Klinkt niet onlogisch maar klinkt ook vergezocht, maar ja het is in principe mogelijk
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
picassoke schreef:tilanus schreef:Als je zegt een interval van ca. 700 km….......toevallig altijd bij een gelijke hoeveelheid brandstof in de tank? (ik roep ook maar wat, hoor. die interval is bij mij ook ongeveer de interval van tanken)
Meestal rij ik zo rond de 800 km op een tank, dus dat verschilt wel wat. Ik heb het regelmatig ook met volle tanken, half volle e.d.
Ok, valt die theorie ook weer af.
Ik vond het wel aardig gevonden..
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
tilanus schreef:Wat ik bedoel, is dat met een bepaalde hoeveelheid brandstof in de tank, wellicht bij dat specifiek gewicht van de tank iets gaat resoneren bij een gegeven snelheid.
Ja ok, ik begrijp je gedachtengang, ik heb er ooit zelf ook aan gedacht. Maar dat verklaart niet waarom ik het altijd wel een beetje hoor, het ook aanwezig is bij 1500 tpm, de schokken op stationair toerental, en losbreken van de motor op 3250 trm, en het soms verschrikkelijk inhouden.
Lijkt me dus eerder dat er iets met de inspuiting is, maar wat dat kan veroorzaken? Mss een slecht werkende sensor op de een of andere plek (bvb de roetfilter)
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Oja, en als het koud is heb ik nergens last van, en als het warm(er) is heb ik er meer last van. Of beter als de motor warmer is (dus bvb lang onder zware belasting rijden, bvb 120-130km/h bij sterke wind tegen) dan krijg ik er ook last van.
Dan vraag ik me weer af of het niets met de thermostaat te maken kan hebben.
Bij citroen weet men het ook niet, dus zoek ik (of probeer ik) ook een beetje te zoeken.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Dit soort geluiden zijn altijd erg moeilijk op te sporen. Heb ooit een Peugeot 405 gehad waarmee ik bijna 2 jaar heb rondgereden met zo’n geluid, heel vervelend/
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Idd het kan erg storend zijn. Nu is het opnieuw 2 dagen op een aanvaardbaar niveau, je hoort het nog, maar niet op het niveau dat ik me er aan stoor.
De voorbije dagen was het echter wat anders. Op sommige momenten kan je nauwelijks luisteren naar de radio, alles wordt overstemd door een gebrom op een zeer lage frequentie, het doet eigenlijk zelfs pijn aan de oren.
En dat is erg storend. En als dat dan enkele dagen duurt dan begin ik er me vreselijk aan te ergeren en dan zeg je wel eens dingen die je eigenlijk niet meent. Maar die je zegt in een bui van diepe teleurstelling.
En dan komt er een kleine rel door die negatieve uitspraken op dit forum.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Ach ja, er zijn wel rellen om mindere dingen ontstaan.
Wat ik alleen niet begrijp, hoe kan het nou dat monteus en dergelijke het niiet (willen?) horen
Die van mijn dealer hoort het niet, of hoort het wel maar zegt dat het mss een producteigenschap en mss ook niet, maar dat het wel normaal is.
De monteur van citroen belux geeft het toe dat het niet normaal is, ik moest het probleem zelfs niet uitleggen hij had al gehoord, het is trouwens die monteur die ook zei dat de wagen precies bij 1500 ook anders klonk.
Maar de wagen is daar al erg veel binnengeweest, en ze slagen er niet in het op te lossen.
En uiteindelijk heb ik het antwoord gekregen dat ze ondanks verwoede pogingen (wat correct is, ze hebben er veel voor gedaan) er niet in slagen het op te lossen, en ik er dus moet mee leren leven.
Persoonlijk vind ik dit niet kunnen, en vind ik dat het opgelost moet worden, of er naar een oplossing gezocht moet worden.
Volgens mij proberen ze het gewoon te rekken tot de 2 jaar garantie om zijn.
Maar goed ik ga nog wat klagen, want zoals het de afgelopen dagen was kan het echt niet.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Zoals ik je al eerder aangaf, soms moet je van de vriendelijke mode af en moet je het maar eens met hulp van anderen doen. Ewen advocaat kan je ongetwijfeld aangeven of er kansen zijn om je probleem op te lossen, als die kansen er niet zijn dan moet je 3 keer diep zuchten en er mee leren leven. Zal niet meevallen maar als je je er bij neerlegd wordt het vast iets makkelijker
Dat laatste is idd wat citroen wil, dat ik me er bij neerleg. Maar ik heb daar op dit ogenblik niet veel zin in, en dus ga ik toch nog eens contact opnemen met citroen belux.
Eigenlijk valt het moeilijk goed te praten dat je iets levert van toch een aanzienlijk bedrag dat niet in orde is.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Tja, dan heb je geen andere keus dan het achterste van tong eens te laten zien en ze iets forser aan te pakken.
Er maanden met je dealer over discussieren schiet ook niet echt op
Totaal aantal Berichten: 1501
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
hbeck schreef:. Een advocaat kan je ongetwijfeld aangeven of er kansen zijn om je probleem op te lossen, als die kansen er niet zijn dan moet je 3 keer diep zuchten en er mee leren leven. Zal niet meevallen maar als je je er bij neerlegd wordt het vast iets makkelijker
Sjonge, ik val van m’n stoel af! hbeck weet tóch te relativeren
Gr Martijn
(heeft meer te maken met het inschatten van je kansen)
en een opmerking wil ik nogwel maken..
het is niet dat je 2 jaar garantie omzijn dat je dan geen aanspraak meer kan maken..
het is een mankement dat in de garantieperiode is opgetreden..
je hebt dit gemeld binne de garantieperiode en het is nog niet verholpen dus blijft voor DIT probleempje de garantieclaim open…
Ja, maar vrees dat men er moeilijk gaat over doen.
We zien wel.
Trouwens ik heb geen antwoord gekregen van die C5 bestuurder op het duitse forum die een vergelijkbaar probleem heeft/had.
Ik heb me intussen zelf lid gemaakt van het forum, maar mijn account is nog niet geactiveerd.
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken