3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Velgjes (Laatste foto’s onderaan pagina 5)
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 26 juni 2005 08:43 PM
  [ # 31 ]

Ziet er netjes uit Mark!  :photo

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 27 juni 2005 01:21 AM
  [ # 32 ]
McDean schreef:

super strak Cool 

hoog bling bling gehalte Laughing

strax foto`tje als ze eronder zitten
:photo

Thanks allemaal.. het is echt voldoenend werk, aangezien je ze echt vooruit ziet gaan (vooral vandaag, met die kleurlak. Fantastisch gewoon). Ik kan zelf niet wachten tot ze eronder zitten zodat ik eindelijk eens van die lelijke doppen af ben. Uiteraard maak ik daar een foto van, als afsluiting van dit topic.

Langzaam maar zeker wordt m’n bix beter. Nu alleen nog dat gezeur met de remservo en m’n voorveerpoten, en dan kan het èchte genieten beginnen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15822

- Ami 8 Club
Gepost: 29 juni 2005 01:42 AM
  [ # 33 ]

Gaaf werk Mark Exclamation

Ik wacht vol spanning op de foto’s van de velgen op de Chic Cool

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 juni 2005 02:15 PM
  [ # 34 ]
deur63 schreef:
McDean schreef:

super strak Cool 

hoog bling bling gehalte Laughing

strax foto`tje als ze eronder zitten
:photo

Thanks allemaal.. het is echt voldoenend werk, aangezien je ze echt vooruit ziet gaan (vooral vandaag, met die kleurlak. Fantastisch gewoon). Ik kan zelf niet wachten tot ze eronder zitten zodat ik eindelijk eens van die lelijke doppen af ben. Uiteraard maak ik daar een foto van, als afsluiting van dit topic.

Langzaam maar zeker wordt m’n bix beter. Nu alleen nog dat gezeur met de remservo en m’n voorveerpoten, en dan kan het èchte genieten beginnen.

Nog 1 opmerking.. Als je ze in de blanke lag heb gezet (best aan te brengen als de kleurlak net is opgedroogd maar nog wel zacht) kun je het best de velgen een paar weekjes laten uitharden voordat je de banden erom laat leggen.

Ik heb er zelf ong. 5 lagen blanke lak opgespoten (totdat de spuitbus leeg was). Nadat de blanke lak een weekje of wat heeft uitgehard heb ik deze voorzichtig met commandant glad gepolijst. De lak voelt na het spuiten nog wat korrelig en ruw aan. Wel uitkijken dat je met de commandant niet gelijk de blanke lak wegpoetst, dus heel voorzichtig behandelen. Na de commandant kun je een wasproduct (bijv. turtle wax in mijn geval) gebruiken om develgen een mooie beschermlaag te geven. Het leuke daarvan is dat je als de laag er goed opzit, je remstof er zo afspoelt met eenn sponsje en koud water. Als je merkt dat dat niet meer werkt met koud water moet je ze opnieuw in de was zetten. Het blijft zeker wel meer dan een half jaar zitten.

Uiteraard moet je daarna nog de banden er opnieuw om laten leggen. Het doet wel wat pijn als ze het balanceerlood erop slaan.. Meja, weinig keus he.. trillende wielen wil je ook niet.

Zou leuk zijn als je ze kan showen bij BX Sportief op 9 Juli.

Gr,
Marten

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 29 juni 2005 02:21 PM
  [ # 35 ]
mpostma schreef:

Uiteraard moet je daarna nog de banden er opnieuw om laten leggen. Het doet wel wat pijn als ze het balanceerlood erop slaan.. Meja, weinig keus he.. trillende wielen wil je ook niet.

Doen ze dat nog? Bij mijn 16v velgen zit er plaklood aan de binnenkant van de velg. Daar zie je niks meer van.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 29 juni 2005 02:44 PM
  [ # 36 ]
T(h)ijs schreef:
mpostma schreef:

Doen ze dat nog? Bij mijn 16v velgen zit er plaklood aan de binnenkant van de velg. Daar zie je niks meer van.

ja, dat dacht ik inderdaad ook. je hebt van die loodjes die ze klemmen op de velgrand, maar ook van die plakgevallen die aan de achterkant van de velg zitten. je ziet er niets van.

Ik weet niet of ik 9 juli ga halen (waar is die meeting ergens?). Ik wil in ieder geval wel snel (as. zaterdag) de blanke lak erop gooien, en ik wilde ze eigenlijk 2 weken laten uitharden, maar dat zal niet meer lukken.

Tussen de lagen blanke lak overigens licht schuren, of niet?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 29 juni 2005 04:00 PM
  [ # 37 ]
deur63 schreef:
T(h)ijs schreef:
mpostma schreef:

ja, dat dacht ik inderdaad ook. je hebt van die loodjes die ze klemmen op de velgrand, maar ook van die plakgevallen die aan de achterkant van de velg zitten. je ziet er niets van.

