Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Hallo mensen!
Bij mijn break heb ik sinds kort een piepende en krakende achterophanging. Het maakt dus herrie bij in- en uitveren. Ik heb dit geluid bij de C5 al meegemaakt, toen waren de lagers versleten. Echter, bij mijn BX’en die ik tot nu toe heb gehad heb ik al aardig wat kromme adals gehad maar nog nooit meegemaakt dat daar ook een hoop herrie bij kwam kijken.
Zullen de lagers toch versleten zijn? Ik heb deze draagarmen er ongeveer een half jaar geleden ingezet, en toen zagen de lagers er nog goed uit. De wielen staan wel wat scheef, maar ik wijt dat aan het subframe, want deze draagarmen stonden perfect recht op m’n andere BX. Ook heb ik weleens gelezen dat de latere achtersubframes ervoor zorgden dat de wielen al van zichzelf enigszins scheef stonden.
Ik ben benieuwd naar mensen met dezelfde ervaringen.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ik heb dat gekraag en gepiep ook wel eens gehad bij mijn TRi maar daar was het linkerwiellager dan ook echt volledig van weg. Wiel stond er zeer schuin onder en je kon hem heen en weer jutteren als ie van de grond was. Daar was dan ook een flink stuk van de lagerschaal al weggesleten van de draagarm zelf. Dat was geen slijtage van een half jaartje trouwens.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
mmh… , ik denk zelf dat het lager het niet kan zijn, want 1.5 terug heeft ie apk gekregen en daarbij is er flink aan de wielen gerukt (ik stond erbij). En hij rijdt perfect, alleen bij het veren kraakt en piept het.
En Toni, binnenkort moet ik toch maar eens die vlammendover ophalen . M’n wagen heeft net apk, dus nu kan ik die kat er mooi onderuit slopen .
mijn BX-kraakte als het oordeel toen één adal versleten was.
vervangen, opgelost.
Groeten,Rob
Bij mij waren het ook de adals
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bij mijn broers xantia ook
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Toch maar eens checken dan binnenkort! Want dit is natuurlijk niet zo goed voor de Citroën naam als ik piepend en krakend voorbij kom scheuren .
heb meerdere bx gehad, en dus ook knarsende adals! Vooral bij droog weer gingen ze tekeer! In eerste instantie kon ik het niet zien aan de wiel stand. Deze adals zijn bij een bx op vakantie in marroko heel snel stuk gegaan, wiel liep tegen wielkuip! daar laten vervangen!
Zou er nieuwe indoen!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ja, lijkt mij ook het slimste. Ik was alleen een beetje verbaasd omdat mijn vorige versleten adals gewoon gruwelijk scheef gingen staan en niet piepten. En wat betreft scheef staan vált het nu opzich mee.
Heel soms kraakt het kogelgewricht in de veerpoot, en zijn de lagers nog goed.
Ich bin ein Breaker
Ik heb een tok (als in toketoketoketok…) als ik een constante snelheid rij. Bij het afremmen en het optrekken is dit niet het geval. Ik heb ergens gelezen dat dit kan liggen aan het feit dat mijn wiel niet vast genoeg staat.
Dit lijkt mij dan weer raar omdat het bij de keuring getest is (een test waarbij ik dacht: ofwel breekt dadelijk dat wiel af ofwel schiet mijn band van mijn velg ). Sindsdien is het wel erger geworden (toen ik bij de keuring weg reed was het écht irritant).
Misschien ben jij er iets mee (is trouwens van vandaag op morgen gekomen dat getok)
.
toch eens goed bekijken, want als het links is, hebben wij al klanten gehad die TE lang wachten (de 4 leidingen lopen boven die arm) en de arm was zo danig versleten dat ze de leidingen had doorgewreven, waardoor ze dus aan een nog hogere kost lagen dan wat in feite nodig was….
BunnY schreef:Ik heb een tok (als in toketoketoketok…) als ik een constante snelheid rij. Bij het afremmen en het optrekken is dit niet het geval. Ik heb ergens gelezen dat dit kan liggen aan het feit dat mijn wiel niet vast genoeg staat.
Dit lijkt mij dan weer raar omdat het bij de keuring getest is (een test waarbij ik dacht: ofwel breekt dadelijk dat wiel af ofwel schiet mijn band van mijn velg ). Sindsdien is het wel erger geworden (toen ik bij de keuring weg reed was het écht irritant).
Misschien ben jij er iets mee (is trouwens van vandaag op morgen gekomen dat getok)
De afdekplaat achter het achterwiel kan krom zijn en tegen de velg aan lopen.
Een steentje in de band doet ook “wonderen”.
Ich bin ein Breaker
Maar enkel als je een constante snelheid rijdt? Want als ik optrek of afrem (als is het maar heel lichtjes) dan maakt hij geen lawaai? : .
En naar wat voor kosten kijk ik als dat het probleem is?
.
BunnY schreef:Maar enkel als je een constante snelheid rijdt? Want als ik optrek of afrem (als is het maar heel lichtjes) dan maakt hij geen lawaai? : .
En naar wat voor kosten kijk ik als dat het probleem is?
laat er eerst eens naar kijken door een specialist voor je over geld begint, als het maar die plaat is is het 5 min werk en moet er niets vernieuwd worden, maar als het iets anders is kan het dikwijls veel duurder uitkomen als je altijd maar blijft wachten ...
Zodra hij door de nodig keuringen is moet toch de ATF vervangen worden. Dan was ik van plan ineens naar dat ‘geklop/getik’ te laten kijken . Het is net te irritant om er mee te blijven rondrijden sowieso