Poll | ||
Hoe zal ik mijn SM motor eens inrichten? | ||
SM 3.0 liter 11.5 compressie LPi met race nokkenassen en itbs | 12 | |
SM 3.0 liter 8.5 compressie (bi)turbo LPi met 80kpa boost | 18 | |
Totaal Aantal Stemmen: 30 | U moet een ingelogd lid zijn om te kunnen stemmen |
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Italië is wel erg lang warmrijden.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben er in ieder geval nu wel uit dat ie zeker Vert des Tropiques is, want hij is dezelfde kleur als de auto van wbogaerts heb ik op de ALV vastgesteld.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27897
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
sans-pareil schreef:Ja, maar het is wel een beetje jammer. Ik bedoel. Het ding is pas in zijn element als je op stoom bent… en bij 130 is dat nog lang niet zo…. bij 150 ook nog niet… dan beginnen we toch in rijbewijs probleem gebieden te komen.
Dan ben ik toch benieuwd hoe je hem op de snelweg vind tov een T2
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik zou niet kunnen kiezen tussen de twee denk ik. Ze zijn anders… maar ik zou er eigenlijk niet kunnen aanwijzen welke ik fijner vind.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, omdat ik er nog niet aan toe gekomen ben ook echt iets aan die benzinemeter te doen, heb ik hem maar weer volgetankt, en tot de spetterende conclusie gekomen dat de SM 1 op 5.96 rijdt. Ik denk dat ik een VEMS gewoon terug ga verdienen op deze auto.
Als ik er 10,000km per jaar mee rijd (en ik vermoed dat ik dat wel ga halen), bespaar ik, als ik het verbruik terug kan brengen tot 1 op 7.5 al 445 euro per jaar… als ik het VEMS LPG maak, dan is het al 1350 euro per jaar.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Uhh… Sans, die van mij doet met mijn rijstijl makkelijk 1 op 8. Zonder Vems…. dus…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Doorschakelen
Het is écht geen automaat
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hoeveel van wat jij rijdt is snelweg, trouwens?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, ik was van mening dat ik nu al rustig reed. Misschien moet ik harder? En ik moet zeggen dat ik wel op zo’n manier ermee ga rijden dat het leuk is om er mee te rijden. Als ik immers zuinig wilde had ik denk ik geen SM erbij gekozen. De uitdaging is om te kijken wat er mogelijk is zonder dat ik als een verantwoordelijk huisvader netjes de hele tijd het nieuwe rijden moet toepassen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
sans-pareil schreef:Hoeveel van wat jij rijdt is snelweg, trouwens?
de helft zo’n beetje. Met snelheden tussen 130 en 170. In de stad doet ie 1 op 6,5 tot 7,0, met wat gemiddeld heen en weer scheuren incl snelwegen doet ie steeds tegen de 1 op 8,0
Bij 100-120 is 1 op 8,5 tot 9,5 mogelijk. Dit komt met name door dat ie eindelijk de goede sproeiers heeft nu.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Zomaar een gok hoor.
Zou hij geen brandstof kunnen lekken?
Na die jaren stilstaan zal er toch wel een rubbertje of tig slecht zijn?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja gut, carbs blijven voor mij wat vage dingen, injectie snap ik een stuk meer van. en trouwens, hij staat op kenteken als een SM i.e., dan moeten we dat er maar weer van maken nietwaar. Ik vind het zowiezo wel erg leuk om er een VEMS op te zetten.
Ik denk dat een verbruik van 1 op 6 niet absurd hoog is voor mijn SM vergeleken met een op een rollerbank afgeregelde variant zoals Waterman heeft. Bij mij zal er ook wel wat verbetering te behalen zijn op die manier, ik den ik eerste instantie ook niet aan lekkage, de benzineslangen zijn vernieuwd (tegen het affikkende SM euvel) en er ligt niks onder.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een slecht afgestelde SM, origineel in USA uitvoering, met de verkeerde ( niet gecorrigeerde) sproeiers zuipt als een tempelier.
Beginnen met kleppen stellen, kettingen stellen en timing nalopen, dan ontsteking doen, carbu’s demonteren, schoonmaken en synchroon stellen. Dan de rollenbank, sproeiers corrigeren en klaar is kees. Goede compressie is echter een must!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ga eens kijken of ome wim nog een setje inlaat spruitstukken heeft slingeren…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!