Ik weet niet of ik 9 juli ga halen (waar is die meeting ergens?). Ik wil in ieder geval wel snel (as. zaterdag) de blanke lak erop gooien, en ik wilde ze eigenlijk 2 weken laten uitharden, maar dat zal niet meer lukken.

Het best was geweest om de blanke lak erop te doen als de kleurlak wel droog is maar nog niet uitgehard. Dan krijg je een betere hechting. ik geloof dat ik wel heel licht geschuurd heb tussendoor maar puur om de pluisjes eraf te krijgen (mijn “spuitcabine” was niet echt stofvrij helaas).

Je MOET voor een goede dynamische balans ook plaklood voorop de velg bevestigen indien nodig. Wel kunnen ze plaklood gebruiken ipv slaglood in de velgrand aan de buitenkant. En je hebt slaglood dat op de rand klemt of lood met klemmetjes speciaal voor dit soort LM velgen. Dat laatste beschadigt de velg minder. Omdat het slaglood verder naar buiten zit is het effectiever dan plaklood.

Gr,
Marten

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 29 juni 2005 04:08 PM
  [ # 38 ]
mpostma schreef:
deur63 schreef:
T(h)ijs schreef:
mpostma schreef:

Het best was geweest om de blanke lak erop te doen als de kleurlak wel droog is maar nog niet uitgehard. Dan krijg je een betere hechting. ik geloof dat ik wel heel licht geschuurd heb tussendoor maar puur om de pluisjes eraf te krijgen (mijn “spuitcabine” was niet echt stofvrij helaas).

Je MOET voor een goede dynamische balans ook plaklood voorop de velg bevestigen indien nodig. Wel kunnen ze plaklood gebruiken ipv slaglood in de velgrand aan de buitenkant. En je hebt slaglood dat op de rand klemt of lood met klemmetjes speciaal voor dit soort LM velgen. Dat laatste beschadigt de velg minder. Omdat het slaglood verder naar buiten zit is het effectiever dan plaklood.

Gr,
Marten

Ik heb nog wat oneffenheden in de lak ontdekt, dus die wilde ik er voozichtig uitschuren en vervolgens nog een laag kleurlak erop doen. De lak zou droog moeten zijn in 20 minuten, dus dat wil zeggen dat ik dan meteen de blanke lak erop kan spuiten.

Ik heb de zijkanten van de velgen niet met kleurlak gespoten (zie je toch niet), daar zit gewoon primer en daar wilde ik nog een paar lagen blanke lak op spuiten. Is dat slim, of is het slimmer om daar toch kleurlak op te doen, alvorens blanke lak?

Mijn spuitcabine is ook niet stofvrij, alles behalve zelfs. Elke keer moet ik die velgen ontstoffen, echt niet normaal.

Dat plaklood gebeuren wordt ook nog leuk. Ik heb het gevoel dat op die ‘kromme’ velg best wel een hoop lood moet komen (ik geloof dat er iets van 50gram op zat), maarja. niet mijn probleem.

vanaaf schuren, morgen spuiten, rest van de tijd drogen.

Gelukkig heeft er niemand interesse in m’n oude wieldoppen, anders moest ik die ook nog restaureren Wink

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 29 juni 2005 05:48 PM
  [ # 39 ]

Mooi geworden zeg!
ben erg benieuwd naar het eindresultaat onder de auto.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 08 september 2005 01:37 AM
  [ # 40 ]

Onderhand een paar daagjes verder Surprisedops:

3 velgjes zijn helemaal gepolijst, en klaar om beband te worden, een velg moet nog. Hieronder de resultaten.

Een foto is een beetje donker, maar dat is om een impressie van de spiegelfactor (bling/factor) te krijgen.

3 down, one to go.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 08 september 2005 10:13 AM
  [ # 41 ]

:6 Wanneer kwam je de mijne doen?

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 08 september 2005 11:52 AM
  [ # 42 ]

Eerst die van Harm, en dan die van jou Razz

Even een algemene vraag, is het misschien een goed idee om er wat anti-diefstal bouten in te draaien? want splinternieuwe velgjes met splinternieuwe bandjes lijken me nogal diefstalgevoelig..

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 08 september 2005 12:18 PM
  [ # 43 ]

Zeg, nou niet gaan overdrijven he… ze zijn mooi, maar om nou meteen te denken dat ze gejat gaan worden… tss Smile

Profiel  

deur63
> 2000 berichten

- BX Chic
Gepost: 08 september 2005 12:23 PM
  [ # 44 ]
Harm schreef:

Zeg, nou niet gaan overdrijven he… ze zijn mooi, maar om nou meteen te denken dat ze gejat gaan worden… tss Smile

Ja, maar je vergeet dat hier in het buitenland de criminaliteit hoog is.. bij m’n broer hadden ze een knipperlicht uit de auto gejat…

van harte gefeli met je verjaardag overigens :15

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 08 september 2005 12:31 PM
  [ # 45 ]

hm oke, nouja zie ‘t als een compliment als ze gejat worden Smile

Danku voor de felicitaties Smile

Profiel  

3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook