Sinds ruim een week heb ik het idee dat mijn GC4P sneller en dieper inzakt bij stilstand dan voorheen.
Nu al regelmatig gehad bij enige belading dat de signalering voor te diepe vering afgaat (met max snelheid 10km.h, totdat de wagen weer op niveau is).
Ook gedurende het rijden en direct na het uitstappen (bijv voor het tanken) slaat de luchtpomp aan, dat had ik voorheen helemaal niet.
Ik heb het gevoel dat de wagen bij forse belasting zeker niet op niveau kan worden gehouden: bij wegrijden ‘s ochtends duurt het tot ik de wijk uit ben (ong 1000m) voordat er weer van enig comfort sprake is.
Heb er nu bijna 100.000km opzitten
Zal de garage ook hier op attenderen (moet toch nog terug om de lagerbussen van de stabilisatorstang te laten checken), maar:
Iemand ook deze ervaring?
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Op planete citroen heb ik ooit eens iets gelezen van lekkende veercilinders.
Ik weet niet of het daar aan kan liggen, maar het lijkt me zeker een denkbaar scenario.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km





Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
deze ervaring heb ik niet gehad, maar wel heb ik de auto ooit eens ‘overladen’, had er teveel tegels in gedaan, moesten er een paar uit, gaf toen ook die waarschuwing. Verder heb ik nog slechts 1 maal die waarschuwing gehad, en dat was na het uitladen van gewicht aan zakjes zand, en direkt terug wegrijden, toen stond de auto achteraan heel hoog, heb toen manueel laten zakken, en kon gewoon rijden, niet geprobeerd ineens te rijden, mogelijk ging dat ook.
Bij ons is het wel zo dat de auto altijd bijpompt (hij bromt dus ik denk toch dat dat geen aflaten is) als hij een tijd heeft stilgestaan, meer als een uur denk ik zo ongeveer.
Abnormaal laag staan, geen ervaring mee, wel is er een ander topic geweest hier, over een kapotte sensor van de luchtvering, maar dit lijkt me niet van toepassing hier.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
mmm Ik kan 6 mrt pas terecht bij de garage.
Lekkende veercylinders lijkt mij billijk. Ik merk zo nu en dan ook een sissend geluid. Nabij het linkerachterwiel. Is er niet altijd en als ik het hoor staat de auto ook in ‘no-time’ laag.
Ik zag daarnet dat hij net niet de trotoirband raakt bij het inzakken (achteruit ingeparkeerd), anders kan ik nog eens onverhoeds schade oplopen ook.
Overigens; Dit geval is dus iets anders dan het altijd even bijpompen als je instapt. Dat hebben alle pneumatische veringen van de C4P geloof ik en dat is ook normaal. Ik heb deze situatie nu sinds kort. En het lijkt erger te worden.
Ik heb ook niet overladen, hoewel ik ervan overtuigd be dat als ik de auto zo vol laadt als met vakantie hij em nu niet voldoende hoog krijgt…..
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Zoals ik al zei ik men vorige post waarschijnlijk een lekkende veercilinder.
Dat sissend geluid wil eigenlijk niet direct iets zeggen, de luchtvering van de S-klasse van een nonkel van me doet dat ook, al sinds dag 1, en daar is het geheel normaal.
Al lijkt het me wel een kostelijke zaak, want die dingen zijn niet zo een lang leven beschoren.
Bij de vorige S-klasse van men nonkel gaf de hele vering er op 180.000 km de brui aan. Ik dacht iets van 5000 euro. Gelukkig had hij net zijn nieuwe ontvangen en is het dus een kostbaar grapje voor de kersverse 2e hands eigenaar geworden.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Zaterdag de auto bij de dealer achtergelaten. Nadat ik vrijdagavond met een beetje hout (kilo of 40) achterin met een niet meer omhoogkomende Picasso zat…. Leeg ging het overigens weer wel, maar ik was er absoluut niet gerust op dat ik nog tot 6-3 zou kunnen blijven rijden.
De oorzaak is een lekke ‘balg’ in mijn vering. Garantie kwestie.
Enige vervelende is dat er een onderdeel uit Frankrijk moet komen en dat daar uitleveringsproblemen mee zijn. Kan nog wel tot zeker eind van de week duren (of langer)......
Citroen/de dealer pakken het wel netjes aan (zorgen bijv. ook voor vergelijkbaar vervangend vervoer op kosten van Citroen).
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Netjes geregeld. Hopelijk is de dame weer snel in de benen.
eDsuBm, dat begrijp ik nou niet. We leven in 2009 en we moeten onderdelen uit Frankrijk halen ?
Ik ben weleens zo boos geweest in de showroom dat ik ze uitnodigde om een auto in de showroom uit elkaar te draaien, gaat die auto toch lekker wachten op onderdelen ?
Natuurlijk kost het geld om onderdelen op voorraad te houden, natuurlijk wil je dat voorkomen maar een beetje slim logistiek systeem zorgt er toch voor dat je binnen 24 uur je onderdeel in huis zou moeten hebben ? (ja, zelfs uit Frankijk)
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
hbeck schreef:eDsuBm, dat begrijp ik nou niet. We leven in 2009 en we moeten onderdelen uit Frankrijk halen ?
je hebt gelijk maar de realiteit is dat veel autofabrieken nu stilliggen of op sterk verminderde capaciteit draaien en dat de situatie bij toeleveranciers allicht weinig florissant is (om het zeer eufemistisch te zeggen)
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De pneumatische achteras van de C4 picasso komt niet van Citroën, maar wordt ingekocht. Het is de zelfde as als die op de renault scenic en espace.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maakt mij toch helemaal niet uit of ie van Citroen komt, hij ligt onder mijn Citroen en zij moeten er voor zorgen dat dat ding gewoon ergens ligt.
Straks gaan ze zeggen dat de leverancier die zelverde nu failliet is en dat je auto aan de kant kan.
Nee, ik zit er wat rechtlijniger in, ik koop een auto van een merk en zij zorgen dat ze de onderdelen altijd kunnen krijgen.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb ik dat dan geschreven? Ik schrijf alleen dat de as bij diverse fabrikanten gebruikt wordt. Bij Renault gaat ie vrij vaak gaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik zal het nu waarschijnlijk helemaal mis hebben, maar levert renault een luchtgeveerde achteras op de scenic?
Verder ben ik het eens met hbeck.
ZE moeten het maar kunnen leveren en snel, dit ligt ook wat aan de invoerder die wat stock zou mogen hebben, en ook op planete citroen lees je er vrij vaak over van die picasso’s die de 100.000 km naderen of voorbij zijn.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Op een specifieke Ford-dealer (die hadden nog geen accu) na, hebben alle andere dealers die ik ooit gehad heb alle onderdelen dezelfde of de volgende dag binnen.
Mijn GC4P is nog niet voor een storing of beurt geweest, maar als het gehobbie met m’n appel-verlichting hier een voorbeeld van is, kan ik er maar beter voor zorgen dat m’n motor volgetankt staat…
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
waterman771 schreef:De pneumatische achteras van de C4 picasso komt niet van Citroën, maar wordt ingekocht. Het is de zelfde as als die op de renault scenic en espace.
Welke Scenic of Espace heeft een luchtgeveerde achteras?
Is dat juist geen u.s.p. van Citroën?
Grand Picasso Exclusive 2.0 HDiF Automaat (geen EB6V). Pack Hifi, Panorama, Gris Fer, trekhaak.
(Vanaf Februari 2009 onderweg, inmiddels 90.000 probleemloze kilometers)

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Vraag ik me idd ook af.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km