3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Patrick’s "nieuwe" XM 2.0I 16V SX op LPG!
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 03 maart 2009 09:29 PM
  [ # 31 ]

Zitten er zoveel plaatjes in dit topic. Krijg pagina 1 en 2 niet open. Of ik ben te ongeduldig. Wel van harte Patje.

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 03 maart 2009 09:49 PM
  [ # 32 ]
Simmetje schreef:

De A(ltijd) G(ezeik) DGi is ook een drama hoor… De injector gaat telkens kapot en wordt niet meer nieuw gemaakt. Erg duur en minstens zo slecht als een DGC.

Als een DGC goed loopt is ie wel betrouwbaar. DGI gaat toch telkens weer stuk.

Mooiste systeem uit deze tijd is en blijft de Vialle LPi. Geen backfires en de injectoren gaan langer mee als bij de DGi al blijft het altijd gevoelig.

DGi valt reuze mee. De laatste serie injectoren is wel betrouwbaar te noemen. Mijn vader heeft zo’n ding in zijn Xant zitten en rijd er alweer bijna een ton probleemloos mee rond.

Overigens is Vialle ook niet echt mijn favoriet met die pomp in de tank die ook nog wel regelmatig stuk gaat. Een Prins VSI, installatie met verdamper en injectoren geniet bij mij toch echt de voorkeur.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 maart 2009 11:02 PM
  [ # 33 ]

Succes ermee Patje!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 maart 2009 11:21 PM
  [ # 34 ]

Patje, gefeliciteerd met je XM.
Besef je wel dat je een auto van jonger dan 15 jaar gekocht heb, een type 2 nog wel Shocked

Moeten we de dokter al bellen, voor dat je het weet koop je straks een nieuwe C1 bij de dealer Wink

Maar XM op LPG is natuurlijk erg leuk.
Hoeveel heeft die gelopen, daar ben ik ook wel benieuwd naar Smile

Jammer van het deukje achter, dat is lastig vervangen Sad

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 04 maart 2009 12:26 AM
  [ # 35 ]

Ha Patje, de foto’s waren nu wel zichtbaar. Aparte kleur hoor!

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 maart 2009 01:37 AM
  [ # 36 ]

Bedankt allemaal! De kar heeft al 3,5 ton ervaring (aantoonbaar, voor wat het waard is), maar ze loopt er niet minder door. Hiervan heb ik ondertussen een kleine 200Km zelf gereden, zonder problemen. Ik heb er vertrouwen in, en dus ook in de LPG-meuk die er in zit.

Vandaag heb ik d’r op de brug bekeken en het zag er allemaal prima uit. De uitlaat lekt bij de koppeling op het spruitstuk. Als ik de uitlaat aan het eind iets omhoog duw, is hij dicht. Dus loshalen, nieuwe pakking er tussen en vastmaken.

Allemaal positief dus, maar… verbeeld ik het mij of zitten type 1 stoelen echt lekkerder?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 04 maart 2009 01:39 AM
  [ # 37 ]
patje74 schreef:

Allemaal positief dus, maar… verbeeld ik het mij of zitten type 1 stoelen echt lekkerder?


Zeg, begint dat gezeik nu al ???? argue

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 04 maart 2009 01:39 AM
  [ # 38 ]
Arjan Verkade schreef:

Besef je wel dat je een auto van jonger dan 15 jaar gekocht heb….

Haha, jaja, daar kwam patje aan met 0 schadevrije jaren….  Evil or Very Mad 
(laatste jaren enkel old-/youngtimer verzekeringen gehad)

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 04 maart 2009 01:48 AM
  [ # 39 ]

Tja, als ik kan kiezen ook het liefst een Prins VSI. Maar voor deze generatie blijf ik erbij dat Vialle het mooiste systeem heeft. Uiteraard zijn er altijd mensen die een DGi hebben die al 100K prima rijdt.

Vriend van mij heeft een Volvo 940 met LPi en de auto is in 1996 door zijn vader nieuw gekocht. Ondertussen staat er nu 550K op de klok met de tweede set injectoren en onder garantie een nieuwe pomp. Is dus allin zeer betrouwbaar.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 maart 2009 01:51 AM
  [ # 40 ]

Het grote voordeel van de Landi Lsi installatie is dat je hem met iedere laptop en download kunt uitlezen. Daarom heb ik die installatie in mijn Bmw.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
BX19trs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 21-10-2005

- BX 19 trs
Gepost: 04 maart 2009 11:19 PM
  [ # 41 ]

Ik heb echt zoiets van; als het verder goed funktioneert is het geweldig maar als de problemen beginnen ben je de sjaak met die LPG installaties.

Bij volvo zaten vaak dezelfde installaties op de 5 cilinders 140pk motoren dat waren AG DGI systemen er zaten probleemauto’s bij en er zaten ook auto’s bij die probleemloos 2 ton reden met dezelde spullen onder de kap.

Je hoort vaak de negatieve verhalen, echter zijn de gevallen waarin er geen problemen zijn met de installatie vaak veel talrijker.

Ik zou me niet te druk maken om die LPG installatie, hij rijd verder prima, stottert niet, houdt niet in en stinkt niet…

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 05 maart 2009 12:40 AM
  [ # 42 ]

Mooie dame!!!

Veel zweefgenot gewenst Wink

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 09 maart 2009 10:57 AM
  [ # 43 ]

Hoe gaat het momenteel met de Dame Patrick??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 maart 2009 11:10 AM
  [ # 44 ]

Cool! Gisteravond heb ik even wat velgjes overgezet;

In de middag heb ik de dame nog even op de brug gehad en de koppeling tussen het uitlaatspruitstuk richting uitlaat gasdicht gemaakt.

Tot op heden heb ik 1 probleempje kunnen constateren. Zodra ik de wagen start zakt ze eerst in, waarna ze heel langzaam omhoog komt. Maar voor dat ik hier echt tijd in ga steken wil ik zien hoe ze het doet na een LHM-spoelbeurt.

Heeft iemand toevallig nog een brakke Type-2 deur staan met een heel ruitje? (of een complete deur in de juiste kleur natuurlijk, maar die schijnt zeldzaam te zijn….)
Ook voor een stel brakke voor-spatborden waarvan de dorpel-delen nog goed zijn houd ik mij aanbevolen. De kleur maakt niet uit.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 09 maart 2009 12:34 PM
  [ # 45 ]

voorspatborden heb ik wel voor je.

Staan alleen in Doorn dus, hoe gooien we die naar het noorden ?

Profiel  
 
 
3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook