Vreemd piepend, bijna lijkend op een toeterend geluid rechts
saxo10jr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7

Gepost: 13 januari 2009 08:56 PM

hoi allemaal,

laat ik me eerst eens voorstellen, mijn naam is Jan, en ik heb nu al 3 jaar een saxo 1.6 vts uit 1999, vandaar de naam 10jrsaxo.. ik heb nu al een paar weken rondgekeken en met de forumgesprekken meegelezen, maar ik heb een klein probleem; Recentelijk in december heb ik het schakelmechanisme moeten vervangen, na afgelopen augustus mijn koppeling had begeven. Nu hoor ik sinds dinsdag als ik schakel een heel irritant geluid voor rechts, het lijkt nog het meest op een heel zacht toeterend geluid, of dat net of er iets aanloopt, ik heb het idee dat het met de koeling te maken kan hebben, omdat ik verleden jaar daar een probleempje mee had, maar de slangen gecheckt, maar voorzover ik het kan overzien, is er niets mis. heeft iemand een idee wat het kan zijn

Profiel  

saxo10jr
< 100 berichten
Rank

Gepost: 16 januari 2009 06:53 PM
  [ # 1 ]

het geluid is weg, zal misschien wel met de dooi te maken gehad hebben.

Profiel  

Danoontjepower
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 16 januari 2009 07:45 PM
  [ # 2 ]

het klonk ook al als een bijzonder probleem!!!

Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.

http://www.sciroccoforum.nl

Profiel  

saxo10jr
< 100 berichten
Rank

Gepost: 03 maart 2009 07:42 PM
  [ # 3 ]

in reactie op het vreemde piepende geluid

tja daar stond ik dan met een oververhitte motor op de snelweg, af laten koelen en naar de garage, en na 188.000 km was de koppakking van mijn saxo lek, en ik dacht nog zou het iets mee te maken hebben met dat vreemde geluid. Alles late maken, nieuwe distributieriem + waterpomp +carterpan (was stuk)+ grote beurt, totaal 950 euro Sad  de garagebaas zat wel te mopperen dat hij er niets aan verdiende, maar ja in tijden van crisis kun je nog wat verdienen.

Profiel  

michel-16v
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1349

- BX SPORT
- 2CV Special
Gepost: 04 maart 2009 01:54 AM
  [ # 4 ]

Re: in reactie op het vreemde piepende geluid

saxo10jr schreef:

tja daar stond ik dan met een oververhitte motor op de snelweg, af laten koelen en naar de garage, en na 188.000 km was de koppakking van mijn saxo lek, en ik dacht nog zou het iets mee te maken hebben met dat vreemde geluid. Alles late maken, nieuwe distributieriem + waterpomp +carterpan (was stuk)+ grote beurt, totaal 950 euro Sad  de garagebaas zat wel te mopperen dat hij er niets aan verdiende, maar ja in tijden van crisis kun je nog wat verdienen.

Lijkt me toch een mooi bedrag voor deze reparatie. Wat je gehoord zou kunnen hebben is misschien lucht in het systeem dat je in de kachel gehoord zou hebben, dit was een euveltje bij de 106

Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge

Profiel  

Danoontjepower
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 134

Gepost: 04 maart 2009 08:47 AM
  [ # 5 ]

neuh hoor, daar zou hij niks aan verdiend hebben

als hij daar niets aan verdiende zou hij zijn werkplaats allang hebben kunnen sluiten….

Microsoft ?
Het is net een airconditioner, het lijkt te werken, tot je een window opent.

http://www.sciroccoforum.nl

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 04 maart 2009 01:29 PM
  [ # 6 ]

nah, ik denk dat dat geluidje wel eens het signaal van je waterpomp kan zijn geweest die richting de eeuwige jachtvelden ging.

Profiel  

Gerard70
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 56

Gepost: 04 maart 2009 01:48 PM
  [ # 7 ]

Re: in reactie op het vreemde piepende geluid

saxo10jr schreef:

Alles late maken, nieuwe distributieriem + waterpomp +carterpan (was stuk)+ grote beurt, totaal 950 euro Sad  de garagebaas zat wel te mopperen dat hij er niets aan verdiende, maar ja in tijden van crisis kun je nog wat verdienen.

Confused: Heerlijk al die vrije markt, en natte vinger prijzen…... Not!

En voor 950 Euro had je beter een andere Saxo aan kunnen schaffen Very Happy

Citroën CX 2.0 Reflex (Pa) Citroën Visa 1.1 RE, Citroën BX 1.4 RE, Citroën BX 1.4 Cannes, Citroën BX 1.6 Progress, Citroën ZX 1.8 Aura, Citroën ZX 1.9 Avantage, Citroën ZX 1.4 Reflex, Citroën Xantia 2.0 16/V (Huidig)
Citroën… Quoi Encore!knuffel

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook