hallo allemaal
allereerst even dit:
mijn 16v rijdt weer!!!
na een koprevisie, een nieuwe distributie, 16 nieuwe kleppen, nieuwe sensors overal op het blok en ga zo maar door heb ik mijn 16v eindelijk weer terug!
maar het volgende probleem komt alweer om de hoek kijken
van het weekend remschijven en blokken wezen halen bij razkin en zondag geprobeerd deze te monteren
hier kwam ik een probleem tegen:
de remblokken zijn simpel gewoon niet hetzelfde formaat en dus passen ze niet en de remschijven hebben een andere ET-waarde (bij velgen heet het zo, bij schijven ook?)
daarnaast was het razkin opgevallen dat mijn ABS afwijkt van die van hem
is er iemand die kan vertellen of er met 2 verschillende remmerijen is gewerkt op de 16v? ik had de dealer geraadpleegd maar die kon mij niet echt een antwoord geven…
even wat gegevens:
mijn zx uit jan. 96 fase 2
klauwen zijn van Bosch
en voorzien van wat nummers
0204 bosch 54
y01131
22
de remblokken (moeilijk te lezen… maar wat ik eruit opmaak)
H09051 peugeot
Ferodo 769(1)
de schijven en blokken die ik van razkin heb overgenomen komen onder zijn zx vandaan en zijn volgens de afmetingen e.d. zoals deze is beschreven in de haynes-manual (standaard lijkt me)
weet iemand meer?
groete,
maarten
it never gets any easier!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag, maar begrijp ik het goed dat je gebruikte remblokken gaat monteren?
Persoonlijk vind ik dit een zeer slechte bezuiniging. Het eerste deel van nieuwe remblokken is zachter, waardoor ze goed inslijten op de schijven.
Kortom, ik adviseer je in ieder geval om een setje nieuwen te kopen, ze kosten je de kop niet.
Totaal aantal Berichten: 7780
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Als die hufters van Citroën de prachtige site service.citroen.com niet hadden afgesloten voor particuliere gebruikers had ik het voor je op kunnen zoeken..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
patje74 schreef:Helaas kan ik geen antwoord geven op je vraag, maar begrijp ik het goed dat je gebruikte remblokken gaat monteren?
Persoonlijk vind ik dit een zeer slechte bezuiniging. Het eerste deel van nieuwe remblokken is zachter, waardoor ze goed inslijten op de schijven.
Kortom, ik adviseer je in ieder geval om een setje nieuwen te kopen, ze kosten je de kop niet.
geen antwoord maar wel een nuttige reactie :O
ik heb de schijven en blokken als set gekocht zoals ze ook onder zijn zx hebben gezeten en ze verkeren vrijwel in nieuwstaat… is het dan echt problematisch volgens jou?
it never gets any easier!
Als ik op Hbase kijk zie ik geen verschil in schijven of remblokken tussen de 155 pk of de 167 pk.Misschien dat de vorige eigenaar de remmen gemodificeerd heeft.Volgens wat ik kan vinden moet het gewoon uitwisselbaar zijn.Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.
manta400 schreef:Als ik op Hbase kijk zie ik geen verschil in schijven of remblokken tussen de 155 pk of de 167 pk.Misschien dat de vorige eigenaar de remmen gemodificeerd heeft.Volgens wat ik kan vinden moet het gewoon uitwisselbaar zijn.Succes en ik hoop dat je er wat aan hebt.
betekend dit dan dat ik de klauwen van de 16v van razkin gewoon over kan zetten? samen met zijn blokken en remmen?
it never gets any easier!
Volgens de gegevens op hbase kan ik geen verschillen ontdekken tussen de 155 pk versie en die met 167 PK.
ZX-Cruiser schreef:De 167 heeft wel degelijk andere remmen, met een schijfdiameter van 283mm.
dan vallen die alvast af want mijn diameter is gewoon 266mm
dank je
it never gets any easier!
ZX-Cruiser schreef:De 167 heeft wel degelijk andere remmen, met een schijfdiameter van 283mm.
Als ik naar de nummers kijk zie ik geen verschillen.
aller-aller schreef:ZX-Cruiser schreef:De 167 heeft wel degelijk andere remmen, met een schijfdiameter van 283mm.
dan vallen die alvast af want mijn diameter is gewoon 266mm
dank je
Hoe kan het dan dat hbase voor beide type’s dezelfde diameter aangeeft.
manta400 schreef:aller-aller schreef:ZX-Cruiser schreef:De 167 heeft wel degelijk andere remmen, met een schijfdiameter van 283mm.
dan vallen die alvast af want mijn diameter is gewoon 266mm
dank je
Hoe kan het dan dat hbase voor beide type’s dezelfde diameter aangeeft.
Als ik op de site van brakemax kijk geven ze inderdaad verschillende diameters?Wie moet je nu geloven,ik denk dat ik ZX cruiser toch gelijk moet geven sorry voor de verwarring.
DigiDaan schreef:Als die hufters van Citroën de prachtige site service.citroen.com niet hadden afgesloten voor particuliere gebruikers had ik het voor je op kunnen zoeken..
Dat had ik ook.
Dan moet je even een nieuwe account aanmaken en een bestaand BTW-nummer invoeren. (die van je Cit.dealer bijvoorbeeld )
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ik heb ook een ander ABS blok dan andere 16v,s
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
283 mm verbaast mij ten zeerste. Volgens mij hoort er standaard op de 16v 266 mm te zitten. Op de 1.8i furio zit standaard 240/243mm.
Ik heb er zelf 283 mm van een peugeot met dito klauwen op gezet.
Daarnaast heb je overigens wel 2 remsystemen. Girling en nog een andere. Franse auto’s hebben om het frwuente stakingsgedrag in Frankrijk vaak minimaal 2 verschillende leveranciers.
Het klauwen set dat ik erop heb gemikt was nagelnieuw, incl schuiven blokken en klauwen 500 euro
Daarnaast onderstreep ik Patjes gedachte. Gebruikt remmenspul in de zin van klauwen, alla, maar schijven en blokken????,waanzin.
Als je die onderdelen niet nieuw kunt betalen moet je een andere auto nemen die bij je portemonaie past.
De bewuste schijven + blokken verkeren in nagenoeg nieuwstaat. Geen noemenswaardige slijtage sporen. Hergebruik hiervan is op geen enkele wijze onverantwoord. Om een heel simpel voorbeeld te stellen:
Als je je wiellager voor moet vervangen moet ook de gehele remmerij voor los, dan vervang je toch ook geen schijven of blokken? Wat zou het dan ook uit maken dat de je een set op een andere auto monteerd?
jaimieberkhout schreef:Ik heb ook een ander ABS blok dan andere 16v,s
maar jij hebt ook een heel ander motorblok toch?
it never gets any easier!