Bij inbraak is de ruit van de linker portier kapot. Xantia 2.01 SX uit 1993. Ik heb enkele vragen:
1. Kan ik de ruit vervangen door alleen de binnenkant van de deur te demonteren of moeten de rubbers aan de buitenkant ook los.
2. Heeft iemand een (korte) beschrijving van de volgorde van de handelingen.
3. Kan de ruit er eenvoudig ingeschoven worden na demontage?
4. Hoeveel tijd ben ik er ongeveer mee kwijt? Ik ben niet onhandig, maar heb nog nooit een portier gedemonteerd.
CITROEN XANTIA 1.8 16V.,
MOT.LFY 1761CC 81KW
1/1998 Tot 1/2001, Benzine
Totaal aantal Berichten: 485
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Hallo,
Niet zo heel erg moeilijk. Eerst de deurbekleding verwijderen. Dan de ruit driekwart laten zakken. Onder aan de ruit zit hij aan het bewegingsmechanisme vast. Je hand er achter steken en even voelen. Daar zit een vierkant stukje plastic dat een kwart slag gedraaid moet worden. Dan kun je het eraf nemen. Nu kun je de ruit van je af en uit het bewegingsmechanisme duwen. Nu komt het moeilijkste deel. De ruit zo draaien en pielen dat deze er naar boven toe uit te nemen is. Klaar. Als jou ruit bij inbraak is ingeslagen zal het laatste niet zo moeilijk zijn
Oh ja, montage van een nieuwe ruit gaat in omgekeerde volgorde. Zonder oefening van het eruit pielen maakt het erin krijgen natuurlijk wel extra moeilijk
Veel succes!
BTW Weet niet waar jij woont maar ik heb nog wel een ruit liggen.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton