Ik overweeg om mijn as. dame te laten chiptunen….
Volgens de tuner kan dit zowel in combinatie met de eb6v als de automaat. Met garantie.
Zijn er mensen die hier reeds ervaring meehebben??
C4GP LB 2.0 hdif eb6v, leer, 17" inch, trekhaak
(vanaf 7-3-2009)
Bij de EB6V is de versnellingsbak de bottleneck. Daarom heeft de volautomaat meer koppel dan de EB6V, normaal is dat andersom. Je kan de motor dus wel tunen, maar je versnellingsbak kan dit niet aan.
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Daar was ik zelf ook al bang voor, maar volgens de tuner is het geen probleem…
of is dit een verkooppraatje..??!
C4GP LB 2.0 hdif eb6v, leer, 17" inch, trekhaak
(vanaf 7-3-2009)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
meerc5c4 schreef:Daar was ik zelf ook al bang voor, maar volgens de tuner is het geen probleem…
of is dit een verkooppraatje..??!
Dat denk ik niet. Lees die topics maar eens door.
Ik heb net ff e.e.a doorgelezen…
Inderdaad verhelderd! Geloof dat ik het eerst maar zo maar probeer….
C4GP LB 2.0 hdif eb6v, leer, 17" inch, trekhaak
(vanaf 7-3-2009)
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Ik ken in elk geval iemand die het heeft laten doen, en een hoop technische problemen heeft gekregen, en op het forum, zoals gezegd, vooral ronald1963 heeft er uitvoerig over gepost, lijkt het mij wel erg duidelijk dat je er beter van af blijft, tenzij je snel nieuwe onderdelen voor je EB6V wilt .
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Gunther schreef:Ik ken in elk geval iemand die het heeft laten doen, en een hoop technische problemen heeft gekregen, en op het forum, zoals gezegd, vooral ronald1963 heeft er uitvoerig over gepost, lijkt het mij wel erg duidelijk dat je er beter van af blijft, tenzij je snel nieuwe onderdelen voor je EB6V wilt .
Volgens caravans.net is de 2.0 HDI alleen in 1 en 2 begrensd tot 270 nm en daarom komt de volledige 138 pk er ook uit. Kennelijk moet de tuner hier rekening mee houden om de EB6V heel te houden. Volgens mij moet dat geen probleem zijn, want citroen doet het kennelijk ook.
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Nog even over de chiptuning:
Ik heb het resultaat altijd zeer mager gevonden, weet eigenlijk wel 100% zeker dat de beloofde 380nm niet gehaald werd.
Tijdje geleden de auto weggebracht voor de 30.000km beurt, er was niets aan de hand met de auto. Bij het afhalen wel; het motorcontrolelampje brandde.
Bleek dat de monteur ongevraagd en op eigen initiatief bedacht had om de versnellingsbak + de motormanagement software te updaten.
Resultaat:
- een #%*!@ schakelende versnellingsbak
- een melding dat er een probleem was met de EGR klep
- en passant is natuurlijk de tuning mapping ook overschreven.
Om een lang verhaal kort te maken:
- de EGR klep was sterk verroet en zat vast, er zit een nieuwe in.
- Motorgarantie zit niet meer op de auto want de importeur weet (via dit forum?) dat ie getuned was. Maar goed dat wist ik eigenlijk vantevoren ook wel.
- Nu is ie niet meer getuned.
Saillant detail is dat de firma Zip tuning gebruikers de gelegenheid geeft om ervaringen in te sturen. Op de site staan ook allemaal geweldige gebruikservaringen. Nou blijkt toch dat mijn reactie niet op de site terecht is gekomen .... vast geen technische storing!
Belangrijkste conclusie van mij is dat het resultaat dusdanig marginaal is dat het de investering niet waard is. Nog los van evt. problemen.
Uit eigen ervaring weet ik dat het met andere auto’s ook op langere duur, wel heel goed kan uitpakken (BMW 330d en Alfa Romeo GT 3.2 V6).
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
ronald1963
bedankt voor je reactie!! Ik weet genoeg!!
Wel balen overigens….
C4GP LB 2.0 hdif eb6v, leer, 17" inch, trekhaak
(vanaf 7-3-2009)
Chips moet je niet tunen….....die moet je eten
Gerrit
196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Idd, zo denk ik er ook over
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Gerrit T schreef:Chips moet je niet tunen….....die moet je eten
Gerrit
Had ook liever een C4GP 2.7Hdi, maar die verkopen ze helaas niet…
C4P7 2.0 HDiF 164pk, EB6V Exclusive Noir Onyx, Xenon, Yellowstone integraal leer, RT3e + Hifi, 18" Krakatoa, Panoramadak, Pac det. 2, afn. trekhaak, dorpelbeschermers, Protech behandeling, alarm.
Parbleu, quelle qu’une voiture!
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
ronald1963 schreef:Gerrit T schreef:Chips moet je niet tunen….....die moet je eten
GerritHad ook liever een C4GP 2.7Hdi, maar die verkopen ze helaas niet…
Je kan natuurlijk zoals mijn schoonvader doen he, hij is een fiat 500 aan het ombouwen, met een 1100 cc motor erin van een fiat 127 .
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.