HELP!!!
Ik heb een klein probleempje, mijn rechterachterdeur (die ik eigenlijk nooit gebruik) zit dicht, en blijft dicht, ik krijg hem eenvoudigweg niet open, voordat ik begin te proberen om de binnenbekleding eraf te halen (bij gesloten deur is dat eigenlijk mogelijk?) om te kijken of er een stangetje los zit ofzo, dacht ik misschien (eigenlijk zeker) dat dat bij iemand anders al voorgekomen is, en de oplossing simpel (Hope never dies)
Misschien achterspatbord afnemen, en 2 maanden lang elke dag een busje WD40 op het slotmechanisme spuiten?
We spreken over een 68er ds pallas met opliggende klinken
Alvast bedankt voor suggesties
Leon
Mmm.. als je de bankleuning eruit halt kun je idd het binnenpaneel er uit krijgen. Dan kun je bij het slotje. Meestal kun je dan (met enige geduld) de deur daar openen.
issie niet binnen op slot?
wd 40 is altijd de moeite waard. Maar ik heb zelf altijd moeite met het achterscherm eraf hengelen met de chterdeur gesloten.. maar dat zal an mij liggen.
succes!
.komma
Nog steeds dicht
Bedankt voor snelle antwoord,... nee niet op slot, en ja geloog niet eenvoudig spatbord af te nemen zonder open deur..
leon
Ik heb soms met de rechtervoordeur dat deze ook niet open wil. Maar goed de hevel inknijpen en even een flinke duw met je schouder tegen de deur helpt dan bij mij.
Al geprobeerd?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Je binnenste handvat staat toch niet los ??
daarmee moet je dacht ik de ontgrendeling los en vast doen , dus al de klink te ver één kant op staat kan je mischien niet ontgrendelen .
Je zet die los en vast met de grote moer aan het dunne ( achterste )gedeelte van je binnenklink .
( als ik het me nog goed herinner uiteraard )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Vaster en vaster
“De duw met schouder” heb ik al geprobeerd inclusief iemand die aan buitenzijde trekt…..
Handvat zit niet los,.... maar op ik kan hem natuurlijk los maken en maximaal naar voren brengen, ....... maandag moet ik zo en zo de lekzak vernieuwen, bij een vriend binnen in de garage (het sneeuwt hier), dan kan ik dat proberen .... zou eventueel de “gouden tip” kunnen zijn
Leon
Achterdeur eruit…...
Joost,
Achterdeur op scharnierpunt losmaken…...
Voordat ik probeer de binnenbekleding eraf te halen met de deur dicht EN zonder gegarandeerd resultaat, geloof ik dat ik (na de truk met het maximaal naar voren brengen van het handvat) dat doe.
Bedankt.
Leon
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Losmaken van de deur uit de scharnieren is laatste redmiddel, wordt je niets wijzer van. De binnenbekleding moet er tóch af om te repareren.
Als je niet met enige handigheid je deur eruit haalt verandert de afhanging van het plaatwerk, ben je veel verder van huis!
Bezint eer ge begint, in dit geval.
en kijk ook even heel goed hoe het ding aan de andere kant vast zit.
.komma
Mocht je de deur eruit halen, draai dan alleen het onderste scharnierpunt (en de windvanger) los. Zo veranderd er niets aan de afsteling.
afstelling
laatste redmiddel….
OK people,
Morgen lig ik onder, in, aan de deur…
Deur uit scharnier ==> Afstellen ==> niet leuk
Maar met deze tip ben ik in ieder geval ZEKER dat ik hem eruit krijg, een geruststellend gevoel.
Ik ben benieuwd waarom die deur nu eigenlijk vast zit, slot vastgeroest, verkeerd afgesteld? ( ik heb de auto al 9-10 jaar, nooit wat aan diie afstelling gedaan,) waarschijnlijk gewoon slot vastgeroest door niet gebruiken van die deur ==> in toekomst dus altijd de volgende gebruiksprocedure: R-voordeur met sleutel openen, met arm naar binnen om R-achterdeur te ontgrendelen, door R-achterdeur de auto in, L achterdeur ontgrendelen en als uitgang gebruiken, dan L voordeur met sleutel ontgrendelen, instappen, starten en wegrijden….
Volgende bericht hopelijk met de uiteindelijke oplossing
Leon
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Als je de sloten gewoon netjes gesmeerd houdt kun je de procedure wat inkorten: linkervoorportier openen instappen, gordel om, starten en wegrijden
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Deur…....LOS!!!!
Ok,
Achterspatbord voorzichtig losgehaald, 2l WD gesproeid op slotmechanisme, schoevedraaier op het getande radje gezet en paar tikken met de hamer ==> hoera!! beetje beweging als deur in sponning gedrukt wordt ==> 0,5l WD40 ==> deur indrukken, uittrekken, knop in-uit etc.==> deur los
Slotvanger en radje schooongemaakt, ingevet deur 200x open-dicht ==> loopt weer als nieuw
Bedankt voor de ondersteuning
Leon
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Bij laatste type deur kan je wel de scharnieren loshalen maar dan krijg je het slot niet los, sterker nog: de deur blijft aan het slot vastzitten! Als je te veel beweegt forceer je de hele boel!
Van het weekend het slot open gekregen met veel moeite, zie nieuw draadje…
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!