RC nitro auto’s
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 03:29 AM

Ah…..misschien dat SZ mij (Renz bedoel ik eigenlijk Wink ) kan helpen ?

Hij heeft ruim een week geleden een (2e hands) 1-8 auto gekocht met een 3,5 cc Forcemotor (35.000 rpm) met een kap van een Ford Focus Surprisedops:
(een een nog ongespoten Keverkap erbij)


IJselijk hard dat dit ding gaat, zeg… Shocked

Nu wil ik weten of er ook een Citroënkap (C3 of zo) voor te krijgen is.

 

Nee helaas, ik durf ook niet te zeggen of dat die uberhaupt gaan komen.
In de kleinere maten heb je wel Citroën kappen.(1/10 190mm breed)
maar in de schaal 1/8 is het altijd al moeilijker om een leuke kap te kopen…(ik heb mijn focus kap maar oranje gespoten Laughing )
Veel succes nog met die auto Wink  zal je nodig hebben.
Zelf heb ik een ook zon auto maar dan een maatje kleiner.(2.11cc 1.2 pk 33.000 rpm, topsnelheid 120km/p 0/100 in 3sec., helaas Bram/Renz weer niet de snelste Wink )


Oranje Focus

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 juni 2004 11:22 PM
  [ # 1 ]
Simpele Ziel schreef:

Zelf heb ik een ook zon auto maar dan een maatje kleiner.(2.11cc 1.2 pk 33.000 rpm, topsnelheid 120km/p 0/100 in 3sec., helaas Bram/Renz weer niet de snelste Wink )

Nou SZ…...dat schijnt met een 2-versnellingsbak(je) zo verholpen te zijn…...maar hij haalt nu al ruim de 80 .....en vooral die acceleratie is grandioos.
Cool

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 02 juni 2004 11:28 PM
  [ # 2 ]

zijn die dingen dan op de weg te houden?

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 02 juni 2004 11:58 PM
  [ # 3 ]
rocco schreef:

zijn die dingen dan op de weg te houden?

Als een blok op de weg….het lijkt wel een Citroën Cool
Die van Renz heeft 4-WD…...enne, je weet hoe het gehuil van een Ferrari-F1 klinkt met 19.000 rpm…....kun je nagaan wat 30.000 toeren of meer doet Shocked

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 12:10 AM
  [ # 4 ]

straf…

hoe houden die motoren dat toerental vol? (die kleintjes dan he)

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 03 juni 2004 01:00 AM
  [ # 5 ]
rocco schreef:

straf…

hoe houden die motoren dat toerental vol? (die kleintjes dan he)

Naar ik heb vernomen van een expert op dat gebied…..zorgt het hoge Nitro-methaan gehalte (25 %) niet alleen voor de betere ontbranding, maar ook voor de koeling…..plus de Wonderolie die voor de (2-takt) mengsmering zorgt.

Die Forcemotor heeft overigens 8 spoelpoorten.
In de jaren 70 heb ik veel met modelvliegtuigen en Heli’s gevlogen…daar zaten Webra of Super-Tiger motoren in (6,5 en 10 cc) die met 10 % Nitro de 15.000 net haalden.

Maar ik geloof, geachte Collega-moderator…..dat wij nu ietwat offtopic gaan…. Laughing

P.S.
Er schijnt zo’n heel klein COX-motortje te bestaan van slechts 0.3 cc (!)....die tegen de 40.000 rpm draait…..maar helemaal zeker weet ik dat niet meer.
http://www.mh-aerotools.de/airfoils/cox_frameset.htm

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 02:00 AM
  [ # 6 ]

Open er een topic over !

Ik lul wel mee Very Happy

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 03:18 AM
  [ # 7 ]

dan plakken we dit draadje er erin….
Ik heb voor mijn motor toen expres een 3 poorter gekocht omdat die wat makkelijker op toeren kwam.
En idd het is echt een waar jank festijn als je naar een RC meeting komt…
Ik ga regelmatig naar meetings om gewoon een beetje te rijden Very Happy
nou moet ik wel even vermelden dat ik ook 4wd heb en een bodem speling(op het moment) van 1.2 mm
Zelf gebruik ik “maar” 16 % nitro…
als ik 25 ga gebruiken haal ik maar iets van 10 liter uit een motor voordat ik aan een zuigersetje toe ben(180 euro)
Geweldige wegliging en remmen als een Citroën met dat enkele schijfremmetje…
Tsja en wat de koeling betreft…rijwind en de brandstof he…
Je zo kan je bijvoorbeeld brandstof kopen die erg goed koelt maar dan weer wat minder presteert…
Je zou het eigenlijk eens moeten meemaken.
als je zo’n autotje van een halve meter lang in 3 seconde naar de 100 ziet stuiven…
33.000 rpm veel? ach de elektro motoren in slotrace auto’s schijnen soms wel tot 100.000 toeren te draaien….

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 05:09 PM
  [ # 8 ]

Vergeet niet dat bij een verbrandingsmotor er ook onderdelen (de zuiger bijvoorbeeld) alleen op en neer gaan en niet ronddraaien, terwijl bij een electromotor alles slechts draait.

Trouwens, waarom wordt er ricinusolie gebruikt bij die minimotortjes ? Ik heb er zelf laatst 2 flesjes van gekocht en qua dikte doet het niet onder voor stroop. Daardoor krijg je toch een enorme weerstand ?

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
Simpele Ziel
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7097
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 03 juni 2004 05:11 PM
  [ # 9 ]

Dat is schijnbaar het enige dat bij die temperaturen/snelheden blijft zitten…
Als het dunner is dan is je smering weg…

Daarom mag je ook geen oude brandstof gebruiken omdat de toevoegingen (addaptieven) dan meestal er uit zijn waardoor je motor schade zou kunnen krijgen…

BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook