Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goede tip van Yuri. Je kan de zuigerpen ook in de zuiger trekken met een draadeind, 2 moeren en een ring met grote diameter (groter dan zuigerpendiameter) en een kleinere ring (net kleiner dan zuigerpendiameter).
Eerst zou ik trouwens de speling van de zuigerpennen in hun drijfstangen controleren.
Citroen!
mkatgert schreef:
En nu weer op zoek naar nieuwe zuigerveren. Stom. Zal vast niet zo 123 gevonden zijn, of ik wacht even tot de eerste magazijnopening…
Ik kan je waarschijnlijk voor je 1220je wel aan 1 zuigerveer helpen, origineel Citroen, dus niet vergroot. Heb 3 maal GX 01 436 06A (segment coupe feu, de bovenste van de drie) en nog wat anders liggen.
Totaal aantal Berichten: 2504
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Morgen is de eerste magazijnopening van het seizoen, dus ik trek maar oostwaarts om daar wat onderdelen op te vissen. Mocht het allemaal niet lukken dan maak ik graag van je aanbod gebruik. Het gaat overigens om de middelste, dus als die nog ergens bij het stapeltje ‘anders’ ligt…
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Is het gister nog gelukt bij het magazijn voor een nieuwe zuigerveer?
citro-power schreef:Is het gister nog gelukt bij het magazijn voor een nieuwe zuigerveer?
Nee. Ik heb wel zuigerveren mee waarvan we beiden overtuigd waren dat het de goede waren. Dat bleek toch niet zo te zijn, dit zijn toch de gene zonder uitsparing voor het slotje, terwijl er bij 1 toch een poging gedaan is om zo’n uitsparing te maken. Vandaar de verwarring.
Das balen man. Hopelijk kan je er nog snel 1 vinden
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik heb even in mijn voorraad gekeken of ik nog een incompleet setje had.
Maar helaas voor je , niets kunnen vinden.
Zal mijn ogen open houden voor je. Als ik wat tegen kom laat ik je het weten.
Ohh ja , hou Ebay in de gaten , daar zie ik regelmatig wat voorbij komen.
Zojuist even een zuigerverengroothandel in Enschede gebeld. Die zei een heleboel Citroen-zuigerveren op voorraad te hebben liggen. 77mm middelste neusveer had ie ook nog wel, alleen dan zonder rotatievergrendelinguitsparing. Hij meldde me dat ik die er net zo goed zelf in kon slijpen.
Ik weet het daar nog even niet mee. Dat betekent dat ik met het huidige setje uit het magazijn toch aan de slag zou kunnen. Iemand die daar een mening over heeft?
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
met een dremel aan het werk?
heb je een foto van die veren?
het gaat om een hoekje aan de “uiteinden” van de veer, wat eraf zou moeten vanwege een klein nokje in de groef van de zuiger?
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
ieksEmmu schreef:het gaat om een hoekje aan de “uiteinden” van de veer, wat eraf zou moeten vanwege een klein nokje in de groef van de zuiger?
Ja , daar gaat het om.
Ik kan er zelf niets van zeggen , geen ervaring mee.
Als de dimensies verder gelijk zijn van die zuigerveren kun je de uitsparing er prima zelf uitslijpen. Wel voorzichtig natuurlijk, zodat je niet teveel in een keer weghaalt.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ik heb er 4, dus ik kan het sowieso proberen of het een beetje netjes wil. Het gereedschap is er wel.
Maar ik was benieuwd of dat dan nog een beetje betrouwbaar is, maar waarom ook niet. De zuigerveren met uitsparing zullen ook op zo’n manier gemaakt zijn…
Totaal aantal Berichten: 3779
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
en wat voor vormpje ga je erin vijlen? http://www.rottink.nl/nl/product.php?productgroep_id=1&productsoort_id=3
je kan ze daar in Almelo ook nog ff bellen, voordat je zelf gaat pielen…
Alweer een tijdje weinig gedaan aan de motor, en dat mooie weer zorgt weer voor jeukende handen.
Vandaag weer al het gereedschap naar m’n werk gesleept en een dezer dagen weer aan de slag.
Ik ben nu met de Dremel aan het oefenen om een hapje uit de zuigerveren te halen. Eindelijk het goede opzetstukje gevonden waar het wel mee moet gaan.
Daarnaast moet ik eens op zoek naar een klepveertang, tenzij iemand er een te leen heeft?
Nou, vierde cilinder is ook klaar om gemonteerd te worden, het is gelukt een zuigerveer aan te passen. Althans, de zuiger loopt mooi in de cilinder.
Tijd om de kleppen uit de koppen te halen.
Nu nog een strategie bedenken met vriezer en zuigerpen; ik heb er een getest in de drijfstang: speling leek afwezig. Het liep allemaal mooi strak.