ik mis ff wat. Bij de RDW staat deze als G3 genoteerd. Ik zie echter nergens de injectoren op je foto.
Moet ik m’n bril schoonmaken of heb jij gruwelijke mazzel bij de RDW ?
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
G3 kan ook zonder injectoren. G3 betekend simpel: volledig lamba geregeld, niet afstelbaar, motormanagement geregelde LPG installatie. AG-DGC is zo’n installatie in voldoet aan de G3 norm.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Geen hydractive!! Ik is blij voor je, het is gewoon een type 4 B(ni)X.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Prachtige kleur! leuk hoor!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
eXpelliarMus schreef:Geen hydractive!! Ik is blij voor je, het is gewoon een type 4 B(ni)X.
Mag ik het wel een beetje jammer vinden?
Weet iemand trouwens uit zijn hoofd of ik de middenarmsteun-verhoger uit mijn type 1 over kan zetten? Die vind ik wel lekker namelijk. Of past dat niet en moet er zo’n verstelbaar ding in?
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ja, die past zonder problemen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Mooi.
Maareh, op en aanmerkingen op de gasinstallatie? Is dit een bout systeem of valt het mee?
patje74 schreef:Maareh, op en aanmerkingen op de gasinstallatie? Is dit een bout systeem of valt het mee?
Met de manier van inbrengen heb je hogere kans op backfire in ieder geval, daar had je beter een AG DGI voor kunnen hebben. Zie ook het LPG geneuzel met de Refobak. Owja en die Xantia van Waterman had ook zon boutsysteem toch Yuri?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK. gelukkig kan ik nergens sporen van een hevige backfire onder de kap bespeuren, dus wie weet!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Lekker kleurtje zeg! Gefeli en zweefze
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
patje74 schreef:Mooi.
Maareh, op en aanmerkingen op de gasinstallatie? Is dit een bout systeem of valt het mee?
Herinner je je de refobak nog? Die had exact dezelfde installatie….
Echter, een ander Xantia’tje wat ik voor afgelopen zomervakantie heb opgelapt liep wel probleemloos met een DGC zonder terugvuren etc. Maar die installatie was er ook wat netter ingebouwd.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
T(h)ijs schreef:patje74 schreef:Maareh, op en aanmerkingen op de gasinstallatie? Is dit een bout systeem of valt het mee?
Met de manier van inbrengen heb je hogere kans op backfire in ieder geval, daar had je beter een AG DGI voor kunnen hebben. Zie ook het LPG geneuzel met de Refobak. Owja en die Xantia van Waterman had ook zon boutsysteem toch Yuri?
Yep. Mijn Xantia had ook een AG-DGC ramp. Wat een vreselijk ruksysteem is dat toch.. het is extreem gevoelig voor backfires. Je bougies moeten iedere 10k vervangen worden, er moet een terugslagklep in je inlaatsysteem en als ie een keer plfo zegt is meteen de MAP-sensor overleden. Die kost 80 euro..
Neen, nooit meer DGC.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Die MAP sensor kan je tegenwoordig ook voor 5 tientjes bij de Brezan halen (heeft mijn pa recent gedaan). Maar toch, het blijft ruk idd.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
De A(ltijd) G(ezeik) DGi is ook een drama hoor… De injector gaat telkens kapot en wordt niet meer nieuw gemaakt. Erg duur en minstens zo slecht als een DGC.
Als een DGC goed loopt is ie wel betrouwbaar. DGI gaat toch telkens weer stuk.
Mooiste systeem uit deze tijd is en blijft de Vialle LPi. Geen backfires en de injectoren gaan langer mee als bij de DGi al blijft het altijd gevoelig.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Proficiat met de nieuwe (nouja, 2dehands) XM Patrick.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?