Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
waterman771 schreef:hbeck schreef:Piccasoke is een kritisch rijder en de kritiek die hij levert is mijns inziens allemaal erg herkenbaar.
Tussen kritisch en negatief zit een groot verschil, ik zou Picaasoke liever kritsch willen noemen. Zo noem ik mijzelf ook.
Als je zijn commentaren in andere topics zou lezen dan zie je wat ik bedoel. Alles ,maar dan ook alles, word namelijk negatief uitgelegd: van de verkoop van de C6 tot de kwaliteit van de benzine motoren tot het dealernetwerk van citroen. Ik vind het best knap als je op je 20/21e zoveel noten op je zang hebt… Dat noem ik geen kritisch rijden meer…..en het is vermoeiend aan het worden.
Dat van die verkoopcijfers kan je toch niet negatief noemen, er worden niet veel C6’en verkocht, dat weet je ook. Ik bedoel dat zeker niet slecht.
En die benzine is een verouderde motor, dat is ook waar, en zeker in een dieselland als belgie is het nutteloos om er voor te kiezen.
Zelfs al rij je 1 km/jaar dan nog is de 2.7HDI stukken goedkoper, en aangenamer om te rijden.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Segerfan schreef:waterman771 schreef:hbeck schreef:Piccasoke is een kritisch rijder en de kritiek die hij levert is mijns inziens allemaal erg herkenbaar.
Tussen kritisch en negatief zit een groot verschil, ik zou Picaasoke liever kritsch willen noemen. Zo noem ik mijzelf ook.
Als je zijn commentaren in andere topics zou lezen dan zie je wat ik bedoel. Alles ,maar dan ook alles, word namelijk negatief uitgelegd: van de verkoop van de C6 tot de kwaliteit van de benzine motoren tot het dealernetwerk van citroen. Ik vind het best knap als je op je 20/21e zoveel noten op je zang hebt… Dat noem ik geen kritisch rijden meer…..en het is vermoeiend aan het worden.
Als ik het goed begrepen heb is hij pas een beginnend bestuurder. Heeft net een jaar zijn rijbewijs. Hij komt, of beter gezegd hij laat overkomen, over alsof hij al jarenlang ervaring heeft. Daarom heb ik ook mijn twijfels over hem.
Ja ik ben beginnend bestuurder, en ja ik ben kritisch, en de minpunten van een wagen ontdek je maar door er veel mee te rijden.
Ik heb het deels over de minpunten, maar daar kan ik mee leven. Sommige weet je op het voorhand, anderen niet. En elke auto heeft wel zijn tekortkomingen, zeker in deze prijsklasse. Mirakels bestaan (volgens mij niet) ook die A4 en prius zullen wel hun nadelen hebben, daar gaat het niet over.
Bij mij gaat het om de gebrekkige kwaliteit van de auto. Of beter mijn auto. Is het een maandagochtendmodel of niet? Ik weet het niet, maar het lijkt er in ieder geval sterk op. Vandaag nog 2 dingen meegemaakt die (in mijn ogen) niet kunnen, kijk maar eens in mijn resonantietopic.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Als je dan je klaagzangen in je eigen topic houdt en niet alle andere topics in dit forumdeel daarmee vult, dan heeft de lezer nog een keuze.
Even terug naar het topic:
Xsara Picasso versus C4 Picasso:
Ik heb 7 jaar met veel plezier Xsara Picasso gereden.
Sinds een half jaar en 10 k km rijd ik nu een C4GP.
De Xsara is een goede auto, waar het bijzondere in het design zit.
Bij de C4 Pic is duidelijk veel meer aandacht besteed aan de details en afwerking.
Voordelen C4 Pic vs Xsara:
- Veel meer rijd comfort.
- Veel betere afwerking zowel van buiten als van binnen.
- Hij is duurder maar veel waar voor je geld.
Nadelen:
- Ondanks de binnenruimte is de opbergruimte minder praktisch.
Onder de voorstoel geen opbergruimte meer. dashboard kastjes zijn
door de vorm minder praktisch. Opbergruimte in de vloer achter is
eigenlijk in gebruik voor gereedschap.
- Als je pack look besteld is een gespoten bumper niet praktisch. Zitten zo krassen op. De Xsara heeft dit inmiddels ook.
- De opbergruimte achterin is bekleed met zwart kunststof: erg beschadigings gevoelig. Bij het beige van de Xsara is dit minder opvallend.
Al met al wegen de voordelen ruimschoots tegen de nadelen op:
Elke keer ga ik met plezier in deze AUTO zitten en geniet van elke Km. AUTO met hoofdletters: andere auto’s zijn voor mij vervoermiddelen geworden. Dat is niet alleen mijn mening maar de mening van het hele gezin.
groeten,
Bert
C4 Grand Picasso 1.8, LB, LPG
Blue Oriental
Xsara Picasso versus C4 Picasso:
Heb 6 jaar gereden met een Xsara Picasso 2.0 HDI, was ik zeer tevreden over, zelfs na 285.000 km. Geen noemenswaardige problemen mee gehad, enkel de dichting van de kleppendeksel (joint du culasse ?) moeten vervangen na 200.000 km
Rij sedert 08/2008 met een C4Piacsso 5d. met een 1.6 HDI, heb nu ondertussen 11.000 km (rij nu veel minder dan vroeger wegens werkverkeer nu met de trein). Tot nu toe niets negatiefs te melden, auto is beter uitgerust en moderner dan de vorige, enige minpunt is voor mij dat de achterste rij stoelen niet kan uitgenomen worden (zoals bij de Xsara Pic) waardoor je geen volledig vlakke bodem krijgt. Voorts (voorlopig) niets dan lof
Teejay schreef:enkel de dichting van de kleppendeksel (joint du culasse ?) moeten vervangen na 200.000 km
De joint du culasse is de “koppakking”, deze zit tussen het cylinderblok en het kleppenblok.
Het kleppendeksel is de afdekking van het kleppenblok bovenaan en daar zit die dichting tussen.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Ik heb 2 xsara’s Picasso gereden en nu dus anderhalf jaar de c4 picasso. Afhankelijk van het type dat je rijdt en koopt zijn er voor en nadelen. De meeste zijn reeds besproken. De C4 is over het algemeen een veel luxure auto. Ik mis wel een opbergvak onder de pook. Verde rijd ie goed. Ik rij deze auto prive en heb toen gekozen voor de LPG installatie. Deze lijkt beter te werken dan in de oude versie.
Zakelijk heb ik zowel xsara’s en c4 rond rijden. En eerlijk gezegd staan de c4’s meer in de garage dan de picasso. Vaak met de bekende problemen BT, lakbeschadegingen achterdeuren, losse deurlijst, afgebroken kofferbaksteun.