Hallo mede citro,
nu ik bezig ben de GSA ( voormalig Danny ) keurings klaar te maken kwam ik tot de ontdekking dat er in de bodem onder de achterbank een soort dop mist. Wat is de functie van deze dop, nu kijk je zo tegen de andere bodemplaat aan en kan er water in komen. Enig idee waar die nog te krijgen zijn of zou een zelf gefabriceerde ook goed zijn?
Dorpels zijn gerepareerd en met de nieuwe voorveerbollen rijdt het als een echte Citroen.
Nog doen: ruiten sproeierpomp, jammer dat er geen orginele te koop meer zijn en nog kijken naar de Solex carburateur waar denk ik de stationaire stelschroef in af is. Hoe ik ook pruts het wil niet draaien er in en dat is denk ik wel van belang bij het CO afstellen.
gr, Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: bodem gsa
d_special schreef:en nog kijken naar de Solex carburateur waar denk ik de stationaire stelschroef in af is. Hoe ik ook pruts het wil niet draaien er in en dat is denk ik wel van belang bij het CO afstellen.
gr, Rens
Ligt niet aan jou maar aan de carburateur van het merk solex.
Gelijk omwisselen door een weber.
Ohh ja , maakt niet uit wat voor dopje je in dat gat doet , als ie maar dicht zit.
gat in bodem
Ja ik heb zo iets gelezen op het forum , dat deze beter zijn die webers. Maar ja dan zijn ze waarschijnlijk ook niet meer te krijgen en is ombouwen nodig zeker?
Hij loopt echt niet verkeerd, alleen het stationaire toertel verschilt nog al eens maar dat komt omdat ik de boel heb afgesteld met de mengselschroef en vooropening primaire gasklep.
Dus het gat kan gewoon dicht met een plastic dop
gr.Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Er staat volgens mij in de Haynes wel hoe je de basis afstelling van de carburateur moet doen.
Maar het blijven klere dingen.
Voor de ombouw het je behalve een carburateur een hotspot nodig. Dit is het alu gedeelte waar je de carburateur opschroeft. Tevens een andere gaskabel en rubber mof van luchtfilter> carburateur.
Worden wel een aangeboden op ebay enz. Ik heb ze niet meer , heb al mijn auto’s omgebouwd
Gewoon een plastic stop zoeken met de juiste diameter en erin duwen.
Re: bodem gsa
citro-power schreef:
Ligt niet aan jou maar aan de carburateur van het merk solex.
Gelijk omwisselen door een weber.
Ach, de meningen zijn daarover gedeeld. Hoe dan ook, D_Special als je even je serie nummer geeft kan ik even checken of ik eventueel een Weber voor je heb liggen. Heb de hele set te koop, behalve de hotspot, maar die is nu op Ebay te koop. Zie hier
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: bodem gsa
DoctorPallas schreef:citro-power schreef:
Ligt niet aan jou maar aan de carburateur van het merk solex.
Gelijk omwisselen door een weber.
Ach, de meningen zijn daarover gedeeld. Hoe dan ook, D_Special als je even je serie nummer geeft kan ik even checken of ik eventueel een Weber voor je heb liggen. Heb de hele set te koop, behalve de hotspot, maar die is nu op Ebay te koop. Zie hier
Klopt dat de meningen er over zijn verdeeld. Maar de meeste GS/A bezitters zweren bij een Weber.
Ik had vanmiddag net 2 hotspots bij deze man gekocht op ebay
bodem gsa
doctor pallas,
in de auto zit een 1130 motor met een Solex 28 cic4 mark 217 carburateur. het preciese nummer moet in nog gaan opzoeken want de auto staat nu niet hier, misschien heb je hier genoeg aan?
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
gat in bodem> carburateur
bij het kijken ter plaatse kwam ik er achter dat er een solex F13012 000
28 cic4 Cit 229 opzit.
misschien heb je daar meer aan, of iemand anders die er nog zo een heeft liggen. het is voor een gsa uit 1983 met een 1130 motor.
ik hou me aan bevolen.
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Re: gat in bodem> carburateur
d_special schreef:bij het kijken ter plaatse kwam ik er achter dat er een solex F13012 000
28 cic4 Cit 229 opzit.
misschien heb je daar meer aan, of iemand anders die er nog zo een heeft liggen. het is voor een gsa uit 1983 met een 1130 motor.
ik hou me aan bevolen.
gr. Rens
Ik zal eens kijke in mijn voorraad. Denk het wel aangezien ik alles vervang door weber.
Ciao Rens,
Ik heb een wrak van een Weber carbu liggen. Dat wil zeggen, er missen een paar delen en er is iets van het carburateur huis afgebroken. Het gaat om een :
Weber 30 DGS 17/250 W97/50
1130 AM 81 ->
Maar goed, daar heb je niet zoveel aan denk ik. Heb geen solex voor je liggen. Heb wel bijne alle speciale Weber parts (gaskabel steun, pakking, gaskabel). Ik hoor het wel
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb even gekeken , ik heb veel solexen liggen maar allemaal met een ander nummer.
B.V. 1 met nummer 28CIC5 CIT 247A
Als je die wil hoor ik het wel.
citro-power schreef:Ik heb even gekeken , ik heb veel solexen liggen maar allemaal met een ander nummer.
B.V. 1 met nummer 28CIC5 CIT 247A
Als je die wil hoor ik het wel.
In principe hou ik me aanbevolen maar ik weet niet welke het er het dichst bij komt. In de manual staat de mijne ook niet in dus wat er gebeurt is met deze?
Het beste kan ik denk ik de sproeier bezetting bekijken en dan kunnen we een vergelijk maken.
Nog meer mensen met een 1130 torretje en een Solex? Wilt U eens kijken wat er voor soort Solex op zit?
vriendelijk dank.
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Volgens de Revue Technique moet dat inderdaad een Solex 28 cic4 217 carburator zijn.
Nog volgens de Revue is die hetzelfde als de Solex 28 cic4 die op een 1300 hoort, maar zonder retour naar de tank.
Sproeierbezetting is ook wel verschillend, maar je kan uiteraard alles wel overzetten…
Peter
Ik zie toevallig net in diezelfde Revue Technique, achteraan in de wijzigingen sinds 1980, dat de Solex 28 cic4 229 correct is voor de 1130cc G11/631.
Indien je een Weber wil, moet je uitkijken naar een Weber 30 DGS 17/250 W 97-50
Peter
citro power:
heb je ook een:solex 28 cic4 213 liggen want dai is het vorige model volgens mij.
gr. Rens
id19b 1970, gris d’anjou,zwart dak met schuifdak Coenen, aftermarket airco ( project console gevraagd!, zwart sky int.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
d_special schreef:citro power:
heb je ook een:solex 28 cic4 213 liggen want dai is het vorige model volgens mij.
gr. Rens
Dat zal ik even moeten nakijken.
Maar ik denk dat je niet moet blind staren op die type aanduidingen.