Ik heb de berlingo ondertussen al bijna een jaar. Ik heb dit forum echter
nog niet zolang ontdekt.
Ik was voornamelijk op zoek naar tips ivm geluidreductie en vervangen van
die verkouden krielkip die ze claxon noemen
Ik kocht de Berlingo voornamelijk om mijn moto te vervoeren naar ‘t circuit.
Ik wilde ook geen te grote bestlbus zodat het woon-werk verkeer niet te duur zou worden.
paar foto’s van de bandietenbus
Ondertussen heb ik de onderste vlakken bekleed met multiplex (plus volgestopt met rockwol)
en een Stebel nautilus compact als toeter gestoken.
De trekhaakstekker naar 13-polen laten brengen voor de sleurhut.
Volgende stap wordt wss chippen , sjorlatten, betere luidsprekers, ...
Eventueel bull-bar om extra lampen aan te hangen , maar dat schijnt niet meer toegestaan in Belgie :
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Welkom Werner.
Ziet er goed uit!! Zowel motor als de constructie in de Berlingo.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Is Rockwool wel geschikt als geluidsisolatie? Ik dacht dat bij geluidsisolatie vooral het soortelijk gewicht van belang was. Overigens denk ik dat je ook akoestische winst kunt halen door het dan van de laadruimte te beplakken met daarvoor bedoelde geluidsisolatie. Dat scheelt alweer een pak in het resoneren van dat paneel (net als de standaardbekleding van de zijvlakken.
graddus schreef:Is Rockwool wel geschikt als geluidsisolatie?.
Geen idee. Ik had nog enkele stukken liggen na de zolder te isoleren.
Nu, het scheelt wel. Vooral op de autosnelweg. Maar of dit nu aan de houten plank ligt of de rockwool ...
De Werner sé.
Mij ken je beter als de Jo van het Mag forum.
Welkom.
Ook een Berlingo, en uw pa reed daar ook mee geloof ik??
Die rockwoll gaat inderdaad werken zolang je geen open ruimtes hebt gelaten, harde rockwoll platen zijn nog beter en een betonnen constructie is het beste .
De regel is dus dat hoe zwaarder hoe beter maar een structuur zorgt er ook voor dat het geluid niet recht op de wand gaat, want dan kan hij haast even hard terug komen…..
Die Bullbar zoek ik nog even verder op.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:Mij ken je beter als de Jo van het Mag forum.
Welkom.
Ook een Berlingo, en uw pa reed daar ook mee geloof ik??
Hehe, kleine wereld.
Gij zijt hier nog geweest voor sloten van ne diversion dacht ik
Ons pa zijne 19D is de deur uit ondertussen
Ik zal mij eerst voorstellen (berlingo HDI 1.6)
De binnenzijde + motor toepassing ziet er zeer netjes uit Werner. Amaai. Past echt perfekt. Ben benieuwd naar de rest van de veranderingen.