persoonlijk vind ik de nederlandse versie mooier, en ook wat rustiger.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Binnenkort is mijn BX van binnen geheel 16V (ook dashboard etc.)
Als het niet verkocht is in Nederland, wat deed het dan in de NL-folder? Daarnaast kan ik me niet voorstellen dat Citroën 2 verschillende velours bekledingen gaat leveren in een auto waarvan er totaal zo’n 3500 stuks zijn gemaakt (16V MK2). Er zijn gewoon heel weinig 16V MK2’s verkocht na 1991 in NL, maar ik geloof niet dat het niet geleverd is.
Dat blauwe interieur is geen Nederlands interieur, is gewoon een standaard 16v Mk1 interieur. Heeft nooit in de Mk2 gezeten, die hadden altijd zwarte banden.
Groets Sam
Het gaat niet om de zijbanen (die idd zwart werden bij de MK2 16V) maar om het middenbaandesign.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
WYD schreef:GoofBlikscha schreef:Dit interieur kwam ik een keer tegen op internet.. Lijkt me heel mooi!
Als ik me niet vergis stond er ook een keer een BX met dit interieur op Citromobile…
Dit 16V-interieur is volgens mij niet in Nederland verkocht.
Wel onder andere in Duitsland.Op deze foto zie je een Nederlands 16V interieur (standaard ingebouwd) en een Duits 16V-interieur (op de achterbank).
Meer info moet je bij Erik H. zijn
Heys,
Das mijn 16v interieur, Erik Hannewijk heeft het voor me meegenomen.
Das trouwens ook in Belgische 16v’s geleverd geweest.
mvg
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
rb schreef:GoofBlikscha schreef:De BX op citromobile met dat interieur was volgens mij een Ourane…
(dat was toch een BX die er uitzag als een 16v maar het niet was?)Als je 1 blz teruggaat in dit draadje, dan zie je een Ourane van buiten en van binnen.
Die bekleding van die Deauville die je postte: geen idee, misschien de Britse TXi uitvoering? Ik ben benieuwd waar Wouter/XBXG mee op de proppen komt.
Ik moet ff passen, ik ken het niet namelijk ops:
Dat 16V-interieur is toch het Le Mans-interieur voor de BX 16V Mk2 als ik het goed heb?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
hier wat aan /?
zelf epicea gris gehad,volgens mij wel redelijk bijzonder.
wat natuurlijk ook mooi is is een engels bestuurders stoel en een europese bestuurders stoel, met dezelfde bekleding…..kan je allebei voorin de lendesteun verstellen
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Ja of als je bestuurders stoel versleten is, ideaal soms heb je toch nog echt wat aan die britten