tilanus schreef:En die heeft ook gewoon weer een nieuwe gekocht!
nee dat was zijn nieuwe… ( dus niet ik)
Nieuw kabelboompje erin en rijden maar weer !
Hoe kan dat ? Een kabelboom die breekt ?
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
hbeck schreef:Nieuw kabelboompje erin en rijden maar weer !
Hoe kan dat ? Een kabelboom die breekt ?
sja dat vraag ik mij ook af..
ronama schreef:ik ken genoeg mensen die staan elke week bij de ford dealer met hun smax…
je moet een beetje geluk (is niet echt het juiste woord) hebben met een auto..
Klopt; ik vind de Smax aan de buitenkant (of eigenlijk vooral de voorkant) nog steeds leuker dan de GC4P; maar de GC4P rijdt stukken beter en heeft oneindig veel minder problemen dan m’n Smax.
Ik weet niet of er een Ford Forum is/was (nee, stuur geen links, niet geintereseerd), maar met alle problemen had ik een half forum kunnen vol schrijven…
GC4P 2.0 HDiF EB6V Exclusive Icare
(de eerste 71.000 km zitten erop)
Totaal aantal Berichten: 532
Geregistreerd: 23-09-2005
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
citroënmonteurtje schreef:ach wat jullie hebben valt wel mee, ik heb een GC4P op het werk met een breuk in de kabelboom heeft net 25000 km en is een jaar oud wordt een lekker klusje
Ik heb net een probleempje met de kabelboom in mijn C5 Phase 2 gehad.
De automatische bak en de cruise control werkten niet. Bleek een probleem in een kabeltje te zijn.
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011
Harm van Beek schreef:citroënmonteurtje schreef:ach wat jullie hebben valt wel mee, ik heb een GC4P op het werk met een breuk in de kabelboom heeft net 25000 km en is een jaar oud wordt een lekker klusje
Ik heb net een probleempje met de kabelboom in mijn C5 Phase 2 gehad.
De automatische bak en de cruise control werkten niet. Bleek een probleem in een kabeltje te zijn.
hij was dat dus…
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Aha!
Overigens, mijn drukknop van de achterklep begint de laatste maand ook wel wat rammelig te worden. Binnen een paar weken gaat hij voor onderhoud en dan laat ik daar ook even naar kijken.
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Morgen wordt het gerepareerd, heel het achterpaneel moet er af, de garagist wil voor de zekerheid de auto heel de dag, omdat hij dat nog niet heeft gedaan bij een (G)C4P.
Wij hoorden allebei en medepassagier een krak bij het openen, en je voelt dat het langs 1 kant los zit in ons geval. Als het langs beide kanten afgebroken zou zijn, zou je het inderdaad kunnen horen rammelen, al kan ook iets anders rammelen aan de koffer natuurlijk, mijn vader zijn scenic heeft zoiets eens gehad, en was iets met de gasveren .
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ik heb vanochtend nog eens gekeken en het is echt de knop die soort van los ligt. Zeker als je het vergelijkt met de knop voor het openen van alleen de achterruit.
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
tilanus schreef:Ik heb vanochtend nog eens gekeken en het is echt de knop die soort van los ligt. Zeker als je het vergelijkt met de knop voor het openen van alleen de achterruit.
Hopelijk is het eerder een kleinigheid, maar als het echt los zit, is er toch iets niet in orde, want het werkt scharnierend. links en rechts zit de knop vast aan de kant waar je staat, weg van de auto, dus als je daar kan indrukken zonder weerstand, is er hoogstwaarschijnlijk ook een en ander afgebroken, het verschil merk je aan de knop voor de achteruit die eigenlijk hetzelfde is.
Ik kan me voorstellen als beide kanten zijn afgebroken, dat je het niet zo snel merkt als je het niet weet, de knop zal er niet uitvallen denk ik. Bij ons is het in elk geval maar 1 kant, wat het veel duidelijker maakt, en ook de krak uiteraard waardoor we gingen kijken.
Wie weet ben ik dan toch niet de enige met dit probleem en zijn er meerderen die het nog niet weten :
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Hoe kan je dan iets achterin leggen?
Via het geopende achterrruitje erin mikken?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Ik heb dus de truc uitgevoerd die iemand me gegeven heeft (Vader dacht ik) en de klep sluit en opent nu veel beter.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
En dat is?
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Vader schreef:picassoke schreef:Dat van die drukknop heb ik gelukkig nog niet gehad, ik moet meestal 2 keer of 3keer duwen eer de klep van het slot gaat.
Draai dan de stoot rubbers waar de klep tegen komt iets meer in.
Dan staat er minder spanning (druk) op het stol en vergrendelt deze makkelijker.
Dit
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Of natuurlijk het achterraampje openen. (als je die optie hebt, natuurlijk)