Totaal aantal Berichten: 25613
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat kan maar dat hoeft dus niet zoals mijn filmpje bewijst…Maar goed, hoofdbol eerst checken
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
We zoeken gewoon de weg van de minste weerstand. Remaccu en Hoofdbol. Hoofdbol is hopelijk toch wel van onderaf er tussenuit te krijgen? Want door het bloc hydraulique is bovenlangs eig. geen optie naar ons onzicht.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 10346
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat kan, maar misschien is het nodig om de achterkant van de motor iets op te krikken om de bol tussen blok en dwarsbalk door te krijgen.
Let op dat je de nieuwe pakking in de regelaar monteert en niet op de bol.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Goede tip! Dank je!
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Charles,
Iets dat ook de nodige aandacht verdient ; je hogedrukregelaar.
Als je je bollen ( remaccu en hoofdbol ) vervangt, check ook ff de hogedrukregelaar. Bij mij weet ik zeker dat die ‘moe’ was en niet genoeg druk leverde in het systeem maw, hij sloeg te snel af.
Om u een idee te geven ; vooraleer ik remaccu,hoofdbol,stuurhuis,hogedrukregelaar,centrifugaalregelaar én HD pomp ( naar CX pomp ) vervangde - 15 sec, erna - 1,5minuut blijft de pomp stil!
Systematisch je grote verbruikers afkoppelen, en dan meten = weten!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
jantje1948 schreef:Dat kan, maar misschien is het nodig om de achterkant van de motor iets op te krikken om de bol tussen blok en dwarsbalk door te krijgen.
Let op dat je de nieuwe pakking in de regelaar monteert en niet op de bol.
een deelbare hoofdbol zou ik niet monteren, die kan lekken!
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
@ Mr. smith,
dank voor de tips, de drukregelaar is vorig jaar september getest bij citrotech. Was goed in orde, dus die behoeft geen aandacht meer.
De tip van de bol neem ik zeker mee.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
Update,
Na heel wat weekjes van geen tijd hebben etc etc, nu toch eindelijk de remaccu en de voorraadbol vervangen. De nieuwe motorsteunen zorgen voor genoeg ruimte om de bol los te draaien, maar waren te stijf om het blok voldoende te kantelen om de bol er tussen uit te krijgen. Maar na losmaken van een leidinkje uit de drukregelaar toch gelukt. Starten, omhoog laten komen en gelukkig geen gesputter meer om de paar seconden. Gelukkig weer als vanouds dus!!! Bedankt voor de tips.
Nu valt wel op dat na starten het net iets langer duurt dan anders vooraleer de staart omhoog komt. Voor is al even omhoog (5sec) en dan pas komt de staart. Als die eenmaal gaat wel in vloeiende en vlotte beweging. Wellicht nog wat lucht in systeem, wat zich in loop van tijd zelf ontlucht? Of misschien dat de bollen achter op beginnen te raken? Iemand suggeties, tips of al eerder eens meegemaakt, hoor het graag!
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 10346
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Wat raar, alle ds-en die ik gehad heb (maar 3) kwam altijd eerst de staart en daarna de voorkant.???
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
jantje1948 schreef:Wat raar, alle ds-en die ik gehad heb (maar 3) kwam altijd eerst de staart en daarna de voorkant.???
Bij mijn DS komt eerst voor, dan achter. (Bij de XM net andersom)
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De ene DS heeft meer lekkage in de voorste hoogteregelaar, de andere in de achterste…
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 581
Geregistreerd: 29-03-2006
- ID/DS DS21H
- ID/DS ID21F
- Traction Avant 11BL
@ driver D,
Mag ik hieruit concluderen dat deze ontwikkeling voortkomt uit een slechter wordende/ zijnde hoogteregelaar achter?
Wat ikwel nog toe moet voegen wellicht. Wanneer auto in rijstand staat en naar hoogste stand moet, lijkt het minder lang te duren vooraleer de staart reageert dan vanuit de laagste stand naar de rijstand. Wellicht puur toevallig, maar misschien wel nuttig om te melden.
Als een kind naar zijn auto vraagt dient het niet te zeggen, papa geef mij mijn auto, maar papa geef mij mijn citroën
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Waarschijnlijk lekt de hoogteregelaar achter inwendig meer dan de hoogteregelaar voor. Kan de auto wel heeeel oud mee worden hoor.
Je toevoeging beschrijft een normale situatie.
Citroen!