor mij althans dat je een gat in het dak hebt en van de buitenlucht kunt genieten
Dat van die dakrails alleee, maar een gat maken is een gat maken…
tsja, na een zaterdag aan tafel te hebben gezeten met een troen dealer en vandaag een telefoontje van die dealer de conclussie getrokken…
de c5 gaat het niet worden.
Het schuifdak dat ik perse wil kon wel geleverd worden door hem voro een prima tarief. (aftermarket) maar dan nog moet ik zoveel compromissen sluiten…
Sinds kort kan de C5 enkel met het Myway systeem geleverd worden. Dat heeft een aantal beperkingen tov het vorige systeem. Geen HD, geen optie tot andere aansluitingen….
Dan nog het gezannik dat ik wokkels zou moeten nemen ipv de bollen. Wil ik bollen dan moet ik weer een duurdere versie nemen die enkel met automaat mogelijk is.
Daarnaast is de comfort uitvoering weer 400 euro duurder geworden ivm het nu standaard geleverd parkeersensor systeem aan de voorkant…
De dealer heeft echt zijn best gedaan. Die is zelf gaan uitzoeken of hij een versie zonder nav kan regelen zodat er een eigen nav systeem in kan. Dat is helaas niet mogelijk…
conclussie, geen C5….