5-6 maart -> motor volledig uit elkaar
Saxofreak86
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38

Gepost: 23 februari 2009 10:54 PM

Na een goede voorbereiding kan ik van start gaan met mijn motorisch gedeelde van mijn auto uit elkaar te halen en volledig reinigen Cool Mijn vingertjes beginnen al te jeuken.

saxo vts 1.4 8V

Profiel  

Saxofreak86
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 maart 2009 03:35 AM
  [ # 1 ]

Tot nu toe alles goed gelukt. Helemaal opengesmeten. Helemaal gecleand.  Iemand die weet hoe ik foto’s dien te plaatsen op dit forum?

saxo vts 1.4 8V

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 maart 2009 03:57 AM
  [ # 2 ]

JE kunt de foto’s uploaden naar een site zoals imageshack of photobucket, maar die twee vertragen het forum vreselijk, en zodoende zijn ze dan alleen als link te plaatsen. Er zijn ook andere hosters, zoals flickr en google.
Maar als je ze even naar scherpenhuysen at gmail dot com stuurt gooi ik ze wel even op mijn webspace en plaats ik ze hier. Ik vind het altijd erg tof om dergelijke foto’s te zien Very Happy

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 07 maart 2009 03:25 PM
  [ # 3 ]

waar blijven de foto’s Very Happy

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

Saxofreak86
< 100 berichten
Rank

Gepost: 06 april 2009 02:37 AM
  [ # 4 ]

Mijn excuses voor lang wachten hier zijn enkele sfeerfoto’s:

Zo begon het met het kleppendeksel te verwijderen:

Een goeije tip bij het volledig openwuppen van je auto gebruik etiketjes Cool  Dan zit alles trug op zijn plaats en gebeurt de montage veel sneller en weet je nog welk kabeltje waar hoort:p

Volledig gecleande kop (zat al gedeeltelijk trug samen). Zonder af te vlakken. (Heb kop wel gecontroleerd op vlakheid)

Alle onderdelen wat uit het stof in de auto geworpen:

Gecleand onderblok na heropbouw. Rood koordje rond expansievat radiator diende ervoor om zeker mijn boor niet te vergeten die het vliegwiel blokkeerde. Indien dit zou blijven zitten, heb je een mooie knal bij het starten met als gevolg mss een kapotte motor.

Rotzooi achteraan diende nog opgecleand te worden:

Juist voor het terug opplaatsen van de kop op het onderblok:

Toch wel een uurke of 9 achter elkaar gecleand aan mijn motorke met remmenreiniger voor terug samen te steken van de motor:wink:

Uiteindelijk resultaat: auto rijdt racet door de straten en haalt uiteindelijk makkelijk 180km/u voor een 1.4 vts:twisted:

saxo vts 1.4 8V

Profiel  

Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 944

Gepost: 01 mei 2009 07:27 PM
  [ # 5 ]

foto’s doen het niet Sad

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren