dank toine.koster, ja ik heb jou verhaal gelezen.
En nogmaals ja, ik ben natuurlijk lid geworden van de CX club, al zijn ze met de conformering wat aan de trage kant.
Dus je zult me zeker een keer tegenkomen.
Mijn eerste meeting waar ik me weer zal laten zien is de “fete de limouzine” te Bruchem.
Greetzz Renate.
Vandaag een hele fijne morgen gehad.
Ik had om 10 uur een afspraak bij Chyparse, Almere voor een veerbollen check.
Tot grote blijdschap hadden alle bollen nog 65bar druk, dat betekend prima in orde dus.
Ook de rest van het systeem kreeg een compliment, de hele auto trouwens.
Natuurlijk waren er ook minpuntjes; de voorraadbol en en de rem accu waren overleden.
Ogenshijnlijk nog de eerste orginele, dus niet verwonderlijk dat ze er na 25jaar de brui aan hadden gegeven.
verder is het hele HD systeem gespoeld en van reiniging/spoel vloeistof voorzien.
Over 4000KM weer even langs voor de orginele LHM.
En jongens wat een verschil toch die nieuwe vloeistof, was ik al met plezier 100KM richting Almere gereden bij een waterig zonnetje. De terugweg werd met een volle zon en een hele brede grijns zo mogelijk nog fijner.
Ik ben blij dat ik het voor mijn vakantie nog even heb laten doen.
Over Chyparse niets dan lof, de monteurs waren erg vriendelijk en vertelden alles wat ze deden en gaven desgevraagd uitgebreid uitleg.
Het zijn zelf overigens ook klassieker liefhebbers, één van hen was engelse liefhebber en reed zelf dagelijks in een rover 3500, de kwam mij met een dikke vaart nog voorbij op de brug bij Almere en wist dus dat ik in aantocht was. Binnen stond ook nog een volledig gestripte DS welke omgebouwd gaat worden tot cabrio, een 4deurs, ik wil best het resultaat eens zien straks. Er stonden overigens meedere project van DSen en Mercedes.
Greetzz Renate.
Vandaag nu maar eens mijn topic oppoetsen.
Eergister mocht ze weer voor de APK, en dat was zoals te verwachten geen enkel probleem. Hoe ging het ‘t afgelopen jaar? De Dame heeft mijn/ons nu een dikke 10.000Km rond gezweefd waaronder een najaars vakantie naar Frankrijk (2500km)
En daar is ze niet echt ontzien.
In Juni 4 nieuwe banden eronder (Hankook) rijden erg fijn en stil.
Ook heb ik nog een relais geplaatst ten behoeve van het schakelen van het dimlicht. Het overige wat ik aan de Dame heb gedaan is regulier onderhoud zoals motor en versnellingsbak olie ververst, een stel nieuwe bougies en de rechterkoplamp vocht vrij en dicht gemaakt, deze zal op termijn toch wel vervangen moeten worden.
Hoewel ze bij mij altijd buiten slaapt is er qua roest niets bij gekomen.
Al met al een uitstekend jaar geweest dus.
Ookal omdat ons wagen parkje weer klassieker rijker is.
Phientje;
Ook zij heeft lekker de hele winter zonder problemen door getuft.
Dat was weer even de update.
Greetzz Renate.

Totaal aantal Berichten: 27947
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klinkt goed, op naar het volgende jaar zonder problemen

Totaal aantal Berichten: 3762
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Leuke foto’s
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wat een mooie Dauphine!
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mooi te lezen dit soort ‘successtories’.
Hou je haar kokers een beetje in de gaten?
Veel zweefplezier!
‘Spirit of avant-garde’
Mooie foto,s! en die dauphine…....
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dank voor de complimenten.
Greetzz Renate.