Pablo Picasso schreef:
Wat merken jullie van deze hill hold functie?
Ik vind dat deze kan verbeterd worden (werkt gedurende 2 seconden of zo) : handiger zou zijn dat de auto ter plaatse blijft staan totdat je bij het wegrijden voldoende koppel aan de wielen geeft om de remmen te lossen - zeker omdat de ‘hendel’ van de handrem centraal op het dashboard zo ver weg staat in vgl. met de standaard plaatsing (tussen de voorzetels). Voor Mevr. GrandBateau (die maar 1,61m groot is) zit dat ding echt ver weg. Om nog maar te zwijgen over het knopje om de dagteller op 0 te zetten, hiervoor moet ze uitstappen en langs de passagierskant weer instappen
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Probeer eens een stok waarmee ze meest essentiele onderdelen kan bedienen.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Als proefrit een dag met een C4P 1.6 HDi handbak rond mogen rijden.
Heel raar EENmaal bij het achteruit willen wegrijden wilde de auto alleen met erg veel grof geweld van de handrem, even later deed hij het weer normaal. Dus ja, ik heb het daarbij gezien, sinds ik dagelijks in een GC4P mag rondrijden is het niet meer voorgekomen.
Verder werkt ook bij mij de hill-holder als er sprake is van een beetje helling, bij een beetje minder doet hij het niet, maar dan lukt het mij wel om gas te kunnen geven, voordat de auto een paar centimeter is teruggezakt…maar…
waar ik wel “uitdagingen” mee heb, probeer zo’n EB6V eens (krap) te parkeren in een licht oplopend parkeervak. Dit resulteerd in gehobby met de linkervoet bij de rem en de rechtervoet op het gas.
Dit dus bij parkeren, waarbij je de achterkant van de weg wilt hebben, maar de voorkant niet tegen een muur of in een gracht…
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Arpic schreef:Heel raar EENmaal bij het achteruit willen wegrijden wilde de auto alleen met erg veel grof geweld van de handrem, even later deed hij het weer normaal. Dus ja, ik heb het daarbij gezien, sinds ik dagelijks in een GC4P mag rondrijden is het niet meer voorgekomen.
Bij mijn GP nu ENKELE malen & idd. even later gaat het weer normaal…
(off topic - waarom willen fabrikanten toch alles ‘automatiseren’ als gewone/traditionele oplossingen het ook prima doen… wat is het nut van die handrem in vgl. met conventioneel systeem? Wat is het nut van een ‘electronisch’ openende tankdop die het voor modificatie soms deed en na modificatie helemaal niet meer, geinig hoor op dat ding staan duwen telkens als je gaat tanken? Wat is het nut van ‘automatische’ ruitenwissers -> ik heb nog nooit met een auto gereden (Japans/Italiaans/Frans/Duits) waar die krengen deftig werken, wissen als gek als ze niet moeten en omgekeerd… een Mitsubishi Space Wagon had in 1987 een klein draaiknopje zitten waarmeeje het interval van de ruitewisserrs handmatig kon bijstellen, werkte prima - vooruitgang pffff)
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Waarom neem je dan geen Mitsubishi Space Wagon uit 1987? Kan je lekker alles zelf bedienen.
Maar jij wist toen je deze wagen bestelde natuurlijk niet dat dat er allemaal op zat. Dat was een volledige verrassing voor je…
tilanus schreef:
Maar jij wist toen je deze wagen bestelde natuurlijk niet dat dat er allemaal op zat. Dat was een volledige verrassing voor je…
Het leasecontract van mijn vorige wagen liep naar zijn einde & in plaats van de wagen (BMW 3 Touring) die ik geconfigureerd had, heb ik de GP moeten overnemen van een collega die het bedrijf verlaten heeft… Was naar het schijnt erg kostelijk om de lease te verbreken van een Picasso van 8 maanden oud / 32.000 km op de teller. De dag dat er weer iemand bijkomt, krijgt die de sleutels van de Picasso plechtig overhandigd
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Aha, duidelijk.
tja dus in feite zal de C4 altijd een opgdrongen iets blijven, wat je eigenlijk niet wil…
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
En gelukkig zitten er op een 3 Touring geen elektronische snufjes die net niet werken zoals je wil..
tilanus schreef:En gelukkig zitten er op een 3 Touring geen elektronische snufjes die net niet werken zoals je wil..
Dan hebben we het natuurlijk ook over een touring van 1987…
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
grapjassen
Begrijp me niet verkeerd, ik denk dat uit mijn posts wel blijkt dat ik relatief tevreden ben met mijn C4 GP; alleen is het mijn eigen keuze niet & - toegegeven - was ik in het begin niet echt vrolijk om daarmee ca. 1.000 km/week te gaan afleggen. Wij hebben slechts 1 (nog klein) kindje en dus al die ruimte niet bepaald nodig; >95% van de kilometers zit ik alleen in de wagen want heel wat van onze ‘weekend-kilometers’ worden met mijn Prelude VTEC afgelegd
Gaandeweg ben ik de C4 GP echter meer en meer gaan appreciëren, maar niet in die mate dat ik rouwig zou zijn dat iemand anders ‘em overneemt en ik terug een compactere/snellere/sportievere wagen kan kiezen als leaser.
Ik hou alleszins aan mijn ervaringen met de C4GP over dat mijn volgende (lease)wagen ook BiXenons en een panoramisch dak moeten hebben. Voor de rest hoeven die automatische snufjes voor mij zo niet
ex-owner : C4 Grand Picasso 1.6 HDi Exclusive (Gris Fer) - MAR/2008 -> OKT-2009 66.000 km
dus een C5 tourer…met panorama dak en bixenon..
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Die zal denk ik niet aan de criteria van compactere wagen voldoen
Nu hoe dan ook je kan een BMW3 niet komen vergelijken met een C4P, dus ik kan best wel begrijpen dat je op vlak van rijplezier een beetje op je honger blijft zitten, zeker met die 1.6HDI die voor de haastige bestuurder toch wel wat te zwak zal zijn.
Maar de Picasso heeft ook zijn voordelen (zoals je al zei).
Persoonlijk ben ik geen BMW (3) fan, ten eerste omdat ik het te springerig en onrustig vind rijden, en vooral omdat ik een hekel heb aan de bestuurders die tot op 1 m van je bumper naderen omdat ze vinden dat je te traag onderweg bent (hoewel ik 130km/h snel genoeg vind op de drukke snelweg, zeker omdat je al te snel aan het rijden bent volgens de wet en omdat alle voorliggers ook maar 130 of net iets meer rijden)
Maar waarschijnlijk stoor ik me hier te veel aan.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
picassoke schreef:
Persoonlijk ben ik geen BMW (3) fan…..vooral omdat ik een hekel heb aan de bestuurders die tot op 1 m van je bumper naderen omdat ze vinden dat je te traag onderweg bent .....Maar waarschijnlijk stoor ik me hier te veel aan.
Weet je waar ik me als BMW rijder vreselijk aan stoor? Aan Picasso rijdende studenten (die aan hun status verplicht zijn een 2cv te rijden) die dan vervolgens ALLE Bmw rijders over één kam scheren. BAH!
Ik vind dat jij als 21 jarige weggebruiker toch eens wat minder zal moeten gaan generaliseren. Die 30.000 km die jij sinds november 2007 met je Picasso gedaan hebt doe ik namelijk in 10 maanden met mij Bmw zonder ook maar één boete, staande houding of aanrijding.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste