Hallo,
Ik heb een berlingo bestelwagen van 1999 met een dw8 1900d motor,
hij start onmiddelijk maar draait erg vierkant,hij begint dan ook ongeloofelijk te roken tot de hele straat naar diesel ruikt.
Eens hij warm heeft draait ie stukken beter.
Als ik eens kort gas geef dan sputtert ie met een rookwolk.
Wat kan het probleem zijn???
Alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
wat voor kleur ? rookt hij ...
tis wel erg weinig info
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Een dikke wit blauwe rook,stinkt vreselijk.
als ik er mee rij heb ik geen vermogen en valt hij bijna stil,eens ik 500m verder ben draait ie als een zonnetje,vanaf ie afgekoeld is net getzelfde terug.
De DW8 is gevoelig voor klepspeling, maar dat de motor wel direct start klinkt weer niet logisch
Dat de motor “vierkant” draait, het zal wel een Belgische term zijn, bedoel je daarmee dat de motor heel erg nagelt, soort van tractor geluid of zoals de oude VW diesels dat doen. Zo ja, en dat i.c.m. de witte/blauwe rook die heel erg stinkt, denk ik dat er een probleem met de verstuivers is, mogelijk een verstopte of pissende verstuiver.
Nou is de DW8 voorzien van een motormanagment, het kan een computer of sensor probleem zijn, wellicht dat uitlezen bij de dealer de storing boven water kan brengen.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wij hadden met een dw8 een gelijkaardig probleem dat steeds erger werd, tot ie op een gegeven moment bijna geen vermogen meer had. Probleem, klepspeling en dichtgeroete inlaat
Hallo,
net eens bij de garage langs geweest,
zijn dit hydraulische of mechanische kleppen?
Volgens de garage kan het zijn dat er een hydraulische klep lekt.
Is dit mogelijk??
egr klep?
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hydraulische kleppen
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=197169
Om een idee te krijgen van een dichtgeroete inlaat (EGR).
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
graddus schreef:Hydraulische kleppen
De DW8 heeft geen Hydraulische stoters, eigenlijk helemaal niets dat hydraulisch is, op de stuurbekrachtiging na, maar dat heeft niets met de motor te maken. De kleppen worden gesteld d.m.v. klepstelplaatjes onder de stoterbus, krappe klepspeling is een bekend probleem bij de DW8.
@modeller, als ik jouw was zou ik een andere garage zoeken, een Citroen Dealer of specialist, het beste is uiteraard een dieselspecialist.
ok daar kan het dus niet aan liggen,
de inlaat ziet er nog fris uit,ik laat nu alvast mijn kleppen eens stellen. moet toch nog een andere distributieriem op,kunnen ze dat inneens allemaal samen doen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Mvg